![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Het Hindoeisme Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts word je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) | |
| Gast
| Citaat:
hoe zijn die Sadhu-comicreeks? Ik ben net begonnen met de Ramayan van Virgin Comics, vind het wel goed | |
|
| | #3 (permalink) | |
| Gast
|
Aum Namah Shivaaya Citaat:
Ik denk ook niet dat dat de doelstelling is van die spirituele geschriften; die zijn er voor der spirituele ontwikkeling van de mens. | |
|
| | #4 (permalink) |
| Gast
|
Heel veel van de boeken zijn verloren geraakt (verbrand). Het is dus lastig om te stellen dat er niks in gestaan zou hebben, ik geloof hier zelf niet in. Dat de Veda gericht is op de spirituele groei van de mens alleen klopt niet, Ze beschrijft ook andere (materi |
|
| | #5 (permalink) |
| Gast
|
Aum Namah Shivaaya Dat wat in de veda's beschreven stond, is ook uitgewerkt in vele andere geschriften... als er ervanuitgaan dat Dino's beschreven stonden in de veda's... vind ik het wel raar dat er nu, in de nog aanwezige veelheid aan gecshriften, geen woord meer over te lezen is....... of heb jij wel iets gevonden? Dat zou erg interessant izjn! |
|
| | #6 (permalink) | |
| Gast
| Citaat:
Los hiervan wil ik een ander licht richten op het volgende. Prabhupada vermeldde ooit eens dat het bestaan van grote vormen van dieren in de Veda's wel degelijk is beschreven. Of daar nog iets tastbaars van over is weet ik niet; daar zou eventueel "onderzoek" naar gedaan kunnen worden. De Shrimad Bhagavatam geeft hiertoe echter ook aanwijzingen; Grote adelaren en walvissen (SB 8.10.10-12, 10.1.5-7); Grote hagedisachtigen (SB 8.10.10-12) De Veda's geven ook de interessante vermelding dat met de vooruitgang van tijdsverloop de levensvormen kleiner worden. Ik weet zeker dat er meer moet zijn. Als ik wat meer tijd heb ga ik wat intensiever opzoek! | |
|
![]() |
| Bookmarks |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Dinosauriers | Aghori | Het Hindoeisme | 15 | 4 januari 2006 16:09 |