Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Liefde & Relaties > Liefde & Relatie & Sex

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Liefde & Relatie & Sex Jij en/of je partner hebben al het nodige meegemaakt op het vlak van liefde en relatie. Wil je deze ervaringen met SANGAM delen of heb je vragen over liefde & relaties, plaats dan hier je bijdrage.

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 24 december 2011, 20:35   #1 (permalink)
Newbie

Rep kracht: 0
Deso is an unknown quantity at this point
Standaard Is het jaloezie en/ of afgunst?

Ik leef samen met mijn man, genaamd Rohan. Zijn familie is mijn schoonfamilie. Met zijn familie bedoel ik alleen zijn ouders, broer en zus. Hij gaat weinig bij zijn familie langs. In mijn bijzijn praat Rohan weleens onaardig over zijn broer,genaamd Dave. Maar als het erop aankomt, geeft hij zijn broer €2300 euro. EN Koopt hij voor zijn moeder een laptop, nadat die van haar gestolen was. Zijn zus woont in Suriname samen met haar man en 3 kinderen. Voor zijn zus stuurt hij de nieuwste blackberry. Rohan zegt dat hij deze heeft gekregen van iemand,omdat hij een uur voor hem heeft geklust. Voor de man van zijn zus stuurt hij 500 euro omdat de hij dat geld nodig heeft om ergens in te investeren,zodat hij meer kan verdienen. Zijn zus heeft wel een goede baan, ze is hooggeschoold. Zij steunt op haar beurt weer de vrouw en kind van haar broer Dave die ook in Suriname wonen.

Ik ben al 8 jaar samen met Rohan. Ik ben een studente, werk niet. Hij werkt van 8 tot 22.00 uur’ s avonds. 18.00 uur komt hij thuis om te eten dan gaat hij weer werken. Omdat hij zoveel werkt(klussen in de garage), kan hij in mooie auto rijden zonder lening . kortom, hij zegt dat hij voor ons zoveel werkt. Maar ik begrijp niet dat het voor ons is. Die auto is van hem, hij heeft er plezier aan. Wel draag ik niks bij aan de vaste lasten, ik betaal wel zelf mijn studie.

Rohan komt nu ermee dat hij zijn zus met haar 3 kleine kinderen naar Nederland wilt halen(tegen betaling). Hij wilt een particulier huis huren voor zijn zus en broer( want zijn broer moet ook zijn vrouw en kind hierheen halen). De huur gaat zijn broer Dave betalen,zegt hij.

Ik ben alleen heel zat. 6 jaar geleden heb ik Rohan ook geholpen om in Nederland te blijven. IK moest hierdoor veel aanpassingen maken in mijn leven en dat op een hele jonge leeftijd(pauzeren met studie, verhuizen etc.),
hierdoor raakte ik in een dipje. Het maakte vooral niet makkelijk op toen mensen gingen influisteren dat hij me zou kunnen dumpen, als hij zijn paspoort kreeg. Ik was erg gefrustreerd en onzeker van.

Ik vind dat je mensen in het leven( in nood) moet helpen. Vooral je familie. Rohan helpt zijn familie en steunt financieel als het moet, hierdoor eet ik niet minder. Met mijn verstand vind ik goed dat hij zijn familie zo behulpzaam is. Maar mijn gevoel kan het niet hebben dat hij zoveel (wilt) doen voor zijn familie. Ik voel me kwaad, dat dipje en frustratie van 6 jaar geleden komen opspelen ivm zus naar Nederland halen. Of is het gewoon afgunst en jaloezie? Jaloezie en afgunst zijn lelijke eigenschappen, daar wil ik eigenlijk niet mee te maken hebben. Mensen helpen is toch goed voor je karma? Maar mijn gevoel wilt niet mee, maar verstand en praten wel. Omdat ik niet uit kom,wil ik mijn man dumpen, dan heb ik ook geen dilemma’s! Maar bij een andere man krijg je weer andere dilemma’s . Rohan zegt dat hij goed voor mij is; hij zorgt voor me, scheld me niet uit , slaat me niet, drinkt geen alcohol en gaat niet vreemd. Er zijn maar weinig mannen als hem, volgens hem. Gevoel versus Verstand
Deso is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 12:00   #2 (permalink)
Beheerder
Newbie

Rep kracht: 10
Webmaster is on a distinguished road
Standaard Re: Is het jaloezie en/ of afgunst?

Hallo Deso,

Welkom op Sangam !

Je schrijft dat hij alles, vooral financieel, voor zijn familie doet. Heb jij het idee dat jij je verwaarloosd voelt hierdoor ? Geeft hij jou welis kadootjes, komt hij thuis met een bos bloemen of neemt hij je mee uit eten ? Ik kan begrijpen dat je veel voor je familie over hebt, maar er is een grens. Als je zulke lange werkdagen maakt, dan verwaarloos je gewoon je relatie. Buiten het feit dat jullie elkaar erg weinig zullen zien, zal hij na het werk erg moe zijn en nog maar weinig zin in andere leuke dingen hebben. Het lijkt erop dat iedereen denkt dat hij goed in het geld zit terwijl hij er erg hard voor werkt. En daarom kloppen ze bij hem aan. Er is een grens en die is wel bereikt als ik het zo lees. Ik vond het wel apart dat hij een Blackberry gekregen heeft voor een uurtje werk, beetje ongeloofwaardig eigenlijk.

Dat een man je niet slaat en niet vreemdgaat, lijkt mij de normaalste zaak van de wereld. Er is een groepje die dat wel doet inderdaad maar dat is zeker niet het merendeel !

Ik denk dat je het beste met hem kan praten. Vertel wat je dwars zit en waarom. Dit zijn geen normale werkdagen meer en gaan ten koste van jullie relatie. Succes!
Oud 25 december 2011, 12:25   #3 (permalink)
Newbie

Leeftijd: 28
*Rishma* is an unknown quantity at this point

Weet je wel zeker dat hij zoveel werkt en niet bij een andere chick zijn tijd doorbrengt ??
*Rishma* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 00:06   #4 (permalink)
Sangam Crew
Advanced Member

vissie-j is on a distinguished road

Bestge Rishma, ik ben het eens met de Webmaster...

aanvullend wil ik zeggen dat het sowieso niet gezond is dat hij zoveel werkt en dat het voor mij beetje ongeloofwaardig is dat hij zoveel over heeft voor de fam.

Ergens moet een grens zijn, als hij eerst klaagt en dan behulpzaam is, dan is he tegenstrijdig, he is wel zo dat hoe dan ook, voor je fam wil je het beste...
Echter je bent z'n vrouw/vriendin en daar moet hij ook begrip voor hebben en hij moet ook in jou investeren, zoals jij ook in hem investeerd.

Communicatie is een belangrijk middel in een relatie, dat ontbreekt in verre vele bij jullie.

In je laatste post heb je het al over vreemdgaan, heb je geen vertrouwen in hem, dan moet je sowieso moeven, is hij je aan het verwaarlozen, omdat je "alleen" de dagen doorbrengt e.d. en wilt hij niet veranderen met zijn gedrag, dan moet je een ander keuze gaan maken.

Dat hij fam wil helpen oke, das normaal, maar elke actie kent een reactie.... en dat kan lijken op afgunst/jaloersie, maar is in sommige gevallen een stukje zelfbescherming.
Who loves you
vissie-j is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 16:16   #5 (permalink)
Sangam Gold Member

Samiera is an unknown quantity at this point

Lijkt net een stuk, wat uit een slecht boek is over getypt. (niet alles gelezen daarom)

Anyway, geld lenen zou ik NOOIT doen.
Ouders zijn een ander verhaal.
Maar als een broer iets wilt in zijn leven dan moet hij daar maar hard voor gaan werken. Doe ik namelijk ook. Er wordt niet zomaar gezegd; zaken en prive gescheiden houden.

En een vent die alleen maar met zijn familie bezig is, voor hem moet je zijn koffers inpakken en lekker bij zijn familie afzetten.
Samiera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 22:12   #6 (permalink)
Sangam Crew
Advanced Member

vissie-j is on a distinguished road

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samiera Bekijk bericht
Lijkt net een stuk, wat uit een slecht boek is over getypt. (niet alles gelezen daarom)

Anyway, geld lenen zou ik NOOIT doen.
Ouders zijn een ander verhaal.
Maar als een broer iets wilt in zijn leven dan moet hij daar maar hard voor gaan werken. Doe ik namelijk ook. Er wordt niet zomaar gezegd; zaken en prive gescheiden houden.

En een vent die alleen maar met zijn familie bezig is, voor hem moet je zijn koffers inpakken en lekker bij zijn familie afzetten.

well said, vooral over dat lenen....
enige die je wat moet verlenen (zonder rente of verwachtingen) is/zijn de ouders die jou en partner een leven hebben geschonken. De rest is de regel: andermans geldproblemen los je nie op door geld te verlenen maar dat lossen ze zelf op door creativiteit.
Who loves you
vissie-j is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmarks

Tags
afgunst, en or, het, jaloezie

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten