![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Sport Sportief aangelegd? Dan moet je hier wezen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Gast
|
Het zal wel ook pijlsnel naar beneden gaan want het kost tijd om aan de top te komen. Wat zij nu doen hebben willem 2 en heerenveen al voorgedaan. En vergeet niet dat zij er staan door de malaise bij ajax en feyenoord die normalieter kwaletatief betere spelers hebben zie feyenoord gister boven deze partijen staan. Maar ik gun het ze echt is wel leuk dan de standaard top 3 |
|
| | #3 (permalink) |
| Gast
|
Als geboren en getogen Alkmaarder (15 jaar gewoond) ben ik natuurlijk blij dat het met AZ heel goed gaat. Als klein jochie nam m'n vader me een keer mee naar het stadion en daar was ik onder indruk van. Ik weet alleen niet of Scheringa deze groep bij elkaar kan houden, omdat topclubs dit soort teams altijd meteen leegplukken na grote successen van die die club en daarna is het meteen over. Ik ben ook bang dat het verval zich heeft ingezet na het verlies van Meerdink en tegen Feyenoord, had toch veel beter verwaccht. Kampioen zullen ze niet worden, toch hou ik een beetje hoop.
|
|
| | #4 (permalink) |
| Gast
|
Iemand toevallig die aflevering van "Andere Tijden" gezien een tijdje terug? Daarin hadden ze een reportage over AZ tijdens de jaren voordat ze in 1981 kampioen werden en het kampioensseizoen zelf. Dankzij flinke investeringen van een electronicabedrijf konden kwalitatief goede spelers worden opgeleid en aangetrokken, AZ en dat bedrijf waren financieel gezien aan elkaar gewaagd en het team bleek een gouden schakel. Maar na dat kampioensschap ging het snel bergafwaarts, qua spel en qua financien.......wat er nu gaande rondom AZ is doet me erg denken aan die tijd........ Ik gun ze meer dan die 2e plaats, maar ja.....een aardige achterstand is er ondertussen ontstaan op PSV, kunnen ze dat, niet ver voor het einde van het seizoen nog inhalen? Ik vrees van niet.....maar zeg nooit nooit :D |
|
| | #6 (permalink) |
| Gast
|
De club heeft een grote financiële mogendheid achter zich in de vorm van Scheringa (de voorzitter). Verder een degelijk selectiebeleid door het goede werk van Martin van Geel en collega's in de scouting. Adriaanse maakt goed gebruik van de beschikbare gestelde middelen. De selectie is breed en veelvormig. Je kan er alle kanten mee uit; defensief spel, offensief, pressie, counter, controlerende spelers, dwingende spelers, snelheid, jeugd, routine, een ideale mix. AZ speelt leuk voetbal maar is aan het einde van zijn latijn aan het geraken. Aan het eind van het seizoen moeten ze hun bepalende spelers behouden anders is dit het einde van 2 mooie jaren. |
|
| | #8 (permalink) | |
| Gast
| Citaat:
Zou op zich een goede keuze wezen, tenzij ze een beter alternatief kunnen vinden, natuurlijk. Ik denk alleen niet dat er een beter alternatief voor handen is. De keuze voor Kluivert is logisch. Hij kent hem van zijn AJAX-tijd en verder heeft Scheringa genoeg financiële middelen tot zijn beschikking. Verder heeft Scheringa te kennen gegeven dat hij nu ook een aantal goede namen wil aantrekken omdat de prestaties van de club erom vragen. Ze hebben een nieuw stadion dat bijna klaar is. Een wereldtrainer en nu missen er nog enkele spelers met Internationale naamsbekendheid en allure. Misschien wordt AZ nog eens een club met een betere reputatie dan de huidige subtoppers in Nederland.... Enige wat ik vind: "Zorg dat je Landzaat houdt!" | |
|