![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Studie & Carriere Start hier je topics over de laatste ditjes en datjes over school, werk of wat je in je vrije tijd doet. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #11 (permalink) |
| Gast
|
Titel zegt wat over de kwalificatie van een persoon. Een titel zegt idd niets iets over het kunnnen of niet kunnen van een persoon. Bij Politie Haaglanden hebben ze een mevrouw die juridische medewerker is (HBO opleiding genoten), die heeft wel kennis van zaken. Maar een titel geeft ook bepaalde kwaliteiten aan. Bijv. alleen mr. kan alleen advocaat, rechter of OvJ zijn. Als iemand geen mr. is, dan weet je dat hij geen advocaat, rechter of OvJ zal zijn. Een titel is er ook om serieus genomen te worden. Ik gebruik ook mijn titel als ik formele brieven schrijf of tijdens mijn werk. Anders gebruik ik het niet.Maar er is niks mis mee als mensen het altijd willen schrijven, ze hebben er hard voor gewerkt om zo'n status te verkrijgen.. Mogen we ook geen dhr of mevr. schrijven voor ons naam? |
|
| | #12 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 16 februari 2004 Leeftijd: 37
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Vergelijk het met leraren. Je hebt nu gasten van 23/24 die net een hbo opleiding hebben afgemaakt en een vmbo klasje les willen geven... Die stellen zichzelf voor met hun voornaam en willen vriendjes worden gevolg>>> ze worden nooit meer serieus genomen. Doe niet zo zeikerig man. Als jij prof.dr. bent dan betekent dat dat je een grote bijdrage hebt geleverd aan je vakgebied of de wetenschap in het algemeen, hier kan iedereen voor profiteren. Waarom zou je dan niet met zo'n titel morgen pronken? Hell yeah, als ik dat zou zijn zou ik dat ook onder elke formele brief zetten.
__________________ Oderint dum metuant. Fide, sed qui, vide. | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Advanced Member | Citaat:
Klopt, is je bijdrage dan niet genoeg geweest? Dus je kennis, welke door nieuwe studenten gebruikt zal worden. Is dat niet juist de eer, waardering? Of moet je mensen die je niet kent en die jou niet kennen 'laten zien', kijk ik heb gestudeerd, dus toon respect (want ik ben superieur.). Beter is het toch om de mensen te pronken/'impressen' met je inhoud van de brief ipv. je titel? @ specialforce dhr/mevr. mag iedereen gebruiken, maar is in vele gevallen onnodig, aangezien je dit hoort. Maar zoals ik dus lees zijn jullie het met mij eens, dat het geen meerwaarde heeft. Voor beroepsoefening moet je immers ingeschreven staan in registers. Je collega's bekenden weten dat je dat bent. Waarom zou je het uberhaubt willen laten 'zien' aan vreemden? Dan houd ik het toch op (misschien erg verborgen vorm) van erkenning zoeken. Want het heeft geen meerwaarde. | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 16 februari 2004 Leeftijd: 37
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Dat was om te laten zien dat je meer credebility en gezag afdwingt (BIJ DIE BEPAALDE GROEP) als je op een bepaalde manier presenteert. (deze keer geen woorden in mn "mond" stoppen aub). Nee, dat zoek jij erachter (je zinnetje over superieur) . En ik zei al, tuurlijk is het een vorm van pronken en waardering krijgen. Jij hebt iets bereikt, iets wat niet veel mensen bereiken. Daar mag je wat mij betreft mee pronken. Je noemde in een eerdere post prof.dr. dat is niet niks en krijg je ook niet zomaar (itt .drs wat elke lamlulletje na een nietszeggend WO studie kan krijgen). Het heeft wel meerwaarde, het zegt dat je iets hebt gedaan. Ik vind dit echt typisch iets voor mensen die een bepaalde afgunst hebben voor mensen die trots zijn op zichzelf en die iets bereikt hebben. (Dan bedoel ik niet per se jou, maar gewoon in het algemeen klagen over zoiets. Slaat helemaal nergens op, alsof zulke mensen hun eigen luiheid/falen/gebrek aan motivatie willen verbergen.)
__________________ Oderint dum metuant. Fide, sed qui, vide. | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Advanced Member | Citaat:
klopt, ik wil absoluut niet luiheid/falen goed praten, maar wat ik vaak zie is dat het vooral die lamlulletjes( dr. is ook niet echt een accomplishment, meer 4 jaren onderzoek doen, that's it. Ook hier is onderling nog veel verschil tussen de kwaliteit. Hoeveel proefschriften kan je wel niet linea recta de prullenbak ingooien...) zijn die titels voor hun naam zetten bij informele zaken. In mijn omgeving heb ik geen prof.dr, ir. of hoogleraar, meegemaakt die zich met titels voorstelden. Meestal gewoon met de voornaam. Als anderen zo over je praten (met titels) ben je goed bezig (ook al kan het niet echt goed voelen), maar zelf erover praten, voorstellen (mondeling of schriftelijk) vind ik gewoon net zoiets als een kledingstuk kopen, simpelweg omdat er een merktag op zit. Ook al is het kledingstuk barlelijk, als het merkje maar zichtbaar is. De titel zelf heeft meerwaarde voor jezelf, niet voor anderen. Maar jij hebt jouw mening en ik de mijne | |
| | |
| | #16 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 20 juli 2003
Rep kracht: 13 ![]() | Citaat:
Waarom zou je het aan anderen willen laten zien? Een titel laat zien dat je gekwalificeerd bent om datgene te doen wat je doet, dat je weet waar je over praat. Ik gebruik altijd mijn titel tijdens mn werk. Met showen maak je alleen jezelf belachelijk. | |
| | |