Bollywood   |   DATING   |   Forum   |   GAMES   |   REALTONES   |   Snapshots   |   TV

Forum Mededelingen
  Sangam Credits klik Hier voor meer informatie.

Sangam Online » Liefde & Relaties » Familie & Gezin » Hindoestaanse meiden moeten thuis de broek aan hebben..!!

Antwoord
Ongelezen 13 februari 2011, 21:33   #1
Guyanesegirl

Guyanesegirl's schermafbeelding

Status: Newbie
Rep kracht: 0 Guyanesegirl is an unknown quantity at this point
Standaard Hindoestaanse meiden moeten thuis de broek aan hebben..!!

Er zijn vele hindoestaanse meiden die nog steeds hun mannen gehoorzamen.
We leven in het jaar 2011. Ik vind dat jonge, volwassen vrouwen voor zichzelf moeten opkomen.
Wees niet afhankelijk van je man! Als vrouw zijnde, red je het heus wel om onafhankelijk te kunnen leven.
Vrouwen horen de regels te bepalen in huis, niet de man! Want de vrouwen zorgen uiteindelijk voor het huishouden, het eten en de kinderen niet de echtgenoot.
Er zijn gezinnen waar alles 50/50 wordt gedaan. De man en vrouw doen samen het huishouden, maken samen het eten klaar en zorgen gezamenlijk voor de kinderen.
Dit geeft duidelijk aan dat je onafhankelijk bent. Je hoeft dus niet als een slaaf voor de man te werken!
Ook vind ik dat wij vrouwen het voor het zeggen hebben als een man wilt drinken, uitgaan en rondhangen met zijn vrienden.

Wie denkt er net zo over?
Ongelezen 13 februari 2011, 21:56   #2
$H@KTI

$H@KTI's schermafbeelding

Status: Sangam Diamond Member
Leeftijd: 33
Rep kracht: 0 $H@KTI is an unknown quantity at this point
Standaard Re: Hindoestaanse meiden moeten thuis de broek aan hebben..!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guyanesegirl Bekijk bericht
We leven in het jaar 2011. Ik vind dat jonge, volwassen vrouwen voor zichzelf moeten opkomen.
Wees niet afhankelijk van je man! Als vrouw zijnde, red je het heus wel om onafhankelijk te kunnen leven.
Vrouwen horen de regels te bepalen in huis, niet de man! Want de vrouwen zorgen uiteindelijk voor het huishouden, het eten en de kinderen niet de echtgenoot.
Er zijn gezinnen waar alles 50/50 wordt gedaan. De man en vrouw doen samen het huishouden, maken samen het eten klaar en zorgen gezamenlijk voor de kinderen.
Dit geeft duidelijk aan dat je onafhankelijk bent. Je hoeft dus niet als een slaaf voor de man te werken!
Ook vind ik dat wij vrouwen het voor het zeggen hebben als een man wilt drinken, uitgaan en rondhangen met zijn vrienden.

Ik kan het vrij goed met je mening vinden,maar de dingen die ik rood heb geacceerd daar ben ik het nou net niet mee eens!

Ik vindt dat huisregels gezamelijk besproken moeten worden,omdat je samen bent en dus samen een huis runt!!!Alleen omdat de vrouw misschien iets meer verstand heeft op het gebied van huishouden,eten koken of misschien wel kinderen verzorgen wilt niet meteen zeggen dat zij het dan ook alleen moet bepalen!!!
Ik ben van mening dat beide partijen goeie afspraken moeten maken en samen moeten werken,dan praat je over een gezonde huis/verstandshouding!!!

Natuurlijk mag een vrouw haar mening geven als haar man wilt uitgaan,drinken of rondhangen met vrienden,maar ze moet haar man niet dwingen!!!
Als een vrouw haar mening goed kan onderbouwen en redenen kan geven,waarin de man haar niet kan tegenspreken en hij echt veel om d,r geeft dan zal hij bepaalde dingen veranderen/opgeven en dat doet hij dan uit respect,omdat een relatie geven en nemen is,je kan niet altijd je zin krijgen!!!Dus waarom je zin dan afdwingenEen relatie is gebasseerd op vertrouwen en vriendschap en liefde,zodra je eissen gaan stellen en dwingen zal je relatie geen stand houden als alles maar om jou draaid!!!

The gate is closed!!!
Access denied!!!Please try harder!!!
ॐ ♫
$H@KTI is offline   Met citaat antwoorden
Ongelezen 14 februari 2011, 19:55   #3
Webmaster
Beheerder

Rep kracht: 10 Webmaster is on a distinguished road

Goeie topic en welkom.

Dat jonge volwassen vrouwen voor zich op moeten komen ben ik met je eens. Dat vrouwen onafhankelijk kunnen zijn ben ik ook met je eens. Maar van vrouwen moeten dit of dat bepalen daar ben ik het niet mee eens :)

In een relatie leef je met zijn 2en samen. Ik neem dan ook aan dat je bepaalde dingen in overleg doet. Zeker als je beiden werkt dan doe je samen het huis, samen de boodschappen enz.

Het uitgaan van mannen of het chillen buiten geeft vaak conflicten. Dit heeft denk ik ermee te maken dat veel Hindoestanen nog te jong trouwen. In mijn ogen ga je trouwen als je je leven op orde hebt. Dus klaar met je studie een huis en je je wilde haren kwijt bent. Natuurlijk kan je zo nu en dan met je matties wat gaan doen maar ik vind als je getrouwd bent dat je toch 90% van je tijd met je vrouw/gezin moet doorbrengen. Ken genoeg jonge stellen waar het mis gaat hierdoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guyanesegirl Bekijk bericht

Ongelezen 22 april 2011, 19:22   #4
Majinstar

Rep kracht: 0 Majinstar is an unknown quantity at this point

Als je goed bent opgevoed, dan heb je dit soort discussies ook niet. Ik neem mezelf als voorbeeld. Ik ben zeer westers opgevoed en heb van huis uit meegekregen dat een vrouw en man gelijkwaardig in het leven tegenover elkaar moeten staan.

Als dit je basisprincipe is in een relatie, dan is de kans ook groter van slagen. In het leven is het geven en nemen. En niet alleen maar nemen.

Als ik de quotes van shakti over jou lees, dan kan ik zien dat jij moeite hebt met jouw rol in je huidige relatie. En daarnaast ben je geen haar beter dan hoe jouw man jou nu behandeld, want jij wilt meer rechten door andere rechten te ontnemen ?

En we leven in 2011 ( dat zeg je zelf immers ), waarom zou je dan niet tolerant zijn t.o.v. elkaar ? Ik vind je reactie wel een typische reactie van iemand die zeer labiel en niet sterk in haar schoenen staat. Maar dat is mijn mening daar moet je je niks van aantrekken als het je niet aanspreekt.
Majinstar is offline   Met citaat antwoorden
Ongelezen 27 september 2011, 18:54   #5
Zemiena

Rep kracht: 0 Zemiena is an unknown quantity at this point

Waarom de baas zijn ? Waarom niet in gezamelijk overleg ? Niemand is iemands baas. Als je getrouwd bent, zorg je voor elkaar ben je er voor elkaar. Als hij een keertje met zijn matties weg wilt gaan, mag hij maar als ik weg wil gaan ga ik ook...
Zemiena is offline   Met citaat antwoorden
Ongelezen 26 december 2011, 19:47   #6
Madine..

Madine..'s schermafbeelding

Rep kracht: 0 Madine.. is an unknown quantity at this point

Onzin. De man is de baas.
Madine.. is offline   Met citaat antwoorden
Ongelezen 12 januari 2012, 15:52   #7
Samiera
Gast

Men wordt dominat in een relatie, als hij/zij een 3e als een bedreiging ziet.
Meestal zijn betreft het bemoeizuchtige familieleden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmarks

Tags
aan, broek, hebben, hindoestaanse, meiden, moeten, thuis

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten