![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Het Hindoeisme Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts word je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Gast
|
Hallo, ik heb een vraagje en ik zou heel blij zijn als iemand me hier mee kan helpen. Zijn er sieraden waaraan je kunt zien of iemand gelovig (Hindoe) is? Nederlanders dragen een trouwring ten teken dat ze getrouwd zijn (een gewoonte die ook in ook veel andere westerse/christelijke landen gebruikelijk is). Hebben Hindoes ook een symbool in de vorm van een sieraad o.i.d. waaraan je kunt zien of ze getrouwd zijn. Alvast heel hartelijk dank voor jullie hulp. vriendelijke groet, een gast |
|
| | #2 (permalink) | |
| Gast
| Citaat:
Voor het trouwen mag ze geen sindoor zetten, na het trouwen wel. of er echt een iets is waaraan je kan zien of iemand getrouwd is weet ik niet... wat betreft of je aan een man kan zien of die getrouwd is... weet ik even niet. | |
|
| | #3 (permalink) |
| Gast
|
Hai te gast, Naar mijn weten is het bij ons, dat als je getrouwd bent dat de vrouw dan een "thaali/ manjal kayir" (zo wordt het genoemd in India&Sri Lanka) om haar nek heeft. Meestal hebben de vrouwen in het begin van hun huwelijk een "manjal kayir" (=gelig draad) om hun nek, en daarna maken ze van de "manjal kayir" een "thaali"(gouden ketting). En dit hebben ze dan om hun nek totdat ze scheiden van hun man, of als de man overleden is. Nog een teken waaraan je een getrouwde vrouw kunt herkennen, is door haar rode bindi van poeder, en ook heeft ze een rode poederstreep op haar hoofd, bij haar haarscheiding. Een getrouwde man kan je alleen herkennen aan zijn ring, en verder heeft de man geen trouwssymbolen. Greetz, Rojapuu |
|
| | #5 (permalink) |
| Gast
| |