![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Het Hindoeisme Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts word je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 21 april 2011
Rep kracht: 0 ![]() |
Beste lezers, Ik heb een kwestie wat mij al een tijdje dwars zit.. het gaat over religie en de wetenschap. Mijn vraag is: Kunnen gelovige mensen ook vertrouwen hebben in de wetenschap? Ik heb in mijn leven gemerkt, dat hoe meer je studeert en hoe meer kennis je van de wereld vergaart, des te moeilijker wordt het om te geloven in God. Hoe gaat u hiermee om? Is het mogelijk om de wetenschap te vertrouwen en daarnaast ook religieus te zijn? Mvg, Smash |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 2 september 2008 Locatie: Ben vondeling gelegd.
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Tot op de dag van vandaag kunnen wetenschappers geen algemene zaken verklaren. Kijk b.v. Nostradamus, dat was een persoon die het niet van wetenschap moest hebben om de toekomst te kunnen voorspellen. Wetenschappers hebben de kennis niet om de toekomst te bepalen, daarentegen kunnen ze het wel manipuleren door acties te ondernemen die de toekomst beïnvloeden, maar de vraag waarop en hoe ze dat doen is voor hun een raadsel. Ik ben zelf streng religieus ingesteld, maar ik sta wel open voor de wetenschap mits in de opvattingen geen onderbouwde logica zit, al dan niet met onderzoekingen enz.. | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 21 april 2011
Rep kracht: 0 ![]() |
Qoute van Majinstar :"Tot op de dag van vandaag kunnen wetenschappers geen algemene zaken verklaren". Hmm ik weet niet wat u hier precies mee bedoelt, maar ik heb altijd gedacht dat de wetenschap juist wel heel goed algemene zaken kan verklaren. Newton heeft 'The law of Gravitation" ontwikkeld. Einstein heeft "The Theory of Relativity" uitgewerkt, enz enz. De wetenschap is de enige bron van verklaring wat betreft 'algemene zaken'. De Bijbel (i.e. Quran, Torah, Vedas) geeft geen verklaring m.b.t 'algemene zaken' en is puur gericht op ideologie. Beste Majinstar, u heeft geen antwoord op mijn vraag gegeven. Ik ben namelijk ongelovig, en ik probeer te begrijpen hoe gelovige mensen denken en hoe ze omgaan met het innerlijke conflict met betrekking tot de wetenschap versus religie. Ik begrijp dat dit best een persoonlijke vraag is, en als u niet bereid bent te beantwoorden, dan begrijp ik dit volkomen. Mvg, Smash. |
| | |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| conflicten, innerlijke |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |