![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Het Hindoeisme Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts word je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Gast
| Hindoe priesterraad ontevreden over verspreiding van hindoe informatie De priesterraad van de Sanatan Dharm is bijeen geweest vanwege ontevredenheid over de manier waarop hindoe informatie via de media en mandirs wordt verspreid. Sinds kort geeft Swami Raghavanand in Suriname informatie die tegen de grondbeginselen van de Sanatan Dharm in zou gaan. Men verwachtte dat het zou overwaaien, maar nu hij voor langere tijd in Suriname is, heeft de priesterraad in de vergadering besloten om tot actie over te gaan. Het hoofdbestuur en priesterraad hebben opdrachten gegeven aan pandits om door te geven wie lezingen houdt en waar deze over gaan. Audio: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ohm/_492.mp3 |
|
| | #3 (permalink) |
| Gast
|
Goed om te zien dat de quasi Pandit's trillen door zijn aanwezigheid en opeens wakker worden om, naar eigen zeggen, de "Sanaatan Dharm" te beschermen. De vrouw in de opname zegt: "De Sanaatan Dharm voelt zich bedreigd". Zijn de Pandit's Sanaatan Dharm Zelve? Ik ben benieuwd wat ze vergaderd hebben en hoe zij over zullen gaan tot actie. Ook in Nederland zijn er diverse vergaderingen geweest tussen verschillende mandirs en Pandit's om de wegen voor Swami Raghavanand te stoppen. Ook is hij enkele malen met de dood bedreigd door een Brahmarishi. De punten van Raghavanand zijn: - Weduwen mogen opnieuw trouwen en sindhoor zetten; - Iemand hoeft van geboorte geen brahmaan te zijn om Pandit te worden; - Ook vrouwen mogen op de Vyaas zitten. Dit zijn geen nieuwe zaken maar nu lijkt de bedreiging wel erg dichtbij te komen voor de (voornamelijk) janmavaadische Pandit's, die uiteraard concurrentie zien in deze Swami. Ik vind het een goede zaak. |
|
| | #5 (permalink) |
| Gast
|
Dit is niet echt een nieuwe regel, het is uit 2002 (14 aug) dat de Pandits' Council Suriname (Priesterraad Sanatan Dharm) bepaalde instructies voor Purohits hebben uitgegeven. Hierin staan een aantal belachelijke punten die door 8 Pandit's (het bestuur) ondertekend zijn. De pret-shraadh mag op de 12e dag met sapindi worden afgesloten. Punt 1 is inderdaad: [i]Als Purohit zal voortaan door de PANDITS' COUNCIL SURINAME worden ge |
|
| | #6 (permalink) |
| Gast
|
Is deze regel al zo oud? Ok.... De strijd tussen de janmavaadi's en karmavaadi's is opnieuw losgebartsen aldaar. Laat ik het anders zeggen: sinds kort hoor ik er weer iets van. Laten we hopen dat deze swami iets kan betekenen voor de mensen aldaar. |
|
| | #7 (permalink) | |
| Gast
| Citaat:
| |
|
| | #8 (permalink) | |
| Gast
| Citaat:
| |
|