Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Lifestyle > Sport

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Sport Sportief aangelegd? Dan moet je hier wezen!

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 2 augustus 2008, 13:56   #1 (permalink)
Sangam Diamond Member

Leeftijd: 24
Rep kracht: 0
kevin_yashvir is off the scale
Standaard

Nadal stoot Federer van troon

Rafael Nadal mag zich volgende week of over drie weken de beste tennisser van de wereld noemen. Door een 7-6, 6-1 zege op Nicolas Lapentti op het Masters Series-toernooi in Cincinnati stoot hij de Zwitser Roger Federer van zijn troon.

Als Nadal de finale van het toernooi wint, is de positie maandag al van hem. Mocht dat niet lukken, dan is Nadal per 18 augustus lijstaanvoerder. In de halve finales treft hij Novak Djokovic.

Federer opende de deur voor Nadal door in de derde ronde van het toernooi te verliezen van de Kroaat Ivo Karlovic. De Zwitser beheerste de afgelopen jaren onbedreigd de top van het mannentennis. 'Fed-Ex' was sinds februari 2004 nummer een van de wereld, oftewel 235 weken.

bron: nos.nl

yess! eindelijk! :joehoe:
gewoon welverdiend.. zonder twijfel de beste tennisser van dit moment
heb gister ook weer genoten van de wedstrijd tegen Lapentti

kevin_yashvir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 16:11   #2 (permalink)
Sangam Gold Member

Riaviano's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Riaviano is off the scale
Standaard

einde tijdperk Roger..... :sadangel:

I MaY NoT Be YouR FiRsT, BuT To Be YouR LasT
WouLd Be PeRfecT
Riaviano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 17:40   #3 (permalink)
Sangam Gold Member

DrUiFjE's schermafbeelding

Leeftijd: 31
DrUiFjE is off the scale
Stuur een bericht via MSN naar DrUiFjE
Standaard

Tennisser Rafael Nadal moet nog twee weken wachten voor hij zich officieel de nummer één van de tenniswereld mag noemen. De Spanjaard verloor de halve finale van het ATP-toernooi van Cincinnati van de Serviër Novak Djokovic: 6-1 7-5. Als Nadal het toernooi zou winnen, zou hij maandag de koppositie van de wereldrangslijst overnemen van Roger Federer. Nu moet hij nog wachten tot 18 augustus, na de Olympische Spelen, voor hij zijn Zwitserse rivaal officieel van de troon kan stoten. Die stond 235 weken bovenaan de lijst.

Laterzzz :victory:
[/b][/i]

DrUiFjE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:07   #4 (permalink)
Sangam Gold Member

Standaard

hoe kan hij nou verliezen van Karlovic en Simon verdomme..... :frustie:

WouLd Be PeRfecT
Oud 3 augustus 2008, 19:14   #5 (permalink)
Sangam Diamond Member

Standaard

Citaat:

Tennisser Rafael Nadal moet nog twee weken wachten voor hij zich officieel de nummer één van de tenniswereld mag noemen. De Spanjaard verloor de halve finale van het ATP-toernooi van Cincinnati van de Serviër Novak Djokovic: 6-1 7-5. Als Nadal het toernooi zou winnen, zou hij maandag de koppositie van de wereldrangslijst overnemen van Roger Federer. Nu moet hij nog wachten tot 18 augustus, na de Olympische Spelen, voor hij zijn Zwitserse rivaal officieel van de troon kan stoten. Die stond 235 weken bovenaan de lijst.
Laterzzz :victory:
[/b][/i]

[/b]
hoezo duurt 't 236 weken voordat hij Federer verslagen heeft.. volgens mij staat het 12-6 in het voordeel van Nadal? :P
Nadal is sowieso de nummer 1 op 18 augustus
't maakt dus niet uit of Federer het volgende toernooi wint of niet.. Federer moet veel meer punten behalen dan Nadal
Oud 3 augustus 2008, 20:01   #6 (permalink)
Sangam Gold Member

Standaard

Citaat:
hoezo duurt 't 236 weken voordat hij Federer verslagen heeft.. volgens mij staat het 12-6 in het voordeel van Nadal? :P
Nadal is sowieso de nummer 1 op 18 augustus
't maakt dus niet uit of Federer het volgende toernooi wint of niet.. Federer moet veel meer punten behalen dan Nadal
[/b]
ik denk dat Druifje bedoeld, dat Nadal al die weken nog moet evenaren voordat hij er is....dan heb je in mijn ogen ook "Federer" compleet verslagen, Roger heeft nog nooit het record verbroken van het aantal weken van Pete Sampras die op 286 weken staat, en dit gaat hem dus ook niet meer lukken nu Nadal de nr 1 positie overgenomen heeft....maar als we het over Nadal hebben zie ik hem ook niet het record verbreken van Roger of laat staan van Pete Sampras....

maar we hebben nog leuke spelers over die wel aanvallend spel vertonen, zoals Djokovic, Tipsarevic, Gulbis, Chardy....allemaal spelers die het nog waar kunnen maken.....

Roger was aardig op weg om het record van Pete Sampras te verbreken, maar ik denk gewoon dat het einde tijdperk Federer is, als je al niet meer weet te winnen van Karlovic / Simon, hoe moet het dan op de U.S. Open?....en dan heb ik het niet eens over het meest belangrijkste Masters Cup op het einde van het jaar in Sjanghai... ik heb nu al mijn vraagtekens daarover....

wel moet gezegd worden dat Federer nog jong is, en dat hij het record aantal Grandslams nog in het zicht heeft, hij hoeft er maar 3 te behalen, wil hij zich de beste Grandslammer aller tijden noemen....maar gezien zijn vormcrisis en zijn harde nederlaag laatst op Wimbledon heeft hij nog een lange weg te gaan....

anywayz, het is Nadal gegund....hij heeft er hard voor gewerkt..... :thumbup:, alleen zal het nooit een speler worden als Fed-express....

WouLd Be PeRfecT
Oud 3 augustus 2008, 23:07   #7 (permalink)
Sangam Diamond Member

Standaard

Citaat:
ik denk dat Druifje bedoeld, dat Nadal al die weken nog moet evenaren voordat hij er is....dan heb je in mijn ogen ook "Federer" compleet verslagen, Roger heeft nog nooit het record verbroken van het aantal weken van Pete Sampras die op 286 weken staat, en dit gaat hem dus ook niet meer lukken nu Nadal de nr 1 positie overgenomen heeft....maar als we het over Nadal hebben zie ik hem ook niet het record verbreken van Roger of laat staan van Pete Sampras....

maar we hebben nog leuke spelers over die wel aanvallend spel vertonen, zoals Djokovic, Tipsarevic, Gulbis, Chardy....allemaal spelers die het nog waar kunnen maken.....

Roger was aardig op weg om het record van Pete Sampras te verbreken, maar ik denk gewoon dat het einde tijdperk Federer is, als je al niet meer weet te winnen van Karlovic / Simon, hoe moet het dan op de U.S. Open?....en dan heb ik het niet eens over het meest belangrijkste Masters Cup op het einde van het jaar in Sjanghai... ik heb nu al mijn vraagtekens daarover....

wel moet gezegd worden dat Federer nog jong is, en dat hij het record aantal Grandslams nog in het zicht heeft, hij hoeft er maar 3 te behalen, wil hij zich de beste Grandslammer aller tijden noemen....maar gezien zijn vormcrisis en zijn harde nederlaag laatst op Wimbledon heeft hij nog een lange weg te gaan....

anywayz, het is Nadal gegund....hij heeft er hard voor gewerkt..... :thumbup:, alleen zal het nooit een speler worden als Fed-express....
[/b]
wat een onzin is dit zeg! :D
Nadal heeft een voordeel van maar liefst 6 partijen en bovendien is hij de nieuwe nummer 1
dat hij die 236 weken niet gaat halen doet er helemaal niet toe.. want dan zou je elke nieuwe nummer 1 moeten gaan vergelijken met Federer of Sampras
er wordt toch ook niet gesproken over Federer die Sampras 'compleet zal verslaan?'

Nadal heeft er inderdaad hard voor gewerkt.. en gezien zijn spel heeft hij 't ook echt verdiend
en gelukkig maar dat Nadal nooit een speler als Federer zal worden..
hij moet gewoon zichzelf blijven, want dat maakt hem zo'n unieke speler en daarom is hij nu 's werelds beste! -_-
Oud 4 augustus 2008, 22:21   #8 (permalink)
Sangam Gold Member

Standaard

Citaat:
wat een onzin is dit zeg! :D
Nadal heeft een voordeel van maar liefst 6 partijen en bovendien is hij de nieuwe nummer 1
dat hij die 236 weken niet gaat halen doet er helemaal niet toe.. want dan zou je elke nieuwe nummer 1 moeten gaan vergelijken met Federer of Sampras
er wordt toch ook niet gesproken over Federer die Sampras 'compleet zal verslaan?'

Nadal heeft er inderdaad hard voor gewerkt.. en gezien zijn spel heeft hij 't ook echt verdiend
en gelukkig maar dat Nadal nooit een speler als Federer zal worden..
hij moet gewoon zichzelf blijven, want dat maakt hem zo'n unieke speler en daarom is hij nu 's werelds beste! -_-
[/b]
hoezo crap? als we op dit af moeten gaan is het al helemaal in Federer's voordeel.....
(en dan heb ik het niet over de partijen die Roger en Rafa samen met elkaar gespeeld hebben.... )
dat doet er wel toe? hoe vaak werd er niet gesproken dat Roger het record aantal weken plus het aantal Grandslams zou verbreken?

en dit bedoel ik met het compleet verslaan van iemand die altijd hoog in de rang stond....
het gaat er om dat Roger bijna in elk categorie historie heeft geschreven, wat dat betreft staat er voor Nadal nog heel wat te wachten....

iedere speler is uniek, het was toch Roger die het tennis deed laten schitteren....

WouLd Be PeRfecT
Oud 16 augustus 2008, 23:32   #9 (permalink)
Sangam Silver Member

badmash is off the scale
Standaard

Nadal is gewoon beter ;p
badmash is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 17:09   #10 (permalink)
Sangam Diamond Member

Standaard

Citaat:
hoezo crap? als we op dit af moeten gaan is het al helemaal in Federer's voordeel.....
(en dan heb ik het niet over de partijen die Roger en Rafa samen met elkaar gespeeld hebben.... )
dat doet er wel toe? hoe vaak werd er niet gesproken dat Roger het record aantal weken plus het aantal Grandslams zou verbreken?

en dit bedoel ik met het compleet verslaan van iemand die altijd hoog in de rang stond....
het gaat er om dat Roger bijna in elk categorie historie heeft geschreven, wat dat betreft staat er voor Nadal nog heel wat te wachten....

iedere speler is uniek, het was toch Roger die het tennis deed laten schitteren....
[/b]
weet je wat 't gewoon is.. mensen kunnen 't niet handelen dat Nadal op dit moment de beste van de wereld is

hoe bedoel je in Federer's voordeel? volgens mij is Rafael Nadal morgen de nieuwe nummer 1.. heeft hij olympisch goud behaald en heeft hij een voordeel van maar liefst 6 partijen ten opzichte van Federer :scratch:

je kunt wel telkens die aantal weken + aantal Grandslams naar voren halen.. maar dat is nu nog allemaal bijzaak
Federer werd in 't begin van zijn nummer 1 positie toch ook niet meteen vergeleken met de records van Sampras?

Federer heeft inderdaad historie geschreven.. maar men moet 't niet gaan overdrijven.. hij heeft weer geen olympisch goud gepakt in 't enkel spel.. Roland Garros ontbreekt bovendien.. en daar komt nog eens bij dat hij de records van Sampras (waar men het volgens jou telkens over heeft) nog steeds niet heeft geëvenaard

en je geeft 't inderdaad goed aan.. Roger deed het tennis schitteren.. Nadal doet dat nu :P
Antwoord

Bookmarks

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten