Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Liefde & Relaties > Liefde & Relatie & Sex

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Liefde & Relatie & Sex Jij en/of je partner hebben al het nodige meegemaakt op het vlak van liefde en relatie. Wil je deze ervaringen met SANGAM delen of heb je vragen over liefde & relaties, plaats dan hier je bijdrage.

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 3 december 2005, 02:22   #1 (permalink)
Anonymous
Gast

Standaard Jonge alleenstaande moeders en hun kind(eren)

Beste mensen/IF'ers wat vinden wij hiervan en hoe denken we daar over naar aanleiding van mijn onderstaande stukje?

Leeftijd genomen vanaf laten we even voor het gemak zeggen, 18-22 jaar.

Is dit "algemeen aanvaardbaar" te noemen? Hoe moet dit in verdere relaties eigenlijk? Heeft dit gevolgen voor het kind, of kinderen op langere termijn? Is er nog wel een relatie mogelijk, aangezien de jonge moeder ook toch nog vrij nieuw in het leven staat...?

Dat zijn vragen die misschien de ronde doen bij de mensen. Zwangerschap is een van de punten in het leven waarbij mensen toch eigenlijk wel huiveren. Of juist niet. Aangezien mensen er bewust toch wel leeftijd aan verbinden. Denk aan vragen zoals zwanger worden op welke leeftijd? Hoe is het met mijn huidige situatie gesteld? etc... Ervan uitgaande dat een helder persoon die vragen zichzelf wel zou stellen.

Hoe zit dat nu met alleenstaande jonge moeders? Wie zou daar een relatie mee willen beginnen, als er een opening voor is? Of maakt men op dat moment ook bewuste keuzes, om juist GEEN relatie te willen beginnen? Of wil men wel een relatie beginnen, maar men wilt zich even niet meer ontfermen over het kind? Hoe moet dat nu verder eigenlijk denk ik zelf weleens? Het leven van zo iemand heeft toch wel een hele andere wending genomen, en niet zo een kleintje ook. Je leven is niet meer wat het was, er zijn andere verantwoordelijkheden in het leven gekomen.

Kunnen ze dat wel aan? Hebben ze het er voor over? Of moeten ze maar kijken waar het schip strand?

Vertel op wat vinden jullie van dit onderwerp! Hoe kijken jullie ertegen aan? En hoe zou jij er mee omgaan, indien het van toepassing is op je. Of misschien ken je wel iemand die in zo een situatie zit. Laat uw meningen spreken!

Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2005, 12:23   #2 (permalink)
Anonymous
Gast

Standaard

Ik vind persoonlijk die leeftijd te jong voor een vrouw om moeder te worden. Vaak ben je nog met je opleiding bezig en ben je bezig jezelf te ontwikkelen in de maatschappij.

Ik zou er zelf geen bezwaar tegen hebben als ik een leuke meid tegen zou komen die een kind zou hebben. Alleen vergeten veel mensen als je voor zo'n meisje kiest automatisch ook voor de kleine kiest
  Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2005, 19:49   #3 (permalink)
Preshand
Gast

Standaard

Nice said Vinnie.

Vergeet niet dat er betrekkelijk veel (Hindoestaanse) meisjes zijn die graag al vanaf hun 20ste trouwen en kinderen nemen die niet zo hoog studeren, als dat jij (automatisch lijkt het wel) veronderstelt.

Als zij dan verder kinderen nemen op basis van weloverwogen argumenten, dan zie ik verder geen probleem.

Ik vind het jammer als een vrouw alleen met een kind komt te zitten en waar de familie zich zelfs niet om bekommert.

Ik zou familie altijd opvangen, iedereen maakt fouten
  Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2005, 23:31   #4 (permalink)
Aart Tuynman
Gast

Standaard

Ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben om een relatie aan te gaan met een meisje die al een kind heeft. Een complicatie is natuurlijk wel dat ik niet alleen dat meisje, maar ook haar kind leuk moet vinden. Verder denk ik dat ik eerder een relatie zou aangaan met een Hindoestaans meisje in zo'n positie, dan met een Nederlands meisje in een dergelijke positie.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2005, 00:42   #5 (permalink)
Anonymous
Gast

Standaard

[quote=Aart Tuynman]Ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben om een relatie aan te gaan met een meisje die al een kind heeft. Een complicatie is natuurlijk wel dat ik niet alleen dat meisje, maar ook haar kind leuk moet vinden. Verder denk ik dat ik eerder een relatie zou aangaan met een Hindoestaans meisje in zo'n positie, dan met een Nederlands meisje in een dergelijke positie.

Waarom als ik vragen mag? Wat is je voorgevoel daarbij...?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2005, 22:07   #6 (permalink)
Aart Tuynman
Gast

Standaard

[quote=Joël]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Tuynman
Ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben om een relatie aan te gaan met een meisje die al een kind heeft. Een complicatie is natuurlijk wel dat ik niet alleen dat meisje, maar ook haar kind leuk moet vinden. Verder denk ik dat ik eerder een relatie zou aangaan met een Hindoestaans meisje in zo'n positie, dan met een Nederlands meisje in een dergelijke positie.

Waarom als ik vragen mag? Wat is je voorgevoel daarbij...?
Misschien vind ik het op een of andere manier wel verwijtbaarder als een Nederlands meisje in een dergelijke situatie zit, dan als een Hindoestaans meisje in zo'n situatie zit.

Bij een Hindoestaans meisje kunnen allerlei dingen meegespeeld hebben, zoals dat de familie druk heeft uitgeoefend om met een bepaalde jongen te trouwen. Dat zal bij een Nederlands meisje niet zo gauw gebeuren.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2005, 15:51   #7 (permalink)
Laila
Gast

Standaard

[quote=Aart Tuynman]
Misschien vind ik het op een of andere manier wel verwijtbaarder als een Nederlands meisje in een dergelijke situatie zit, dan als een Hindoestaans meisje in zo'n situatie zit.

Bij een Hindoestaans meisje kunnen allerlei dingen meegespeeld hebben, zoals dat de familie druk heeft uitgeoefend om met een bepaalde jongen te trouwen. Dat zal bij een Nederlands meisje niet zo gauw gebeuren.
Wat?
Ook bij nederlandse meisjes kunnen allerlei dingen meespelen, zoals gescheiden ouders, mishandeling, verwaarlozing etc...
Kortzichtige opmerking zeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2005, 20:30   #8 (permalink)
Aart Tuynman
Gast

Standaard

[quote=Laila]
Citaat:

Wat?
Ook bij nederlandse meisjes kunnen allerlei dingen meespelen, zoals gescheiden ouders, mishandeling, verwaarlozing etc...
Dat is misschien wel zo. Maar ik heb inmiddels nu eenmaal een bepaalde antipathie tegen Nederlandse meisjes. Misschien is het wel daarom dat ik zo reageer.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2005, 20:36   #9 (permalink)
Anonymous
Gast

Standaard

[quote=Aart Tuynman][quote=Laila]
Citaat:

Wat?
Dat is misschien wel zo. Maar ik heb inmiddels nu eenmaal een bepaalde antipathie tegen Nederlandse meisjes. Misschien is het wel daarom dat ik zo reageer.

En waarom heb je dan een bepaalde antipathie tegen Nederlandse meisjes? Is dat een natuurlijk drang, of is daar een specifieke reden voor?

Aangezien je het woordje "inmiddels" er bij betrekt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2005, 22:43   #10 (permalink)
Aart Tuynman
Gast

Standaard

[quote=Joël][quote=Aart Tuynman]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laila
Citaat:

Wat?

En waarom heb je dan een bepaalde antipathie tegen Nederlandse meisjes? Is dat een natuurlijk drang, of is daar een specifieke reden voor?

Aangezien je het woordje "inmiddels" er bij betrekt.
Het is geen natuurlijke drang en een echte specifieke reden is er ook niet. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen hoe de meeste Nederlandse meisjes zijn, en ik kan niet echt veel respect voor ze opbrengen. Maar goed, het zal ook wel komen door de opvoeding die ze van thuis krijgen (of juist niet krijgen) dat ze zijn zoals ze zijn.

Om even bij het onderwerp te blijven, ik heb bij Hindoestaanse jonge alleenstaande moeders inderdaad een ander beeld dan bij Nederlandse alleenstaande jonge moeders. Tot op zekere hoogte zijn de achtergronden waardoor een meisje in een dergelijke situatie terecht komt natuurlijk dezelfde, maar het verschil zit hem wel een beetje hoe de relatie met de jongen waarvan ze dan zwanger zijn geworden, tot stand is gekomen. Hindoestaanse meisjes gaan nu eenmaal op een andere manier relaties aan dan Nederlandse meisjes.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmarks

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten