![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Het Hindoeisme Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts word je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Sangam Lover | Wat ik me vaak af vraag is wat betekent de aum teken nou precies ?vanwaar hebben ze die teken ![]() En wat is het verhaal achter de aum teken ?Iedereen zegt dat het een symbool is van het hindoeisme maar er moet tog een verhaal achter zitten?? Wie weet dit ??
__________________ Priya |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 14 juni 2007
Rep kracht: 5 ![]() |
Aum is een heilige klank en uit deze klank is de universum onstaan anders gezegd de "oerknal" en het als ik me niet vergis is het ook een teken van God...de arya samaaj aanbidden over het algemeen alleen Aum en bijna geen enkele Goden |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Sangam Lover | De aum TEKEN heeft tog ook verschillende betekenissen ![]() elke deel betekent iets (er zit als het goe dis ook iets van een maan(Chandaa) tussen) Ken je dat ook uitleggen mister_w ?(als je het weet natuurlijk :) )
__________________ Priya |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 14 juni 2007
dat weet ik niet... maar die teken is dus zeg maar een "karakter" in het hindi net als je chinese karakters hebt het dus zeg maar een soort van "letter" of "klank" maar dat van "chaanda" weet ik niet |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Sangam Member Lid sinds: 12 juni 2007 Locatie: Afghanistan Leeftijd: 21
altijd als je iets wilt weten of iets kan je opzoeken op http://www.wikipedia.org"target="_blank"target="_blank ![]() daar vindt je alles |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Sangam Lover | Citaat:
meeste dinge zoek ik ook op wikipedia maar niet alles kan je daar vinden Bijvoorbeeld wat de Teken zelf betekent
__________________ Priya | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Sangam Lover | Citaat:
dan ben ik in de war met een ander symbool ofsjo (over die chaanda)
__________________ Priya | |
| | |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| aumteken, betekent, wat |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wat betekent de Swastika-Teken? | Hindoegirl | Het Hindoeisme | 3 | 26 november 2007 05:50 |
| wat betekent het? | Abhishek | Liefde & Relatie & Sex | 15 | 28 oktober 2007 23:48 |
| Aum-teken in Shivlings??????? | Avtar | Het Hindoeisme | 5 | 9 oktober 2006 18:19 |
| Wat betekent... | Nikki Satisfashion | Het Hindoeisme | 22 | 24 januari 2005 14:59 |