![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Hollywood Mania Post hier alles m.b.t. Hollywood producties. TV Series, Films en Soundtracks. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #21 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 3 februari 2009
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
In welke categorie valt Chandni Chowk to China dan volgens jou? | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 16 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() |
Nou ja... dit was nie de bedoeling ![]() Ok nog een keer... Ik googlede dus op het net en kwam op deze site, waar ze zeggen dat je als bijv. bollywood film ook een oscar kan ontvangen IMDb: Awards at Academy Awards, USA en het stukje is dus: - Foreign Language Films - Each country is invited to submit its best film of the year to the Academy. Selection of those entries is made by juries made up of filmmakers from that country. Only one film, which need not have been released in Los Angeles, is accepted from each country. A film must have had its first public showing for at least seven consecutive days in a commercial theater in its home country in the period of eligibility (November 1 to October 31, as of 2001) and must have been produced with a predominantly non-English dialogue track in a language of the submitting country. Films submitted for Best Foreign Language Film Award consideration may also qualify for Academy Awards in most other categories provided they meet the requirements governing those categories. Dus ben het nie eens wat Chandniie zegt, o.b.v. die info hierboven Laatst gewijzigd door R3sh : 19 maart 2009 om 10:40 |
| | |
| | #23 (permalink) | |
Danny Boyle heeft al die dingen dus strategisch gekozen. Ik vroeg me al af waarom de film in het Hindi en niet Engels was gesproken. In zo'n kleine categorie ben je natuurlijk heel gauw de beste. | |
| | |
| | #24 (permalink) | ||
Kleine categorie? ![]() Ik denk dat de Indiers ook niet gek zijn geweest.. Dit is de beste manier voor hun om internationaal aandacht te vestigen op het land en de problemen die er heersen.. | ||
| | |
| | #25 (permalink) |
Rep kracht: 0 ![]() | Nou ik weet dat zo net nog niet. Als ik Rushdie's stuk uit de NRC mag geloven (hij was geboren en getogen in Mumbai), geeft de film een vertekend beeld weer van de situatie aldaar.
|
| | |
| | #26 (permalink) | |
Het grappigste stukje van die film vond ik de jump in de shit voor Amitabh... en dan met die hand omhoog Maar dat is ook het enige | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: The Netherlands
Rep kracht: 0 ![]() |
Ik vind het wel leuk dat er ook een minority groep in India op deze manier ook hun 15 minutes of fame verdienen. Opeens werden de Mumbai slums overlopen door pers en media van all over the world. AL zijn ze in een paar weken weer weg: 1. hun situatie is nogmaals wereldwijd vereeuwigd en onder de aandacht gebracht, en dan niet op een genante manier maar in een film die oscars wint met een goede afloop 2. Al is die wereldpers ze na een maand weer vergeten, in die ene maand zal het de armen daar zeker wat opleveren. En reken maar dat er nu voorlopig een paar nieuwe 'Slumdog Millionaire touristic routes' zullen ontstaan, zoals in de Favela's in Brazil allang het geval was. Wat een boost zal betekenen voor iedereen die daar leeft. Mensen die leven in omstandigheden waar zelfs een rat nog zijn neus voor dicht houdt. De mensen worden er niet slechter op door deze film. Ik vind dat nog de meest positieve ontwikkeling. |
| | |
| | #28 (permalink) | ||
| ||
| | |
| | #29 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 16 augustus 2005
Rep kracht: 0 ![]() | Ik vond het een heel goede film. Het was ontroerend,op veel momenten erg spannend en ook nog verassend.En gelukkig was er die mooie happyend.Een superfilm!
__________________ |
| | |