![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Liefde & Relatie & Sex Jij en/of je partner hebben al het nodige meegemaakt op het vlak van liefde en relatie. Wil je deze ervaringen met SANGAM delen of heb je vragen over liefde & relaties, plaats dan hier je bijdrage. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 16 augustus 2010 Locatie: Amsterdam
Rep kracht: 0 ![]() |
hoi allemaal, Mijn vriendin willen beiden trouwen.. we willen nikaah doen, weten jullie hoe dit eigenlijk zo allemaal gaat...? Wel eens meegemaakt, maar nooit gedacht dat het ooit zover zou komen voor mij.. Nu heb ik er niet of weinig kennis van, en wil niet lullig overkomen weet je wel ik hoop dat jullie info hier over hebben en mij kunnen helpen... Groetjes, J. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Sangam Member |
en je kan niet gewoon hindoestaans trouwen, en anders NEUTRAAL gewoon voor de WET ?Tis een beetje krom...om alleen nikaah te doen... ben je te min voor haar ofzo dat je voor haar nikaah moet doen? Andersom zal ze voor jou nooit gewoon bhawarghoeme...denk daar maar eens over na.. Ben je haar wel waard.. Liefde maakt blind, zo ook jij.. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 28 april 2002 Leeftijd: 27
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Liefde is ook af en toe dingen opgeven voor elkaar. Zij geeft denk ik ook genoeg op voor hem. Ze moet huis en haard voor hem verlaten...dan kan hij ook wat terugdoen vind ik....
__________________ 1 Dag Niet Gelachen Is 1 Dag Niet Geleefd | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 16 augustus 2010 Locatie: Amsterdam
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Nikaah is iets wat we beiden doen, zij doet het niet voor mij, ik doe het niet voor haar, we doen het voor elkaar. Uiteindelijk heb ik geen antwoord gekregen op mijn vraag, maar meer een vraag op mijn vraag waarom we, of meer ik, nikaah zou doen. | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 28 april 2002 Leeftijd: 27
Rep kracht: 0 ![]() |
Ohw ja, vergat een antwoord op je vraag te geven. Sorry... Kort samengevat. Nikaah gaat zo'n beetje als volgt. Vrouw en man zitten apart. (kan in verschillende ruimtes zijn of afgeschermd van elkaar.) Ze mogen elkaar niet zien. Dan word tijdens de plechtigheid een getuigenis opgelezen. Dit zegt de Imam voor, waarna je dit moet herhalen. Daarna vraagt de Imam 3x of je het er mee eens bent dat je je wederhelft trouwt. Dan moet je ook 3x het ja-woord geven. Hebben man en vrouw dit beiden gedaan. Dan komt de man z'n vrouw ophalen. Is het tot zover duidelijk? Gr. Nadeem...
__________________ 1 Dag Niet Gelachen Is 1 Dag Niet Geleefd |
| | |