Bollywood   |   DATING   |   Forum   |   GAMES   |   REALTONES   |   Snapshots   |   TV

Forum Mededelingen
  Sangam Credits klik Hier voor meer informatie.

Sangam Online » Sangam Algemeen » Nieuws & Actualiteiten » Honderden Tamils demonstreren in centrum Den Haag

Nieuws & Actualiteiten Praten over de actualiteitenprogramma's, andere programma's die op de tv komen en wat er in de kranten staat.

Antwoord
Ongelezen 18 april 2009, 23:00   #1
dewanand
Banned

Status: Advanced Member
Leeftijd: 51
Rep kracht: 0 dewanand is on a distinguished road
Talking Honderden Tamils demonstreren in centrum Den Haag

Home Podium Politiek Religie Hindoeisme Islam Suriname India Liefde Jongeren
Literair Poezie Zeepkist Gastenboek Links Disclaimer Contact
Kritisch Podium Dewanand
Politiek

Honderden Tamils demonstreren in centrum Den Haag (met eigen verslag van Dewanand)

Offeraar nu.nl Dewanand
Offercode wfor0469
Offerdatum 18 april 2009

Honderden Tamils demonstreren in centrum Den Haag (met eigen verslag van Dewanand)

Uitgegeven: 18 april 2009 19:44
Laatst gewijzigd: 18 april 2009 19:56

DEN HAAG - Ruim zeshonderd Tamils hebben zaterdag in het centrum van Den Haag gedemonstreerd tegen het geweld van de regering van Sri Lanka.
Zij vinden dat de Nederlandse regering moet helpen het geweld tegen Tamils te stoppen.

De demonstranten stellen dat dagelijks honderden Tamils het dodelijk slachtoffer zijn van de regering van Sri Lanka, Zij streven naar een onafhankelijke staat voor Tamils, een hindoeïstische minderheid in het overwegend boeddhistische Sri Lanka.

Flyers
De Tamils in Den Haag droegen rode vlaggen met zich mee en deelden flyers uit waarmee zij passanten op de situatie in Sri Lanka willen wijzen. '300.000 Tamils verkeren in levensgevaar', stond op de affiches.
Ook droegen ze drie doodskisten waarop in het Engels stond 'Stop genocide of Tamils'. Daarachter liepen tien vrouwen die huilend het verdriet van de Tamils uitbeeldden. Volgens de politie is de demonstratie rustig verlopen.

Mediapark
Vorige week demonstreerden enige honderden Tamils bij het Mediapark in Hilversum. Zij menen dat hun zaak in de media, zowel nationaal als internationaal, te weinig aandacht krijgt.

Ook elders in Europa roepen Tamils om aandacht. Onlangs gingen in Londen 100.000 Tamils de straat op. Ook waren er demonstraties in Parijs, Oslo en Kopenhagen.

Bron:
# http://www.nu.nl/algemeen/1950760/ho...s-demonstreren
# nu.nl | Het laatste nieuws lees je het eerst op NU.nl

Commentaar Dewanand d.d. zaterdag 18 april 2009

Ik hoorde over deze demonstratie op het Hindoestaanse forum van Sangam en besloot om ernaar toe te gaan en mee te doen. Dus was ik om kwart voor twee in de middag al op Centraal Station Den Haag. In de trein had ik enkele Tamils ontmoet en kletste wat met hen. Pluspunt is dat Tamils hetzelfde geloof hebben als mij, en Hindoes zijn, dus zij zijn ook een van mijn broedervolkeren.

Tijdens het wachten sprak ik nog met enkele mensen van de organisatie en hoop hen te kunnen ondersteunen vanuit het Kritisch Podium Dewanand.

De hele demonstratie vond ik heel leuk en ik schreeuwde ook mee met alle slogans (zie noot). Tamils zijn heel aardige mensen en hebben heel veel moed. Ik hoop meer te leren kennen komende jaren en wat vrienden te maken. Er wonen nu niet zoveel Tamils in Nederland, nauwelijks tienduizend, maar zij vormen een hechte eenheid.

Ik sprak met een rechten studente uit Sri Lanka tijdens de demonstratie. En met enkele andere Tamils hier in Nederland. Opmerkelijk is wel dat zij vrij goed ontwikkeld zijn en de Nederlandse samenleving al heel goed kennen en hebben bestudeerd. Tamils zijn het modelvoorbeeld van een perfect geintegreerde etnische groep in Nederland en zij tonen veel eigen initiatief. Vele Tamil jongeren zitten niet stil, maar studeren en zijn internationaal georienteerd. Vrijwel allemaal kennen de Nederlandse taal perfect en beheersen ook het Engels en hun eigen moedertaal uit Sri Lanka. Zelfs Marokkanen, Antillianen, Hindoestanen, en Turken zouden veel kunnen leren van Tamils.

Uiteindelijk verliet ik de hele demonstratie om half zes, terwijl men bezig was met de laatste toespraken. Het was voor mij een heel leuke dag en ik voel mij ontzettend opgeladen met zuivere Hindoe energie van het Tamil broeder- en zustervolk van de Hindoestanen uit Suriname. Ik ga proberen om meer samenwerking op gang te brengen tussen Tamils en Hindoestanen. Meer hierover kan iedereen nalezen in mijn plan voor 'The Vedical Union' (de Vedische Unie), welke ik binnen enkele weken publiceer op het Kritisch Podium Dewanand en in de hele Hindoe wereld ga promoten in vele landen, gedurende de komende tien jaar.

Wil je ook een persoonlijk verslag van deze demonstratie publiceren op het Kritisch Podium Dewanand, mail mij dan snel. Teksten aub in Nederlands, Engels of in je eigen Tamil taal.

Noot

De slogans die werden opgezegd door mij en de andere Tamil demonstranten tijdens deze grote demonstratie waren:

5 maal Sri Lanka staakt het vuren
5 maal Europese Unie bevrijdt de Tamils
5 maal Media Media vertel de waarheid
5 maal Sri Lanka stop de oorlog
5 maal Stop stop genocide op Tamils
5 maal Wij willen vrede
5 maal Europese Unie stuur medische hulp naar de Tamils
5 maal Media media open je ogen
5 maal Nederlandse regering help de Tamils
5 maal Wij willen Tamil Eelam

links:
# Honderden Tamils demonstreren in centrum Den Haag
(met eigen verslag van Dewanand)
# Sri Lanka, 'Obama's first problem from hell,' ICP says (TamilNet)
# TamilNet
# Forum Sangam online Sangam Online - Hindoestaanse Community

Home Podium Politiek Religie Hindoeisme Islam Suriname India Liefde Jongeren
Literair Poezie Zeepkist Gastenboek Links Disclaimer Contact
Kritisch Podium Dewanand
Politiek
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Sponsors
Ongelezen 19 april 2009, 15:02   #2
dewanand
Banned

Standaard Re: Honderden Tamils demonstreren in centrum Den Haag

wie is het met mij eens dat wij hindoestanen solidair moeten zijn met Tamils omdat het onze hindoebroeders en zusters zijn?

aub wat reacties en visies, wel serieus.

dewanand
Ongelezen 19 april 2009, 17:47   #3
Rajamuffin

Status: Sangam Lover
Rep kracht: 0 Rajamuffin is an unknown quantity at this point

Het is toch echt de LTTE die al die burgers (Tamils) vasthoudt in dat kleine gebied waar ze nu nog zitten. Die burgers willen daar weg, maar de LTTE gebruikt ze als menselijk schild! Daar moeten ze tegen protesteren. Die kutbeweging de LTTE! Op youtube staan een docu over de wijze waarop die Khories (LTTE) aan hun geld komen: Afpersing van Tamils uit (o.a.) Engeland.

Mijn vraag is op welke wijze demonstreren deze Tamils tegen dit soort (on-Hindoeistische) praktijken van de LTTE?
Rajamuffin is offline   Met citaat antwoorden
Ongelezen 19 april 2009, 19:18   #4
HINDUSTAN

Status: Sangam Silver Member
Rep kracht: 0 HINDUSTAN is an unknown quantity at this point

Dit is een soort Israël-Palestina type conflict.. Ik zei het al eerder.
Een totaal uit de hand gelopen geweldsspiraal, waarbij beide partijen reeds veel te ver zijn gegaan, al begon er 1.

Zomaar ergens mee sympathiseren puur om het feit dat het Hindoes zijn, dat ben ik niet met je eens Dewanand.

We zijn toch geen stel achterlijke Jodenhatende Moslimnazi's die moord en brand schreeuwen voor de Palestijnen no matter what, alleen maar omdat het Moslims zijn en de vijand toevallig Joden, het volgens hun geloof vervloekte volk?

Waar je in dit soort gevallen tegen moet ageren is een verzoening tussen de 2 strijdende partijen, om de burgers te sparen. Want die strijdende partijen blijven maar bezig, daar komt toch geen eind aan als je niks doet.

Laatst gewijzigd door HINDUSTAN : 19 april 2009 om 19:26.
HINDUSTAN is offline   Met citaat antwoorden
Ongelezen 20 april 2009, 10:42   #5
Rajamuffin

'Thousands flee' Sri Lanka combat

Government camps house thousands of refugees fleeing the fighting
About 5,000 Sri Lankans have escaped from a Tamil Tiger-held area in the north of the country, the army says.

The military said the people fled after the army broke through a fortification which had been blocking its advance into the Tigers' last stronghold.

The UN estimates that up to 100,000 civilians remain in the area, which has seen heavy fighting for months.

The Red Cross (ICRC) says government doctors working in the area are "worn out" and do not have enough supplies.

Each side accuses the other of killing civilians in the long running civil conflict.

Foreign reporters are not allowed into the combat zone, making it impossible to independently verify the claims.

Nightmarish life

Military spokesman Brigadier Udaya Nanayakkara said the army had managed to smash through an earth fortification which had been blocking its advance into the tiny coastal strip held by the rebels.

"Troops captured the earth bund and so far 5,000 people have been rescued," he said.

See map of the region

The operation was still in progress, Brig Nanayakkara said.

The BBC's Charles Haviland, in Colombo, says if this number have indeed escaped, it would be one of the biggest flights on a single day for months.

Our correspondent says life for up to 100,000 Tamil civilians in the coastal strip, less than 20 sq km in size, is a nightmare.

There has been shelling there for months, while the UN says the Tigers are preventing people from escaping, despite rebel denials.

The government is not giving the ICRC access to the landward side of the zone.

Hospitals in the war zone are lacking staff and medical supplies

So it can evacuate people only by sea, with two or three ships per week each carrying 400 or 500 of the sickest, oldest and most badly wounded people.

"The situation there is very difficult. The makeshift health facilities that are still existing are not immune of the effects of the hostilities," ICRC country chief Paul Castella told the BBC.

"The Ministry of Health staff still working there are really worn out - these people are working for months now without any break, they work day and night. And medical supplies are lacking," he added.

Mr Castella said people were densely packed in the area of hostilities, totally reliant on external aid and lacking sanitation.

The Red Cross has evacuated over 10,000 civilians since early February, but Mr Castella could not confirm or deny figures that others are citing for the number of people recently killed, or managing to escape by land.

Meanwhile, Britain has sent former Defence Secretary Des Browne, whom it has designated as a special envoy for Sri Lanka, to UN headquarters for urgent discussions on the situation in the island.

BBC NEWS | South Asia | 'Thousands flee' Sri Lanka combat

Weer een bewijs dat het de LTTE is die zorgt voor die erbarmelijke omstandigheden. Die achterlijke demonstrerende Tamils kijken volgens mij te veel naar de propaganda van de LTTE.
Ongelezen 20 april 2009, 21:14   #6
Nishant

Status: Newbie
Rep kracht: 0 Nishant is an unknown quantity at this point

@ NEDERLAND MEDIA

Jullie willen gewoon dat 10 duizenden Tamils worden vermoord in Sri Lanka!! Er gebeurd zoveel en dan schrijven jullie bijna niks op,en laten jullie niks zien. Wat is dit voor
iets belachelijks?? Jullie schreven dat er maar 600 Tamils demonstreren maar er waren er ruim 2500 duizend Tamils. Jullie belazeren de boel met opzet! Jullie vinden het leuk geloof ik dat er dagelijks honderden Tamils worden afgeslacht in Sri Lanka!! Darfur kwam toch ook dagelijks in het nieuws maar heb jullie toen nog een100 Sudanezen
op straat gezien?? Al 30 jaar verbergen jullie de waarheid van Sri Lanka tegenover de Nederlandse bevolking en wereld. Jullie schreven ook nog dat er liefst duizenden uit
het oorlogsgebied gingen tijdens de zogenaamde "gevechtspauze" van Sri Lanka. Sorry hoor maar het waren nog geen eens 50 Tamils!!!!!! Er zijn nog ruim 200000 tot
300000 Tamils die daar vast zitten!!!!!!!!!! De Sri Lankaanse lult veel omdat ze het in één keer alles plat willen gooien en zo 100 duizenden Tamils af te slachten. Zelf de
Regering heeft tegen haar soldaten gezegd dat zij alle Tamil vrouwen voor hun sekslust mogen gebruiken en dat ze de zee rood moeten kleuren met de bloed van alle Tamil
mannen. En dit is openlijk in de pers gezegd door de Sri Lankaanse regering en toch doen jullie er niks tegen?
Jullie steunen de genocide!! Jullie helpen de Regering alle misdrijven te plegen!! dit is gewoon de waarheid!! We zullen doorgaan met demonstreren en met steeds grotere
totdat jullie de waarheid vertellen aan heel Nederland. Met het trieste aandacht dat jullie nu geven gaan wij niet akkoord!!

@Rajamuffin
Dat Tamil Tijgers (LTTE) volk als menselijk schild gebruiken is bullshit dat jullie van Sri Lanka regering gehoren heben.
Tamil Tijgers zijn volk, Volk zijn Tamil Tijgers. kijk over de hele wereld hoeveel steun er zijn voor TamilTijgers (LTTE) op protesten .
En aub lees eerst het geschiedenis van conflict voordat je iets gaat roepen !
Vertel ook eens wat allemaal Sri Lanka regering allemaal wel doet
Nishant is offline   Met citaat antwoorden
Ongelezen 21 april 2009, 09:48   #7
Rajamuffin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishant Bekijk bericht
@ NEDERLAND MEDIA

Jullie willen gewoon dat 10 duizenden Tamils worden vermoord in Sri Lanka!! Er gebeurd zoveel en dan schrijven jullie bijna niks op,en laten jullie niks zien. Wat is dit voor
iets belachelijks?? Jullie schreven dat er maar 600 Tamils demonstreren maar er waren er ruim 2500 duizend Tamils. Jullie belazeren de boel met opzet! Jullie vinden het leuk geloof ik dat er dagelijks honderden Tamils worden afgeslacht in Sri Lanka!! Darfur kwam toch ook dagelijks in het nieuws maar heb jullie toen nog een100 Sudanezen
op straat gezien?? Al 30 jaar verbergen jullie de waarheid van Sri Lanka tegenover de Nederlandse bevolking en wereld. Jullie schreven ook nog dat er liefst duizenden uit
het oorlogsgebied gingen tijdens de zogenaamde "gevechtspauze" van Sri Lanka. Sorry hoor maar het waren nog geen eens 50 Tamils!!!!!! Er zijn nog ruim 200000 tot
300000 Tamils die daar vast zitten!!!!!!!!!! De Sri Lankaanse lult veel omdat ze het in één keer alles plat willen gooien en zo 100 duizenden Tamils af te slachten. Zelf de
Regering heeft tegen haar soldaten gezegd dat zij alle Tamil vrouwen voor hun sekslust mogen gebruiken en dat ze de zee rood moeten kleuren met de bloed van alle Tamil
mannen. En dit is openlijk in de pers gezegd door de Sri Lankaanse regering en toch doen jullie er niks tegen?
Jullie steunen de genocide!! Jullie helpen de Regering alle misdrijven te plegen!! dit is gewoon de waarheid!! We zullen doorgaan met demonstreren en met steeds grotere
totdat jullie de waarheid vertellen aan heel Nederland. Met het trieste aandacht dat jullie nu geven gaan wij niet akkoord!!

@Rajamuffin
Dat Tamil Tijgers (LTTE) volk als menselijk schild gebruiken is bullshit dat jullie van Sri Lanka regering gehoren heben.
Tamil Tijgers zijn volk, Volk zijn Tamil Tijgers. kijk over de hele wereld hoeveel steun er zijn voor TamilTijgers (LTTE) op protesten .
En aub lees eerst het geschiedenis van conflict voordat je iets gaat roepen !
Vertel ook eens wat allemaal Sri Lanka regering allemaal wel doet

Geloof mij dat ik weet waarover ik praat als ik dat zeg. Jij bent geindocritneerd door de media van de Tamils.

Waarom laten de LTTE geen media binnen in 'hun' gebied?

En natuurlijk gebruiken ze die mensen als schild. Zonder die burgers was dit conflict al afgelopen. Dan had de regering van Sri Lanka de hele boel al om ver geveegd. Maar het feit dat er burgers zitten houdt hun tegen. De LTTE wil die burgers niet laten gaan omdat ze weten dat het dan met ze gedaan is.

Weet je hoe de LTTE aan hun geld komt? Het perst jou eigen volk af.
In Engeland: YouTube - LTTE Money Extortion in UK
In Frankrijk: YouTube - LTTE Money Extortion in France

Misschien ook wel in Nederland. Dus praat aub geen bullshit vriend en onderbouw je stellingen met bronnen als je tegen mijn woorden wilt ingaan.

Het feit dat jullie LTTE steunen zegt genoeg of mensen jullie zouden moeten steunen. LTTE is een terroristische organisatie. Geen enkele overheid zal een dergelijke organisatie steunen. Dus zet jezelf niet voor lul op straat aub en neem een goed standpunt in voordat je steun vraagt aan mensen.
Ongelezen 21 april 2009, 09:57   #8
Rajamuffin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishant Bekijk bericht
@ NEDERLAND MEDIA
Jullie schreven ook nog dat er liefst duizenden uit
En waar haal jij je info vandaan? In mijn bericht van BBC news staan namelijk heel andere cijfers.

[edit] Zie filmpje op de volgende link. Ik zie daar honderden mensen vluchten.
BBC NEWS | South Asia | Sri Lanka army accused of carnage

Citaat:
One Tamil man who had just left the conflict zone said the rebels tried to shoot anyone planning to escape.
Citaat:
The UN says the Tigers are preventing people from escaping, despite rebel denials.
BBC NEWS | South Asia | Sri Lanka army accused of carnage

Waarom doe je alsof de LTTE zo heilig is? Waar haal jij je onzin vandaan?

Laatst gewijzigd door Rajamuffin : 21 april 2009 om 10:39.
Ongelezen 21 april 2009, 22:09   #9
dewanand
Banned

namaskar nishant,

Ik deed mee aan de demonstratie zaterdag, kijk naar het verslag op mijn site en mail mij. Ik wil de Tamils gaan steunen en ik heb al een hele goede oplossing ontwikkeld op de lange termijn.

Er komt een onafhankelijke Tamil staat hoor en dat beloof ik je, met de zegen van alle miljoenen Hindoe goden en godinnen.

Wij willen Tamil Eelam

Geen enkele Tamil mag meer sterven. Het Tamil volk is een heilig volk van de Hindoe goden en godinnen.

ik ben trots op Tamils.
misschien waren een van mijn voorouders uit india ook tamils, want ik ben totaal anders dan die laffe, zwakke en bange hindostanen uit suriname en hier in nederland.

Noot

De slogans die werden opgezegd door mij en de andere Tamil demonstranten tijdens deze grote demonstratie waren:

5 maal Sri Lanka staakt het vuren
5 maal Europese Unie bevrijdt de Tamils
5 maal Media Media vertel de waarheid
5 maal Sri Lanka stop de oorlog
5 maal Stop stop genocide op Tamils
5 maal Wij willen vrede
5 maal Europese Unie stuur medische hulp naar de Tamils
5 maal Media media open je ogen
5 maal Nederlandse regering help de Tamils
5 maal Wij willen Tamil Eelam

dewanand
Ongelezen 22 april 2009, 16:43   #10
Nishant

Status: Newbie
Rep kracht: 0 Nishant is an unknown quantity at this point

Vanakam Namaskar iedereen,

Dewanand,Broeder ik hoef je niet te bedanken, het is plicht van elk hindoestan die
ze iets kunen betekenen voor hindoeisme nog te houden op wereld. Ga zo door en vertel iedereen ! BE THE CHANGE
Niet elk Hindoestan weet dat ons eigen relgie kapot gemaakt wordt door Sri Lanka terreur. Sri Lanka regering maakt Tempels kapot, als excuus hun eigen marinebasis op te zetten, terwijl het heel oudste Tempels daar het enig zijn. Ze willen heel geloof en volk totaal uitroeien!

Rajamuffin,
Je vraag: Waarom laten de LTTE geen media binnen in 'hun' gebied?
Mijn antwoord: TamilNet

Ookal laat LTTE burgers vrij, Burgers zouden niet gaan. Want wie gaat nou bij zijn vijand achterstaan?
TamilTijgers zijn TamilBurgers, TamilBurgers zijn TamilTijgers. Onthou dat eerst ! ookal is LTTE verslagen, LTTE-leider opgepakt, strijd naar onafhankelijk Tamil Eelam
zal voort zetten door nieuw generatie.

LTTE (TamilTijgers) zijn zeker Heilig voor Tamils, is als Durga Mata met wapens in Haar hand, waneer het nodig is vechten voor je rechten. Zonder LTTE waren Tamils al uitgeroeid. Tamils over heel wereld doen ook demonsteren voor volgende standpunten:

· Het verbod op de LTTE moet worden opgeheven om vervolgens vredesbesprekingen met hen te starten voor een permanente politieke oplossing.

· De Sri lankaanse regering moet onmiddellijk stoppen met het volkerenmoord op Tamils (hindoes).

· Er moet een permanent staakt het vuren ingevoerd worden.

· Internationale media moet naar Vanni gestuurd worden om de waarheid naar buiten te brengen. (Vanni=2de Gazastrook)

· Er moeten internationale hulporganisaties naar Vanni gestuurd worden om humanitaire hulp te verlenen aan Tamils.

Er vind elke dag in Denhaag voor het parlement op Het Plein 2 protest plaats.
Tijd: 8.00 - 18.00
Wij verwachten dat alle Tamils en Hindoestanen in Nederland deze belangrijke noodsituatie zullen beseffen en zullen deelnemen aan het protest.
DONDERDAG 23 april kom aub!

Tamils Against Genocide - What You Can't Hide Is Genocide
YouTube - Om. Blessed LTTE Tamil Tigers not using Tamils as Human Shields in Sri Lanka. Only Sri Lankan Army is massacring Tamil civilians in cold blood in Vanni. Death to SLA. Please, Hari Krishna help Tamil Tigers slay all demons.

Laatst gewijzigd door Nishant : 22 april 2009 om 17:40.
Nishant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmarks

Tags
centrum, demonstreren, den, haag, honderden, tamils

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten