![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Het Hindoeisme Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts word je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Banned Advanced Member Lid sinds: 13 september 2007 Leeftijd: 46
Rep kracht: 0 ![]() |
sedert mijn bekering tot het hindoeisme heb ik gemerkt dat mijn spirituele groei elke dag verder gaat. elk van de 54 heilige boeken van het hindoeisme is een heel avontuur naar spirituele groei. De kennis van de Vedische geschriften heb ik nog niet helemaal geassimileerd, maar ik ben van plan om binnen twaalf maanden de tien delen van de Vedas te lezen die ik hier thuis heb ik het engels. de bhagavad gita heb ik al uitvoerig bestudeerd en vele verzen hebben mijn spirituele groei versterkt. wie heeft ook deze ervaring? hoe ervaar je spirituele groei in het hindoeisme of in de vedische dharm? simpelweg stil liggen en je ogen sluiten om met je geest en je ziel te voelen wat de kosmische realiteit is, is al een heel spiritueel avontuur. OF mediteren op zuivere teksten uit de Bhagavad Gita, via jnana yoga je geest laten groeien. elk mens moet geestelijk en spiritueel blijven groeien, want ook je lichaam groeit levenslang door. Dit is het allerbelangrijkste wat de Vedische Dharm en geschriften ons, intelligente wezens, te bieden heeft. Of met je derde oog de kosmos zien of de ziel van een ander wezen. EEn voelen met de kosmos, of met de schepping van Altecrea. wie heeft ook zulke ervaringen? vertel er meer over en hoe je het doet. alleen serieuze reacties graag en hou het netjes. groeten uit Krishnaloka dewanand delft nederland Kritisch Podium Dewanand waldo@ziggo.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: The Netherlands
Rep kracht: 0 ![]() |
Familie,vrienden, muziek, samenzijn...of juist alleen, met een koptelefoon op en je favoriete muziek, geen (geld)zorgen, geen (gezondheids)problemen. Samen met het constante besef hoe goed ik het heb. Streven om jezelf te verbeteren begint bij het vermijden van zaken die je in de fout zouden kunnen laten gaan. Eerlijk tegen jezelf zijn. Jezelf durven confronteren met je eigen tekortkomingen. Mijn spirituele groei gaat helaas wel hand in hand met een steeds verder naar beneden bijgestelde visie over mensen. |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: The Netherlands
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Daarom scheldt je zo vaak Aandacht?....vraag jij dat, mr. "1000 en 1 nicknames op Kaise.nl" die hier overal achter HINDUSTAN'S kont aanbaggert? Jij geeft HINDUSTAN nog het meeste aandacht van iedereen! | ||
| | |
| | #10 (permalink) | |||
| Sangam Lover Lid sinds: 3 februari 2009
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
| |||
| | |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| groei, hindoeisme, spirituele |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |