Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Sangam Algemeen > Studie & Carriere

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Studie & Carriere Start hier je topics over de laatste ditjes en datjes over school, werk of wat je in je vrije tijd doet.

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 26 januari 2009, 13:53   #1 (permalink)
Sangam Silver Member

Leeftijd: 25
Rep kracht: 9
Shivangini is on a distinguished road
Standaard Carriere-switch

Hello people,

Ik heb een vraagje:

Zijn er hier mensen aanwezig die een bepaalde studie hebben afgerond en vervolgens zijn gaan werken en tijdens het werken erachter zijn gekomen dat de gekozen richting echt helemaal niets is voor diegene?

Wat heb je toen gedaan?

thanks in adv.!
Shivangini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 13:59   #2 (permalink)
basanti
Gast

Standaard Re: Carriere-switch

dat moment... waar jij t over hebt
overkomt bijna iedereen wel n keer
is t niet met je werk dan wel wat anders..

ik heb t ook gehad ja... als t echt niet meer gaat,
gwoon op zoek gaan naar wat anders
:)
  Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 14:02   #3 (permalink)
Sangam Silver Member

Leeftijd: 25
Rep kracht: 9
Shivangini is on a distinguished road

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basanti Bekijk bericht
dat moment... waar jij t over hebt
overkomt bijna iedereen wel n keer
is t niet met je werk dan wel wat anders..

ik heb t ook gehad ja... als t echt niet meer gaat,
gwoon op zoek gaan naar wat anders
:)

Ik vraag me af: Hoe pak je het aan?
Een nieuwe baan zoeken? Zo ja, in welke richting (ik vind zoveel richtingen interessant).
Wat als ik de nieuwe richting ook niet leuk vind?

Ik ben nog bezig met mijn studie (doe deeltijd)..vind mn studie niet meer leuk en mn werk ook niet..
Wat nu ?
Shivangini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 14:14   #4 (permalink)
basanti
Gast

soms helpt t om ff eruit te gaan
persoonlijk vind ik dat zonde van de tijd...
en zou ik me niet eens kunnen permiteren..
maar hoor vaker dat dat helpt... ineens weten ze het

als ik jou was zou ik goed om me heen kijken

iets zoeken dat goed bij je past... qua principes mssn...
waar JIJ voldoening uithaalt...

mssn eerst eens n lijstje maken wat jij leuk en belangrijk vindt...
vindt je het belangrijker om veel geld te maken,... dan moet je zeker doen waar je nu zit
  Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 14:17   #5 (permalink)
Sangam Golden Die Hard

dil-ki-awaaz's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Rep kracht: 0
dil-ki-awaaz is off the scale

dat moment heb ik nu een beetje...
wil graag wat anders doen maar weet niet wat..
behalve dat ik het niet weet komt een switch mij/ons nu niet goed uit...ivm nabije toekomstplannen...
maybe daarna...
Oud 26 januari 2009, 14:22   #6 (permalink)
basanti
Gast

ik wilde heel serieus een juf worden, vorig jaar nog...
daarna ondernemer, daarna een nieuwe opleiding...
nu ben ik ook nog maar gwoon daar
waar ik was.... tis eigenlijk wel leuk
voor voorlopig... :)
  Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 14:33   #7 (permalink)
Sangam Gold Member

Samiera is an unknown quantity at this point

Iedereen komt wel eens op het punt dat je gaat afvragen of dit nou alles is. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat verwachtingen te hoog zijn of de interesse verandert naarmate de tijd verstrekt.

Lijsten maken met interesses vind ik persoonlijk onzinnig. Praktijk is anders dan gedacht.
Tijdens mijn studie heb ik diverse malen getwijfeld aan de studierichting. De studie heb ik afgemaakt.
Wie zegt dat de volgende stap wel "interessant" genoeg is? Die garantie heb je niet, vandaar dat ik het afgemaakt hebt om zodoende toch een basis (diploma waar je een fijne mee kunt krijgen) te hebben voordat ik andere dingen ging uitproberen.

Wat ik je zo adviseren is: om eerst een basis voor je zelf te hebben voordat je jezelf gaat begeven op andere wegen. Op het moment dat je de basis hebt waar je altijd op kunt terugvallen is het makkelijker om andere dingen uit te proberen. Als je de basis niet hebt en jezelf op een andere weg begeeft wilt dit wel eens stress/irritatie/etc met zich meebrengen. Al met al wie zegt dat alles in het leven leuk is om te doen, soms is het een kwestie van doorbijten voordat je andere dingen kunt doen.
Samiera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 14:35   #8 (permalink)
Sangam Diamond Member

Aashiq is off the scale

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shivangini Bekijk bericht
Hello people,

Ik heb een vraagje:

Zijn er hier mensen aanwezig die een bepaalde studie hebben afgerond en vervolgens zijn gaan werken en tijdens het werken erachter zijn gekomen dat de gekozen richting echt helemaal niets is voor diegene?

Wat heb je toen gedaan?

thanks in adv.!
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het soms maar zoals het gaat (depends on the market, choices etc)

ja ben wel van studie veranderd, en ook van baan, en heb nergens spijt van, make changes for the better

Lots of people want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down.

Aashiq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 06:54   #9 (permalink)
Sangam Gold Member

Ishana22's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Ishana22 is an unknown quantity at this point

Ik ben net 2 maanden geleden gestopt met mijn studie deeltijd. En dat terwijl ik in mijn laatste jaar zat.Ik vond er eigenlijk vanaf het begin al niets aan en mijn interesse in de opleiding werd steeds minder!!Ja ik weet het, het is zonde dat ik aan het eind van mijn studie ben gestopt maar ja.

Ook ik twijfelde of ik wel in mijn vakgebied wilde blijven!!Plots had ik besloten om een hele andere kant op te gaan!Dat was wat inpulsief voor mijn doen. Ik ben gewoon gaan kijken wat ik verder nog meer kon gaan doen in mijn vakgebied wat me wel leuk leek.

Zoals anderen al beschreven ik denk dat iedereen wel een keer op het punt staat om te switchen.Denk goed na wat je wilt en he je verder wilt....

Liefde is een mooi woord,
liefde is een lekker gevoel.
Liefde is houden van,
als je weet wat ik bedoel.
Liefde heeft voor mij een belangrijke betekenis.
Voor iedereen is liefde een leuke belevenis,
Liefde voor mij, dat ben jij !!!

Ishana22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 07:09   #10 (permalink)
Profiler
Gast

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ishana22 Bekijk bericht
Ik ben net 2 maanden geleden gestopt met mijn studie deeltijd. En dat terwijl ik in mijn laatste jaar zat.Ik vond er eigenlijk vanaf het begin al niets aan en mijn interesse in de opleiding werd steeds minder!!Ja ik weet het, het is zonde dat ik aan het eind van mijn studie ben gestopt maar ja.

Ook ik twijfelde of ik wel in mijn vakgebied wilde blijven!!Plots had ik besloten om een hele andere kant op te gaan!Dat was wat inpulsief voor mijn doen. Ik ben gewoon gaan kijken wat ik verder nog meer kon gaan doen in mijn vakgebied wat me wel leuk leek.

Zoals anderen al beschreven ik denk dat iedereen wel een keer op het punt staat om te switchen.Denk goed na wat je wilt en he je verder wilt....
en wat wil je nu gaan doen dan
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmarks

Tags
carriereswitch

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten