![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Opsporing verzocht Je hebt iemand ontmoet, van een afstand bewonderd of uit het oog verloren. Je wilt graag in contact komen met deze persoon. Misschien kan SANGAM je dan helpen. Plaats dan hier je oproep. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 16 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() |
Wie heeft dat eens gedaan? Historische Database Suriname Op deze website typ je de achternaam in van je pa of ma en je vindt vervolgens de namen van de Indiers met die achternaam, die in Suriname op contract zijn gaan werken. Door vervolgens op de namen te klikken en te zoeken naar de juiste stamboom (namen van je adja, etc.) weet je wie je voorouder is. Ik heb die van mij gevonden en het was best grappig om te weten te komen dat wij niet uit Bihar komen, waarschijnlijk erg opstandig waren (op zijn 17e met de boot vertrokken, met alleen zijn broer) en welke kaste we dus zouden hebben... best leuke informatie! Maar wat je er uiteindelijk mee moet... daar ben ik nog niet uit |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Advanced Member | Citaat:
| |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Banned Sangam Lover Lid sinds: 21 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) | |
Et is moeilijk zoeken door die schrijffouten, maar als je door alle dingen heen toch achter bepaalde zaken kan komen.. das dan toch wel ok | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Banned Sangam Lover Lid sinds: 21 december 2008
| ||
| | |
| | #6 (permalink) | |
Maar bij ons in de fam was een lange tijd het idee dat onze achternaam een foutje was.. Blijkt dus dat de naam geen foutje was.. omdat we hem terug hebben kunnen vinden. Het gaf ons in elk geval een gerust gevoel.. | |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Sangam Lover Lid sinds: 3 februari 2009
| ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Advanced Member |
van moeders kant terug zoeken is wel een stukje lastiger(naamsverandering)... zonder 'oude mensen' kom je niet ver.. Iemand tips? Ik hoorde namelijk dat veel staatsboeken(mbt. huwelijken) in Su verbrand waren?? |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Advanced Member | Citaat:
| |
| | |