![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Het Hindoeisme Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts word je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 14 februari 2010
Rep kracht: 0 ![]() |
Ik wil graag weten van jullie, wat is de echte betekenis van Holi? En ik wil geen sage verhaal horen van Prahlad en de verbranding, maar de betekenis van Holi al hiervoor. Voordat het verhaal van Prahlad zich namelijk heeft afgespeeld, hoe werd holi toen gevierd. in de Veda's zijn er bepaalde, ik meen 32 mantra's die met phagua gereciteerd worden, ook zouden er verwijzingen in Ramayan en Geeta zijn waarin Phagua al gespeeld werd. Kan iemand van jullie dit verduidelijken? Alvast dank! |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 maart 2008
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Hey Boter, Holi wordt gevierd sinds de verbranding van Holika. Daarvoor werd het niet gevierd. Bhakt Prahlad was voor de Ramayan en voor de Bhagvat Gita, daarom komt het ook in Ramayan en Mahabharat voor dat er Holi gevierd werd. Was ik duidelijk of had je dat niet bedoeld? Groetjes,
__________________ Prem Ke Bas Arjun Rath Hakyon Bhool Gaye Thakurayi ![]() Jaanam, Tune Dil Ko Toda Baar Baar | |
| | |