Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironman atheisme zoals jij het benadert is eigenlijk ook een religie...(energie kan je dan zien als de hogere macht) je gelooft in het niet bestaan van een God, wat ook slechts een hypothese is...
Wie zijn de zwakkeren (nog voordat ze een religie gekozen hebben) en wie de sterkeren? |
Atheisme = ontkenning. eigenlijk betekent dit meer Het bestaat wel maar ik ontken zijn/haar bestaan.
Bij mij is dat niet het geval. ter eerste voordat ik verder ga. ik wil niemand beledigen en ik heb alle respect voor mensen die wel gelovig zijn.
GOD --> geolof het of niet, god is ooit verzonnen uit angst. Angst om alleen te zijn in universum.
Het kan toch niet zo zijn, dat er in oneindig heelal de mens uit het niets en als de enige levende wezen zomaar op aarde is gezet, nee. er moest een grote kracht zijn die het heeft gemaakt. ziedaar . god is born.
Zo verstreek te tijd. Theorie ging de wereld over en ieder ras/volk gaf zijn eigen naam/betekenis aan god. ene noemde het Horus, ander noemde het Zeus, die noemde het Shiva iemand anders noemde het weer allah so on and so ooon.
En geloof me. Goden die wij tegenwoordig kennen zijn niet de enige goden die ooit bestaan hebben.
Inca's geloofden in hun god Inti , Maya's hadden Kukulkan, Egyptenaren hadden Horus. beschavingen die zworen bioj hun goden. Hun goden waren de enige en de grootste. Kom het bekend voor? Waar zijn nu die beschavingen? UITGEROEID, waar waren hun goden toen?
Mens heeft altijd een houvast gehad om zich vast te klampen om zich niet alleen te voelen. De dood o de dood. Je kan toch zomaar verdwijnen? je ''ziel" moet toch ergens heen? ach ja natuurlijk. als je goed heb gellefd ga je naar de hemel. en als je very nauty was mocht je naar de hel. Behold. birth of satan aka. belial aka lucifer aka ravon aka leviathan aka devil, monsters,demonen,spoken, trollen,churails, an so on. en altijd zwart geschilders terwijl de goden baden in mooi wit licht. zwevend boven de aarde en kjiken of je goed of slecht bent/doet. en wee als je slecht bent. dan zal de aller lieve god zijn rug voor je omdraaien en mag je gaan bakken op de braadpan van devil. (heb je enig idee wat het woord devil betekent? Woord devil komt van het woord Devi, wat godin betekent.)
Anywayzz...
Romeinen (early mafia) had Jeruzalem bezet. Maar een irritante manntje liep mensen op te fokken om tegen de romeinen in te gaan. "Jezus" Hij creerde rellen, rebeleerde tegen de romeinse bezetters.
Romeinen maakten een plan (die tot de dag van vandaag loopt) Waarom zouden de romeinen die Jezus dude niet gebruiken voor eigen bestwil? Om lang verhaal kort te maken. Jezus werd door de romeinen geschilderd als een liefhebbend persoon die geen vlieg kwaad deed en preekte over make love and no war. Slim of niet? Romeinen wistten dat aanhangers van Jezus alles geloofde wat deze lang harig hippie te zeggen had. Mijn beste mensen als een romein in je gezicht klapt veacht dan niet terug, draai je ander wang. CONTROLE.
En dat hele ik-ben-zoon-van-god ding is anders overgebracht dan hij het bedoelde. Idereen die in een god gelooft zeg ik ben een kind van mijn god. en niet letterlijk.
Wat beterft de bijbel.. is niets anders dan een handboek voor de onderdruktten toen door de romeinen. Romeinen lieten boek ZELF schrijven. Zij hebben bepaald wat er in komt en wat niet.
anywayz. dat over christendom.
betreft Hindoeisme.
Mensen van tegenwoordig, just ongelooflijk.
Alles wat hindoeisme inhoud wat het is, alles is gewoon bewaard gebleven.
Hindoeisme is niets anders dan een astronomische ''geloof" eigenlijk zeg ik het fout. want het is geen geloof en is ook nooit geweest. Hindoeisme is een leer van het heelal. Hindoeisme ..althans correct gepraktiseerd .. is de key to the universe.. heeft niets met belletjes, mandir, parsaat te maken. dat heben die stelletje boeren ooit bedacht. om hun giden te eren. maar in hindoeisme zijn er geen goden.. Ale namen die jij kent zijn benamingen voor een macht/kracht. Net als het woord supernove of bigbang dat heet in hindoesme shiva de vernietiger. Kun je je voorstellen dat iemand op een dag opstaat en zegt weet je wat die binbang klinkt goed. ik maak er een beeld van en noem het mijn god. ieder zondag breek ik een kokosnoot voor zijn voeten en ik kom in de hemel.
I think i've made my point. zo niet. Think harder.
Black Angel