![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Opsporing verzocht Je hebt iemand ontmoet, van een afstand bewonderd of uit het oog verloren. Je wilt graag in contact komen met deze persoon. Misschien kan SANGAM je dan helpen. Plaats dan hier je oproep. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | ||
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: The Netherlands
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Op de oude site stonden alleen contractarbeiders: Hindoestanen, Javananen en Chinezen. Dit werd toen ook als zodanig aangegeven, een paar jaar geleden. Of de voorouders van creolen erin staan, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat veel Afrikaanse namen vervangen zijn door Nederlandse namen (Graanoogst, Platvoet, Okselhaar, weet ik veel wat).. Dus als bijvoorbeeld Clarence Seedorf zou willen weten wie zijn voorouders uit Afrika waren, lijkt het me niet dat je dat hier uit deze site zal kunnen halen. Maar wie weet? Ik heb niet zo'n zin en tijd om dat uit te gaan zoeken, maar er zal hier vast wel een moderne, vrijgevochten en geëmancipeerde Hindoestaanse meid zijn met een creoolse vriend zijn die het kan uitzoeken. Tot iemand anders zich geroepen voelt. | ||
| | |
| | #32 (permalink) |
| Advanced Member Lid sinds: 1 december 2008 Locatie: Tussen al die andere niggas in Zuid Oost
Rep kracht: 0 ![]() |
Leuk initiatief maar lijkt me heel onnauwkeurig. Een heleboel van de achternamen zoals hoe we die nu in NL met romaanse letters schrijven zijn afgeleid van het devanagari schrift. Dat ten eerste. Ten tweede, hoe verwacht je dat een Hollandse boer of handelaar een (uit devanagari afgeleide) naam transcribeert? Hoe weet je dat die Indier moe van de boot afstapt en gewoon zijn voornaam geeft ipv zijn achternaam? De enige manier om echt uit te zoeken waar je voorouders vandaan komen is DNA analyse, maar dat kost veel geld. De rest zoals die site is mickey mouse shit.
__________________ Neddeland, de land met de outkering - Zimbabwe's Finest |
| | |
| | #33 (permalink) | |
Wauw. Wat een onderbouwing. | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Advanced Member Lid sinds: 1 december 2008 Locatie: Tussen al die andere niggas in Zuid Oost
Rep kracht: 0 ![]() |
Je hebt helemaal gelijk gast, klamp je vast aan je hindoe of indiase achtergrond en vul alle potentiele gaten aan kennis met willekeurige aannames. Werkt veel beter en geeft je een (vals) gevoel van ingelicht zijn. Keep it up champ
__________________ Neddeland, de land met de outkering - Zimbabwe's Finest |
| | |
| | #35 (permalink) | |
En zelfs als ik geen gelijk heb is het meer een soort van vergissing van me dan dat ik echt ongelijk heb Zo'n site is geen ratjetoe met willekeurige aannames Jambula, wat een kinderlijk naiëve gedachte. Er waren ten tijde van de oprichting van de site (en nu nog) wel oude mensen die zich nog bepaalde bloedlijnen in hun familie kunnen herinneren. Dus jouw bewering kunnen we hier gelijk afdoen als 'a load of crap'. Dat het jou nou niks kan schelen...en dan ga je het proberen te ridiculiseren met een anti-gedachtengoed waarmee je jezelf voor de gek houdt. Nergens op gebaseerd. Typisch. Laatst gewijzigd door HINDUSTAN : 3 mei 2009 om 10:09 | |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 7 maart 2005
Rep kracht: 11 ![]() |
Ik ken die site al jaren, maar mijn familie heb ik er niet op gevonden. Het schijnt dat sommige archieven verloren zijn gegaan of onleesbaar waren geworden. Is wel leuk om te weten waar van India je komt :) |
| | |