![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #3 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 28 november 2002
Rep kracht: 10 ![]() | Citaat:
Zijn het dan Hindoestaanse Christenen die daarmee bezig zijn? Ik vind actief bekeren niet een goede zaak. Als iemand zelf aangeeft dat hij ergens behoefte aan heeft dan moet je hem helpen, maar anders niet. Ik denk dat als iemand overtuigd is van zijn eigen religie dan kan iemand hem niet bekeren. Wat je in andere landen hebt is dat er Christelijke missionarissen uit het relatief rijke Europa naar een arm land gaan en daar bijvoorbeeld een kinderhuis opzetten. Op zich is dat nog niet zo slecht, want anderen helpen kan niet slecht zijn. Wat wel wrang is, is dat mensen waarschijnlijk niet naar je toekomen omdat ze het Christelijke geloof zo geweldig vinden, maar meer om de betere toekomst die het hen of hun kinderen kan opleveren. Er is dan dus niet sprake van een gelijkwaardige situatie. Hier in NL heeft bijna iedereen een vrij hoge levensstandaard en is er dus veel meer sprake van een gelijkwaardige situatie. Op dat moment gaat het dus in principe alleen om de inhoud. Dan geldt, zoals ik eerder zei, dat als je bewust bent van wat je eigen geloof voor je betekent dat iemand anders je niet kan bekeren. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 5 mei 2003
Rep kracht: 0 ![]() | Klopt klopt klopt. Ik kreeg die honden ook op m'n dak. Ik heb respect voor gewone informatie waaruit blijkt dat het christendom een respectabel geloof is, maar zij drongen Hindus & Muslims, het christendom gewoon op! Daarnaast zetten ze hun dochters een beetje verleidelijk neer om mensen te trekken, echt schandelijk. Ik heb wel een discussie met ze gehad, net als vele andere Hindu jongeren, totdat een kabaal begon te maken De organisators van Milan zijn een stel cultuurloze zakkevullers. Zij malen er niet meer of minder om indien er christelijke bekeerders bezig zijn. Ik moest meteen aan India denken, waar ze op grote schaal hetzelfde proberen te doen. Hulpeloze analfabeten bekeren tot het christendon, door hun honger weg te nemen hetgeen gepaard gaat met het geloof weg te nemen ipv het christendom.
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 19 september 2003
Rep kracht: 0 ![]() |
Die mensen wilden mij ook bekeren, toen zei ik laat me in je bek klaarkomen dan en dat vond ie goed en toen heb okl dat gedaan en zei ik tegen hem GRAPJE ik ga me niet bekeren
__________________ Blauw Rood Paars Oranje Geel Grijs Groen |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 5 mei 2003
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Of op een gemiddelde milan denk je? | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 5 mei 2003
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Ik mag alleen maar hopen dat je niet in zijn bek klaarkomt, want daar komt er alleen maar rottigheid van. | |
| | |