![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Studie & Carriere Start hier je topics over de laatste ditjes en datjes over school, werk of wat je in je vrije tijd doet. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Advanced Member |
In onze cultuur wordt een hoge opleiding gezien als iets goeds. Het is ook goed voor de ontwikkeling van de mens. Maar waarom hebben we eigenlijk titels? Waarom moet er onderscheid worden gemaakt, zodat mensen van een afstand kunnen zien dat iemand doogestudeerd heeft of niet? Het past wel bij de huidige showcultuur, dus het aan anderen laten zien van een huis, auto, merkkleding etc. Maar is het niet zo dat je studeert voor de kennis en jezelf? Of studeer jij ook voor een titel? Stelling: Mensen die een titel dragen zijn zielige mensen. eens/oneens + beargumentatie. |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 25 februari 2003
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
dit keer ben ik het met je eens.. tietel, grootwaan,kaste, blablabla.. Niemand is minder dan een ander. Je hebt sommige (vooral hindoestanen) die zeicg goddelijk voelen als ze een bepaalde functie bekleden. Er is niets mee om trots op jezelf te zijn als je iets bereikt hebt in je leven. Maar wees niet een eikel. | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Sangam Crew Advanced Member Lid sinds: 18 augustus 2007 Locatie: Diemen
Rep kracht: 10 ![]() |
Oneens, een (aanspreek) titel geeft andere informatie over jouw persoon. (dr, ing. mr). Voor een patient is het goed om te weten dat bijv. een dr. of kennis beschikt om jou te helpen en bijv. geen kwakzalver is of op eigen titel aan de slag gaat. M.a.w. een titel onderscheidt de professionals van de semi-professioansl/ kwakzalver. In het zakelijke verkeer vind ik het dan ook logisch dat je je titel gebruikt. Tijdens prive gelegenheden dient het enkel om te laten zien hoe belangrijk je bent. MBA, MBI daarentegen hebben wel iets weg van showtitels. Maar aan de andere kant als je er voor geleerd heb (die kennis hebt) moet je het gewoon kunnen gebruiken. P.S. Dit bericht schrijf ik op eigen titel.
__________________ Jaye Gayatri Ma!! THE ART OF WAR IS TO RUN, TO LIVE TO FIGHT ANOTHER DAY!! ![]() ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 1 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() |
oneens met titels kan je mensen makkelijker in hokjes plaatsen huhuhuhuhuh
__________________ mijn website nkotela@hotmail.com |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 16 februari 2004 Leeftijd: 37
Ja man je hebt helemaal gelijk. Laten we ook alle namen afschaffen en allemaal elkaar gewoon "jij" noemen. Zo heb je geen enkele onderscheid kan geen enkele nietsnut zich beledigd voelen door zijn/haar eigen luiheid.
__________________ Oderint dum metuant. Fide, sed qui, vide. |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Advanced Member | Citaat:
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het niet vermeld dient te worden. Titels voor de naam vermelden. Waarom vermelden? Citaat:
Ik bedoel meer het vermelden op papier etc. Of jezelf voorstellen met: met meester, docterandus blablabla. Vanwaar de hunkering naar erkenning? (misschien compensatie van minderwaardigheidscomplex?) | ||
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 16 februari 2004 Leeftijd: 37
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Maar wat is er mis met het afsluiten van een (formele) brief met je titel? Je hebt het recht om die titel te dragen, niks mis mee om dat dan ook daadwerkelijk te doen. Heeft niks met hunkeren naar wat dan ook te maken. Je hebt ervoor gewerkt, jouw goed recht om ermee te doen wat je wilt.
__________________ Oderint dum metuant. Fide, sed qui, vide. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 1 december 2008
Wat King zegt. - Prof. drs. dr. mr. ir. dr.h.c. kand. ds. N. K. Mbaku
__________________ mijn website nkotela@hotmail.com |
| | |
| | #9 (permalink) | |
Je hebt er inderdaad voor gewerkt, maar moet dat dan geshowed worden aan anderen? Eigenlijk zou de brief toch inhoudelijk in orde moeten zijn en gelijk moeten worden behandeld/gelezen, ongeacht er prof.dr. Jansen staat of bijv. A. Shoufshouf? ![]() Is het niet slechts belangrijk bij je sollicitatieperiode? | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| |
| | |