![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Sport Sportief aangelegd? Dan moet je hier wezen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #114 (permalink) |
| Sangam Gold Member |
no matter what they will say ajax forever in my heart in goede maar zeker ook in slechte tijden ben en blijf ik ajacied dus zeik een end weg i dont care als mn topic maar blijft staan... kan ik af en toe ook naar t gezeik van juliie kijken... dus danke daarvoor na regen komt nog steeds altijd zonneschijn
__________________ Kuch Kuch Hota Hai ![]() ...::One Meaning::... |
| | |
| | #115 (permalink) |
| Sangam Diamond Member Lid sinds: 17 december 2003 Locatie: Somewhere in The Underground Leeftijd: 27
Rep kracht: 0 ![]() |
het maakt niet meer uit. Want voor dit jaar is het al beslist wie erop 1 staat!!! ![]() ![]() ![]() AZ AZ AZ !!!
__________________ Evil sounds coming from the underground!!! Location is a Mystery!!! Where,When or How is not a issue cause Partypeople enjoy youre destiny!!!ॐ ♫ ![]() The gate is closed!!! Access denied!!!Please try aggain!!! ॐ ♫ |
| | |
| | #116 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: The Netherlands
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
| |
| | |
| | #117 (permalink) |
| Sangam Gold Member |
kot er nix omtrent het nu weggaan van van basten? stel me niet teleur drop ff een note jouw KIJK op hoe het in elkaar steekt doe ik ook een duit in t zakje oke!
| | |
| | #118 (permalink) |
| Sangam Gold Member | vind jmmr en zwak tegelijkertijd als je niet in 1 x kan fietsen blijf je toch ook oefenen tot het lukt je hebt toch een contract voor 4 jr getekend en niet voor 1..als je dat niet inziet dan is het niet eens ajaxwaardig om te blijven zou pas stoer zijn wnnr hij liet zien dat ie dit jaar als leermoment neemt en zichzelf doelen stelt...als je deze dan t jaar erop niet haalt kan je tussentijds beslissen om je biezen te pakken hij heeft een sterk pluspunt dat ie goed naar zichzelf kan kijken is echt wel een waardering want een wijzend vingertje naar een ander is sneller gemaakt dan een blik op je eigen kunnen werpen dus dat geef ik m mee..dat siert m zeker wel maar o zo zonde om zo de handdoek in de ring te gooien zeg zeker wnnr je weet dat je nog zoveel meer tegen gaat komen je hebt als trainer nu eenmaal te maken met een bestuur met ideeen en bij ajax...ja zker bij ajax...zitten er genoeg met een hele grote bek die denken het wel te kunnen zeggen! dr zijn meer manieren om rome te bereiken en dus ook meer manieren om iets aan te pakken lijkt mij wnnr een bedrijf zn doelstelling niet behaalt gaat t toch ook niet dicht dan moet je je aanpak aanpassen en dat heeft mvb niet gedaan respect moet je verdienen niet afdingen door rigareuze beslissingen te nemen... dan keert alles en iedereen zich tegen je op den duur een pakslaag van sparta en door een groepje er op gewezen worden moet je juist weer scherper maken je hebt een miljoenenteam...daar zou je juist de uitdaging uit moeten halen als speler had je deze dingen allemaal als trainer moet je t allemaal nog leren misschien is rodajc een leerclub om te starten en stel jezelf dan niet al te hoge eisen maar probeer eerst de kop boven water te houden wie er ook naar ajax komt...t moet er één zijn met ballen.. KOEMAN been there done that...van gaal..adriaanse...idem dito iemand wie het aanzien en respect heeft en alleen maar hoeft uit te breiden... MvB was in naam een kanjer van een speler... maar een ieder heeft gezien wat vier jaar oranje opgeleverd heeft... zelfs een cruijff met zn grote bek...kan alleen maar kletsen.. als ie mans genoeg is..gaat ie t nu laten zien.. want praatjes vullen tot op heden nog steeds GEEN gaatjes! guus kan even komen..de boel reorganiseren en dan mag ie weer gaan..hahahaha t ga je goed! wat een klote dag weer zeg
| | |
| | #119 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: The Netherlands
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Jippie! Eindelijk ben ik niet meer alleen op de wereld ![]() Nou..dan gaan we die 10 vingerige typesupervaardigheidjes i.c.m. een onnavolgbare breincapaciteit (net als idioten ook hebben zeg maar) van me weer eens laten wapperen he? ![]() Aaaaah klotedag..hoezo...Ajax heeft vandaag toch niet gespeeld Druifje? ![]() Over jouw mening kan ik kort zijn: ik kan er niks op of aan merken want ik ben het ermee eens. Maar niet getreurd, ik heb ook nog een eigen mening ![]() Back on the case. Van Basten weg. Goh. Ik heb het niet eens meegekregen behalve net nu van jou weet je dat? Ik ben niet in de buurt van een radio of TV geweest, tja en in de ochtendkrant die ik pas 's avonds bij het eten lees stond er natuurlijk ook nog niks over. Van Basten heeft te grote stappen gemaakt. Van topvoetballer tot tussendoor golfspeler naar opeens de bondscoach van NL tot Ajax-trainer..wat zo mogelijk bijna minstens evenveel belangrijke status heeft als toch een van dé belangrijkste historische en succesvolste clubs van Nederland in de hoofdstad. Ik vind Van Basten een typisch product van hoe er in NL gedacht wordt over het werven van (kader)personeel, en dan in het bijzonder managers. Als je in Amerika aankomt met papiertjes voor een high profile functie, lachen ze je uit. Daar zeggen ze 'show me what u got'. Oftewel, laat maar zien wat je kan. En bijna nog belangrijker: 'show me your credentials'. Oftewel, laat je referenties maar zien. Natuurlijk is een studiegraad ook belangrijk, maar als je in Amerika aantoonbare resultaten hebt bereikt en/of je meerderen zijn zeer te spreken over je, dan maak je nog meer kans om een plek te bemachtigen dan iemand die loopt te wapperen met zijn papieren en nog niks heeft bewezen. Zo niet hier in NL. Hier is een papiertje alles. Al ben je de grootste nerd die ergens solliciteert waar 'ie totaal geen feeling mee heeft (of zich nog niet bewezen heeft), je krijgt de baan eerder dan de beste vakman/vrouw die aantoonbaar prestaties levert...maar...geen papieren heeft. Zaken als verschijning, de vlotte babbel e.d. tel ik niet mee in dit verhaal, want dat geldt overal op de wereld. Maar om dit terug te koppelen naar Van Basten...hier heb je iemand die, omdat hij topvoetballer is, na het behalen van zijn trainersdiploma bondscoach van NL wordt. Misschien heeft hij ergens eerder stage gelopen..dat weet jij misschien (Druifje)...maar dat neemt toch niemand serieus? Dat is puur voor de vorm geweest dan.. Maar hij had zijn papiertje he. Want in NL heb je voor alles een cursus/certificaat/diploma/vaardigheidstraining enz. Volgens mij heb je hier zelfs ook een cursus 'mooipoepen'. Kan je in het buitenland les geven aan arme mensen hoe ze hun omgeving kunnen verfraaien.. Al kan je als Turk met een tandenstoker een auto repareren; heb je geen diploma, dan mag je niet werken in een garage, en als je verblijfsvergunning is afgelopen ben je weg. Weinigen weten hoeveel ongelooflijk buitenlands talent zo weer onverrichtzake is vertrokken..hopend op een kans hier maar moedeloos rakend van de starre structuur van 'papiertjes' halen...een vakman van 45 jaar die nog zogenaamd 3 jaar moet gaan studeren om iets te doen waarin hij in zijn thuisland de beste van de beste was.. Daarvoor was hij misschien niet naar NL gekomen. Hij hoorde dat er een terkort was aan vakmannen en dacht 'hey...misschien willen ze mij wel'. Nee Euçalan, ..ze willen jou niet, ze willen jouw papiertje! Want ze kunnen niet overweg met individualisme, daar is hun systeem niet op gebouwd. Ze kunnen zich alleen maar verstoppen achter regeltjes en procedures, maar dat kon jij ook niet weten.. En al kan je dan een Fiat Panda binnen een uur zodanig opvoeren dat 'ie mee kan doen met de Formule 1, niks mee te maken, regels zijn regels, wegwezen! En die pipo's bij de dealers die zelfs lease-auto's zodanig repareren dat het nooit goed is, ja..die heeft zijn papiertje. Talent of niet. Maar hij heeft zijn papiertje. Zo werkt het in NL. (en mede door deze mentaliteit van anti-individualistische dooddoenerij, kunnen we in NL geen topcompetitie krijgen á la buitenland..maar daar heb ik eerder al iets over gezegd) En zo werkte het ook voor van Basten. Hij was topvoetballer. Doe snel een cursus trainer...en huppakee...dat is dan voor bepaalde mensen de reden geweest om die man bondscoach te maken. Ja hij wilde zelf ook graag...ja allicht! Als het zo makkelijk gaat!? En na een Nederlands elftal ga je natuurlijk niet de 4e amateurdivisie trainen, dus werd het Ajax. Moet ik wel vermelden dat hij qua puur resultaat het niet eens slecht deed bij NL. Ok het zag er niet uit...maar de resultaten he? En die eerste 2 wedstrijden op het EK 2008..Druifje en iedereen die dit leest...dat waren de mooiste wedstrijden die ik ooit heb gezien van het NL elftal..wat...ik denk dat ze in Brazil nog met hun ogen liepen te knipperen. Mijn vrienden en ik begonnen spontaan de chutney kippedans te dansen toen we dat zagen..we waanden ons al EK? Wie kon dit Oranje stoppen? En toen kreeg de vrouw van Bouhlarouz een miskraam en opeens was alles voorbij..hey....er klopt iets niet. Niet alleen bij Van Basten.. Een miskraam...is erg..heel erg...maar.....als dat de reden is dat professionals een miljoenendeal verloren laten gaan? Kijk, op mijn werk is ook wel eens een miskraam voorgekomen bij iemand hoor...maar is dat een reden om dat bedrijf failliet te laten gaan? En dus is Ajax nu zodanig vernield qua imago, dat sommige NL talenten al hebben gezegd dat ze liever ergens anders gaan voetballen dan bij Ajax. Want ze zien het het volgende seizoen ook nog niet echt goedkomen... Ikzelf doe zo'n uitspraak nooit, over het volgende seizoen. Want in een wereld van groepsprocessen en individuele spelers die ineens kunnen opstaan (of worden ontdekt), kan heel veel opeens in korte tijd veranderen. Ik spreek niet over wonderen, wel over spectaculaire gebeurtenissen ![]() Wie is er dus indirect verantwoordelijk voor het verval van Ajax? Niet alleen van Basten, maar de mensen die hebben verzonnen dat je een trainer coach van een belangrijke club kan maken op grond van zijn voetbalachtergrond en ....dat papiertje. Topvoetbal spelen en topvoetballers trainen heeft evenveel met elkaar te maken als rijden in een hele snelle Ferrari of rijden in een hele snelle rolstoel: het heeft allebei wielen, ze zijn allebei de snelste van hun soort, maar daar houdt de vergelijking toch echt op! En als je voor het ene voertuig talent hebt om er hard mee te gaan, hoeft dat voor dat andere voertuig echt niet zo te zijn! En daar is Van Basten nu ook achter! Maar beleidsbepalend NL nog steeds niet hoor? Die zoeken nu weer naar de volgende kandidaat...met papiertje. Wat vind ik van zijn vertrek...Mwah..typisch. Toch slap voor hem. Hij, die altijd arrogant iedereen verbaal flink van repliek gaf, was de laatste dagen geen schim meer van zijn oude ik. Lijkbleek weggetrokken, stilletjes murmelend. Of het een act was weet ik niet, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en noem het echte teleurstelling. Want Van Basten is een winnerstype, alleen..het ging niet zo.. En dat moet je toch aan jezelf wijten, want ik heb hier ook eerder eerlijk Ajax een pluimpje gegeven na hun wedstrijd tegen Olympique Marseille...errug goed. Als een stel roofkatten. En daarna dan weer als een stel ..tja... Dat is toch een trainer hoor, die taktiek bepaald, die dat goed verdeeld over spelers, die analyseert, die de lijnen uitzet...zaken waar bijv. Hiddink een meester in is. Ja dan noem ik ook iemand, I know...maar toch.. zie Guardiola nu bij Barca. Qua speler en qua status de mindere van van Basten...maar kijk wat hij heeft gedaan..van een stel uitgebluste spelers heeft hij een wreeddadig team gemaakt, die Engelse clubs doet beven..en sinds kort ook Real Madrid. Die de vorige zaterdag voetballes kregen, ik weet niet in hoeveel jaar ze voor het laatste met 6 doelpunten verloren hadden..de meeste fans daar hadden dat in elk geval in hun hele leven nog nooit meegemaakt... Die Guardiola kan het dus blijkbaar wel. Die heeft dat gevoel blijkbaar wel...want ondanks dat hij natuurlijk topmateriaal heeft om mee te werken..moet je horen..dat heeft van Basten ook in NL naar NL begrippen: topmateriaal. Absoluut. Aan de leiding lag het niet. Die gaven aan dat de zoveelste trainerswissel geen zin had. En gaven Van Basten het vertrouwen om verder te bouwen. Maar ik denk, Druifje, dat hem dat besef wat ik hierboven schets een beetje keihard op hem neer is gekomen de laatste dagen. Het besef, dat hij hét toch niet helemaal heeft. Ondanks zijn papiertje.................. Mag ik in een column? ![]() Nee hoor hoeft niet. Ik wilde me een beetje uitsloven voor jou Laatst gewijzigd door HINDUSTAN : 6 mei 2009 om 20:46 | |
| | |