![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #21 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 9 oktober 2006
Rep kracht: 7 ![]() | QUOTE (Hindustani_1_ @ Sep 11 2006, 18:05) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
| |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 30 januari 2003
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Z_Singh @ Sep 11 2006, 18:03) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Juist,
__________________ Namah shivaaya | |
| | |
| | #23 (permalink) | |
Rep kracht: 7 ![]() | QUOTE (Hindustani_1_ @ Sep 11 2006, 18:09) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Narad Muni (de grote Bhakt van Vishnu die overal Narayn Narayn zingt) bezocht een bekende Brahman Pandiet om hem te zegenen. De pandiet wilde graag weten wanneer hij nou moksh zou krijgen, Narad Muni gaf aan dit aan Vishnu (Narayn) te vragen. De volgende dag bezocht Narad Muni een schoenmaker (een sudra) om hem te zegenen. De schoenenmaker stelde precies dezelfde vraag aan Narad Muni, namelijk wanneer hij moksh zou krijgen. Narad Muni gaf aan dit aan Vishnu (Narayn) te vragen. Toen Narad Muni bij Vishnu arriveerde vertelde hij over de bezoeken die hij had afgelegd aan de pandiet en de schoenmaker. Vishnu vertelde dat de Pandiet (brahmaan) over 100 levens moksh zal bereiken. En de schoenenmaker zou na zijn dood moksh bereiken. Narad Muni was zeer verbaasd hierover en vroeg waarom dit zo was, omdat de schoenenmaker schoenen maakte van leer (huid van dieren). Vishnu glimlachte en zei aan Narad Muni dat de pandiet en schoenmaker aan hem zullen vragen wat hij (Vishnu) aan het doen was. Je kan dan als antwoord geven dat ik een olifant aan het genezen was door het oog van een naald, door hun reacties zal je dan begrijpen waarom ik dit gezegd heb. Narad Muni arriveerde bij het huis van de Pandiet (Brahmin) en vertelde wat Vishnu had gezegd. De pandiet werd boos en was geshokeerd dat hij nog 100 levens moest wachten voordat hij moskh zou krijgen. De pandiet vroeg aan Narad wat Vishnu aan het doen was. Narad vertelde wat Vishnu aan het doen was en de pandiet zei: hoe kan iemand een olifant genezen door het oog van een naald, dat is onmogelijk niemand kan zoiets doen. Waarschijnlijk moet ik ook geen 100 levens wachten en heb je een leugen verteld. Toen Narad Muni bij de schoenmaker aankwam vertelde hij wat Vishnu had verteld. De schoenenmaker was zo blij dat dit zijn laatste leven in de materiele wereld was. Hij vroeg meteen wat Vishnu deed...Toen de schoenmaker hoorde dat Vishnu een olifant aan het genezen was door het oog van een naald was hij heel blij. Narad Muni vroeg of de schoenmaker dit geloofde? Natuurlijk zei de schoenmaker..zie je die grote eikenboom die voor ons staat? Die is ontstaan uit een kleine zaad die zo groot is als het oog van een naald, waarom zou hij dan een olifant niet kunnne genezen door de oog van een naald? Narad Muni begreep het verschil tussen de hoogmoedige pandiet en de liefdevolle schoenmaker. ![]() Narad Muni | |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 4 februari 2003 Locatie: Melbourne Leeftijd: 28
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Z_Singh @ Sep 11 2006, 18:51) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Echt, zulke verhalen zijn echt goed en leuk om te lezen..
__________________ ![]() Jab Dil Ne Tujhko Rokna Chaha, Door Tu Jaa Chuka Tha.. Kahan Main... Kahan Tu...[/i] | |
| | |
| | #26 (permalink) | |
Rep kracht: 7 ![]() | QUOTE (Koemba @ Sep 11 2006, 19:33) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
En niet alles wat je ziet hoeft zo te zijn...dat kan ook slechts uiterlijke verschijning zijn...dat leert bv het verhaaltje ook wat ik geplaatst heb (over Narad Muni). | |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 22 januari 2003 Locatie: Den Haag
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Princess @ Sep 11 2006, 17:34) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Heb hier vaker discussies over gehad en ben het echt zat dat sommige brahman's vol ahankaar leven. Ik ben zelf ook een Brahman, maar leef absoluut niet met zo'n instelling. Dat zouden meer mensen moeten doen ipv slechts geboren te zijn als Brahman en zich hierdoor arrogant gaan opstellen.
__________________ ![]() No matter what we go through You step up, I will step up too It does not matter what others say As long as you are my boo No matter how hard it gets This love will have no regrets As long as we will be Stepping on the dance floor It is me and you | |
| | |
| | #28 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Lady*V @ Sep 11 2006, 19:56) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 22 januari 2003 Locatie: Den Haag
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Princess @ Sep 11 2006, 20:13) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Als we puur gaan kijken tot welke kastenstelsel ik behoor... Mijn ouders, adjie/adja, voorouders zijn allemaal Brahman. Dat maakt mij dus automatisch ook Brahman.
__________________ ![]() No matter what we go through You step up, I will step up too It does not matter what others say As long as you are my boo No matter how hard it gets This love will have no regrets As long as we will be Stepping on the dance floor It is me and you | |
| | |
| | #30 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Lady*V @ Sep 11 2006, 20:17) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Je ouders kunnen Brahman zijn, maar dat wil niet zeggen dat jij dat dan ook bent. Je moet de daden en eigenschappen bezitten van een brahman om je Brahman te kunnen noemen.
| | |