Golfer Singh zingt hoogste lied
FARMINGTON - Winnen verveelt nooit. Vraag maar aan golfer Vjjay Singh. De nieuwe nummer 1 van de wereldranglijst behaalde zondag in het Amerikaanse Farmington zijn derde zege op rij op de PGA-Tour en zijn vijfde in de laatste zes toernooien. Met zijn achtste zege van het seizoen verdiende de 41-jarige veelvraat van de Fiji-Eilanden 625.000 euro.
Singh bracht zijn totaal aan prijzengeld voor dit seizoen op het duizelingwekkende bedrag van 7,85 miljoen euro. Daarmee verbrak hij het record van de Amerikaan Tiger Woods uit 2000, die in dat jaar op 7,6 miljoen euro uitkwam. Alleen al in de laatste twee jaar verdiende Singh ruim 14 miljoen euro met zijn ongeëvenaarde spel.
"Ik denk niet dat ik ooit gewend raak aan winnen", sprak hij met een brede grijns. "Ik ben er dol op en kan er geen genoeg van krijgen. Elke keer ga ik weer de baan op met een lekker gevoel en wil ik alleen maar goede ballen slaan. Dat lukt me aardig."
Zijn overwinning in Farmington kwam in de eindfase van de vierde ronde nog wel in gevaar. Zijn voorsprong van vier slagen brokkelde in de laatste vijf holes af. Uiteindelijk hield Singh met een score van 69 (drie onder par) één slag over op de Amerikaan Stewart Cink.
Woods, die eerder deze maand door Singh na vijf jaar van de eerste plaats op de wereldranglijst werd verdrongen, was in Pennsylvania niet van de partij. De Amerikaan trok zich twee dagen voor het begin van het toernooi terug wegens vermoeidheidsverschijnselen.
|