Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Liefde & Relaties > Liefde & Relatie & Sex

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Liefde & Relatie & Sex Jij en/of je partner hebben al het nodige meegemaakt op het vlak van liefde en relatie. Wil je deze ervaringen met SANGAM delen of heb je vragen over liefde & relaties, plaats dan hier je bijdrage.

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 23 november 2006, 21:20   #1 (permalink)
666
Gast

Standaard Ziek van liefdesverdriet: serieus probleem

Hevige verliefdheid is fatastisch. Ze geeft gelukzalige gevoelens, maar kan bij een verbroken relatie ook heftige ontwenningsverschijnselen veroorzaken. Wat er dan gebeurt, is te vergelijken met het plotseling en zonder hulpmiddelen moeten afkicken van een ernstige verslaving.

Wat is liefde? Dat lijkt een gemakkelijke vraag voor wie het geluk heeft in zijn leven liefde te mogen geven en ontvangen. Maar bedenk maar eens een definitie. De dichters onder ons doen niet anders dan moedige pogingen, maar blijven toch vaak steken in vage omschrijvingen.

Met po
  Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 22:39   #2 (permalink)
vissie-j
Gast

Standaard Re: Ziek van liefdesverdriet: serieus probleem

Nice tekst...

Liefdesverdriet is dus het herstel nadat je schade oploopt... die herstel heb je zelf in de hand, ga je jezelf tegenwerken of ga je juist meewerken. Geef je jezelf de ruimte de wond te helen en het gehele gebeuren achter je te laten.

Wat is liefdesverdriet, wat ze hier beschreven hebben is leuk, maar ik vind sommige benamingen niet helemaal goed.

Liefde is een groot begrip.
Liefde is dat wat je voelt voor elk persoon waar je op de een of ander manier toch nauw verbonden mee bent... in het geval van dit kader gaat het om pyaar gevoelens naar iemand toe.

het verdriet komt voort omdat je vanuit je psychische iets mist dat je wel had en het leuk vond te hebben maar nu niet meer hebt, die verbondenheid naar iemand toe.

je wordt niet verliefd op een persoon zelf maar op het handelen van een persoon. (dus de gedragingen). Begin is alles nieuw en dus ook prettig, wordt er slecht ge
  Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 06:28   #3 (permalink)
Ratna
Gast

Standaard Re: Ziek van liefdesverdriet: serieus probleem

Citaat:
Originally posted by vissie-j
(ik wil niet intelegent of iets dergelijks lijken, ik dacht maby vul ik topicopener aan en geef ik mijn kijk op het gehele pyaar gebeuren)
intelligent
  Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 17:08   #4 (permalink)
Vysya
Gast

Standaard

De 1 staat wat sterker is zijn schoenen dan de ander, belangrijk is ondanks de heftige emoties die hiermee gepaard gaan, toch ook mooie momenten uit je relatie te halen, te bewaren.

Als het mogelijk is, moet je samen proberen eruit te komen, te beseffen dat jullie misschien een mooie vriendschap eraan kunnen overhouden.
Mekaar helpen kan nooit kwaad, integendeel zelfs, mekaar ook het leven verder gunnen, dat is echt heeeeel belangrijk.

En weer uitkijken en verheugen om de nieuwe partner die uiteindelijk in je leven zal komen, altijd positief blijven denken aan de liefde.

Hoe verbitterd en verslagen je je ook mag voelen, probeer die negativiteit te overwinnen en je zult de vruchten uiteindelijk plukken.

Hoop, Geloof en Liefde :blozen: :rose:
  Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 10:40   #5 (permalink)
Pranay
Gast

Standaard

"dukh sukh dono rehte isme jiwan"

Toch. Ik probeer zelf uit de tegenslagen altijd iets positiefs eruit te halen. Een lering welke ik kan toepassen bij de volgende keer (als die komt )
  Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 11:22   #6 (permalink)
vissie-j
Gast

Standaard

Citaat:
Originally posted by Pranay
"dukh sukh dono rehte isme jiwan"

Toch. Ik probeer zelf uit de tegenslagen altijd iets positiefs eruit te halen. Een lering welke ik kan toepassen bij de volgende keer (als die komt )
idd, Goede tijden EN Slechte tijden...

dat is het leven... leer van elk moment...
en blijf niet haken bij het slechte....

het goede moet de slechte doen vergeten, alleen vergeten mensen dit weleens...
dat wat je meemaakt zal je tegoed hebben of een leering voor het verderer leven...

Elk keus die je maakt heeft iets positiefs als negatiefs.
en kom dan niet met 'ik kies dan niet' want dat is zelfs een keus... die heel veel negatief kan meehebben!

probeer die weg te vinden die voor jou goed is, dus die afslagen te nemen zonder al te veel tegenslagen, het is niet makkelijk... maar het moet te zijn lijkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 16:29   #7 (permalink)
Tantric Pandit
Gast

Standaard

Mensen zijn het probleem; niet liefde. Liefde is God.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 17:37   #8 (permalink)
Sangam Member

Rep kracht: 11
Baboe is on a distinguished road
Standaard

:clap: mooi gezegd Tantric
Baboe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 19:47   #9 (permalink)
vissie-j
Gast

Standaard

Citaat:
Originally posted by Tantric Pandit
Mensen zijn het probleem; niet liefde. Liefde is God.
Mensen zijn idd het probleem 'keuzes' maken...
dat is het grootste probleem...

Pyaar kan leuk zijn en ook nie leuk...
maar dat heeft te maken met de keuzes en de gevolgen van die keuzes...
  Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 23:56   #10 (permalink)
knuffeltje
Gast

Standaard

Liefde blijft altijd bestaan, het veranderd alleen van partner

liefdesverdriet wens ik niemand toe. Its not a nice state of heart-mind to be in.

Ik zie liefdesverdriet ook als een proces van helen. EN zeer belangrijk dat men niet een nieuwe relatie moeten beginnen als ze de vorige nog niet hebben verwerkt.

:silenced:

need to learn a lot on the pyaar, vyaar subject.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmarks

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten