![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 22 mei 2003 Leeftijd: 28
Rep kracht: 0 ![]() | Na al die topic hier over Krishna en Mahabharat gelezen te hebben, kwam ik op een vraag die ik me al tijden geleden (toen ik Mahabharat keek) afvroeg. Het gaat over het zusje van Krishna, Soebhadra.... In de Mahabharat verschijnt zij eigenlijk uit het niets...er wordt niet duidelijk hoe zij is geboren etc. Soebhadra trouwt uiteindelijk met Arjun. Maar Arjun is toch een neefje van Krishna? (Zoontje van de zus [Kunti] van de vader [Vasudev] van Krishna)? En zover ik weet, trouwen neven en nichten niet met elkaar in het Hindoeïsme! Mijn vraag is dus of Soebhadra dan wel een écht zusje van Krishna was of anders, hoe is het te verklaren dat Soebhadra met Arjun is getrouwd?
__________________ ![]() ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Sangam Silver Member |
ik denk dat Z_Singh het vast wel weet
__________________ Namaskar Hindoe-boy ![]() ![]() Jai Shri Ram Fear leads to anger, Anger leads to hate, Hate leads to suffering The Kshatriya are members of the Hindu military order. As administrators and rulers, Kshatriya are assigned with protecting the Hindu Dharma, and serving humanity. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Sangam Silver Member |
Subhadra From Wikipedia, the free encyclopedia Subhadra is the half-sister of Krishna. She is considered an incarnation of Maya who appears as per the instructions of Krishna. Subhadra was married to her nominal cousin Arjuna the Pandava, (borne by, but not borne of Kunti). He was the third son of Kunti. Subhadra and Arjuna were the parents of Abhimanyu, whose posthumous son Parikshita, born to the widowed Uttara, was the sole surviving dynasty of the entire Kuru family. The epic Mahabharata is a story based on the Kuru family as well as the Pandavas. Subhadra is an important character in that epic.
__________________ Namaskar Hindoe-boy ![]() ![]() Jai Shri Ram Fear leads to anger, Anger leads to hate, Hate leads to suffering The Kshatriya are members of the Hindu military order. As administrators and rulers, Kshatriya are assigned with protecting the Hindu Dharma, and serving humanity. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 9 oktober 2006
Rep kracht: 7 ![]() | QUOTE (Hindoe-boy @ May 17 2006, 11:33) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Sangam Silver Member | QUOTE (Z_Singh @ May 17 2006, 11:49) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
__________________ Namaskar Hindoe-boy ![]() ![]() Jai Shri Ram Fear leads to anger, Anger leads to hate, Hate leads to suffering The Kshatriya are members of the Hindu military order. As administrators and rulers, Kshatriya are assigned with protecting the Hindu Dharma, and serving humanity. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 9 oktober 2006
Rep kracht: 7 ![]() |
Ik heb een antwoord: Subhadra is de echte zus van Krishna, haar ouders zijn Devaki en Vasudeva. (http://www.vedabase.net/sb/10/86/9/en1) Ze wordt beschouwd als Maya (Durga mata). Arjun is een neef van Krishna, want moeder Kunti is Krishna's tante. Het verschil is dat Arjun niet geboren is uit Kuntidevi, hij is geboren door Kuntidevi's mantra's (begin van Mahabharata). Dit maakt Arjuna een nominale neef, en niet een bloedeigen neef van Krsna. Een specifiek verschil, maar het betekent wel dat in grote lijnen ze familie waren van elkaar. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 18 april 2006
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Shreeya @ May 17 2006, 10:30) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Echt betrouwbare info hier
__________________ Want wat Zwart is moet Zwart blijven! | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 22 mei 2003 Leeftijd: 28
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Z_Singh @ May 17 2006, 17:19) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
@ Blackakoelie: doe geen moeite om mij te komen vertellen wat ik moet doen oke, gelukkig komen er niet alleen van die misselijke gasten als jij op dit forum
__________________ ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 22 januari 2003 Locatie: Den Haag
Rep kracht: 0 ![]() | Ik had dan ook nog een vraagje. Als Devaki en Vasudev in de gevangenis zitten & Krishna geboren wordt, vertrekt Vasudev naar Gokul, naar z'n vriend. Diezelfde avond is Yashoda bevallen van een meisje. De kinderen worden omgewisseld en Vasudev gaat weer terug met het meisje naar de gevangenis. Kans komt erachter dat Devaki is bevallen en haast zich naar hun toe. Wanneer hij haar ook wil vermoorden net zoals al die anderen dan spreekt 'akashwani' en neemt het meisje met zich mee. Mijn vraag is dus..wat gebeurt er met haar? Is zij Subadhra of spreken we hier over heel iemand anders? Als mijn informatie niet duidelijk is dan hoor ik 't wel.
__________________ ![]() No matter what we go through You step up, I will step up too It does not matter what others say As long as you are my boo No matter how hard it gets This love will have no regrets As long as we will be Stepping on the dance floor It is me and you |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Sangam Gold Member | QUOTE (Lady*V @ May 18 2006, 12:5 <{POST_SNAPBACK}>Citaat:
Het eerste verhaaltje gaat over de geboorte van Shri Krishna. Zijn oom (moeders broer), die een wrede koning was, had gehoord dat zijn zusters kind hem zou straffen voor zijn slechte daden. Om dat te voorkomen doodde de wrede koning alle pas geboren baby’s van zijn zus. Ook werd Devaki (de moeder van Krishna) en Vasudeva (vader van Krishna) gevangen genomen. Op een nacht horen Devaki en Vasudeva van Krishna, die verschijnt in de gevangenis: ‘als ik geboren ben, moet mijn vader me naar jullie vrienden aan de overkant van de rivier brengen. Zij hebben net een meisje gekregen. Jullie moeten ons omruilen. Ik kom pas terug als ik Kamsa gedood heb.’ Die nacht wordt Krishna geboren. De kettingen waarmee de vader van Krishna is vastgebonden vallen plotseling los. Snel legt hij Krishna in een mandje en sluipt de gevangenis uit. Iedereen slaapt. Niemand heeft iets in de gaten. Buiten is alles stil. Geen hond blaft als hij het paleis uit loopt. Buiten wijst een stalend licht hem de weg naar het huis van zijn vrienden. Vasudeva loopt door de Jamuna rivier, het water gaat aan de kant zodat Vasudeva en Krishna erdoor heen kunnen. In het huis van de vrienden wisselen ze de kinderen om. Krishna blijft in het huis en het kleine meisje gaat mee naar de gevangenis. Terug in de gevangenis geeft de vader het meisje aan Devaki. Dan laten de goden de aarde trillen onder het bed van de koning Kamsa. Weer hoort hij de vreemde stem. ‘Uw vijand is geboren.’ Kamsa rent naar de gevangenis en pakt het kind. Als hij ziet dat het een meisje is begint hij te lachen. Een meisje kan hem toch geen kwaad doen? Voor een meisje hoeft hij niet bang te zijn. Hij geeft de baby terug aan zijn zus en laat ze vrij uit de gevangenis. Opgelucht haalt Kamsa weer adem. of zij Subadhra is durf ik eigenlijk niet te zeggen is voor mij ook een raadsel
__________________ ![]() | |
| | |