Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Liefde & Relaties > Familie & Gezin

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 17 mei 2006, 09:30   #1 (permalink)
Sangam Lover

Leeftijd: 28
Rep kracht: 0
Shreeya is off the scale
Standaard

Na al die topic hier over Krishna en Mahabharat gelezen te hebben,
kwam ik op een vraag die ik me al tijden geleden (toen ik Mahabharat keek) afvroeg.
Het gaat over het zusje van Krishna, Soebhadra....

In de Mahabharat verschijnt zij eigenlijk uit het niets...er wordt niet duidelijk hoe zij is geboren etc.
Soebhadra trouwt uiteindelijk met Arjun.
Maar Arjun is toch een neefje van Krishna? (Zoontje van de zus [Kunti] van de vader [Vasudev] van Krishna)?
En zover ik weet, trouwen neven en nichten niet met elkaar in het Hindoeïsme!

Mijn vraag is dus of Soebhadra dan wel een écht zusje van Krishna was of anders,
hoe is het te verklaren dat Soebhadra met Arjun is getrouwd?
Oud 17 mei 2006, 10:33   #2 (permalink)
Sangam Silver Member

Leeftijd: 31
Hindoe-boy is off the scale
Stuur een bericht via MSN naar Hindoe-boy
Standaard

ik denk dat Z_Singh het vast wel weet

Jai Shri Ram

Fear leads to anger,
Anger leads to hate,
Hate leads to suffering

The Kshatriya are members of the Hindu military order. As administrators and rulers, Kshatriya are assigned with protecting the Hindu Dharma, and serving humanity.
Hindoe-boy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 10:47   #3 (permalink)
Sangam Silver Member

Standaard

Subhadra
From Wikipedia, the free encyclopedia

Subhadra is the half-sister of Krishna. She is considered an incarnation of Maya who appears as per the instructions of Krishna. Subhadra was married to her nominal cousin Arjuna the Pandava, (borne by, but not borne of Kunti). He was the third son of Kunti.

Subhadra and Arjuna were the parents of Abhimanyu, whose posthumous son Parikshita, born to the widowed Uttara, was the sole surviving dynasty of the entire Kuru family.

The epic Mahabharata is a story based on the Kuru family as well as the Pandavas. Subhadra is an important character in that epic.

Jai Shri Ram

Fear leads to anger,
Anger leads to hate,
Hate leads to suffering

The Kshatriya are members of the Hindu military order. As administrators and rulers, Kshatriya are assigned with protecting the Hindu Dharma, and serving humanity.
Oud 17 mei 2006, 10:49   #4 (permalink)
AUM
Sangam Silver Member

Rep kracht: 7
AUM is on a distinguished road
Standaard

QUOTE (Hindoe-boy @ May 17 2006, 11:33) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
ik denk dat Z_Singh het vast wel weet [/b]
Ik zal het navragen bij iemand die er veel over weet...die heeft er vast wel een antwoord op. En Wikepedia is niet met alles betrouwbaar.
AUM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 10:54   #5 (permalink)
Sangam Silver Member

Standaard

QUOTE (Z_Singh @ May 17 2006, 11:49) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Ik zal het navragen bij iemand die er veel over weet...die heeft er vast wel een antwoord op. En Wikepedia is niet met alles betrouwbaar.[/b]
oeps shit mijn verslagen

Jai Shri Ram

Fear leads to anger,
Anger leads to hate,
Hate leads to suffering

Oud 17 mei 2006, 16:19   #6 (permalink)
AUM
Sangam Silver Member

Rep kracht: 7
AUM is on a distinguished road
Standaard

Ik heb een antwoord:

Subhadra is de echte zus van Krishna, haar ouders zijn Devaki en Vasudeva. (http://www.vedabase.net/sb/10/86/9/en1) Ze wordt beschouwd als Maya (Durga mata). Arjun is een neef van Krishna, want moeder Kunti is Krishna's tante.

Het verschil is dat Arjun niet geboren is uit Kuntidevi, hij is geboren door Kuntidevi's mantra's (begin van Mahabharata). Dit maakt Arjuna een nominale neef, en niet een bloedeigen neef van Krsna. Een specifiek verschil, maar het betekent wel dat in grote lijnen ze familie waren van elkaar.
AUM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:50   #7 (permalink)
Newbie

BlackaKoellie is off the scale
Standaard

QUOTE (Shreeya @ May 17 2006, 10:30) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Na al die topic hier over Krishna en Mahabharat gelezen te hebben,
kwam ik op een vraag die ik me al tijden geleden (toen ik Mahabharat keek) afvroeg.
Het gaat over het zusje van Krishna, Soebhadra....

In de Mahabharat verschijnt zij eigenlijk uit het niets...er wordt niet duidelijk hoe zij is geboren etc.
Soebhadra trouwt uiteindelijk met Arjun.
Maar Arjun is toch een neefje van Krishna? (Zoontje van de zus [Kunti] van de vader [Vasudev] van Krishna)?
En zover ik weet, trouwen neven en nichten niet met elkaar in het Hindoeïsme!

Mijn vraag is dus of Soebhadra dan wel een écht zusje van Krishna was of anders,
hoe is het te verklaren dat Soebhadra met Arjun is getrouwd?
[/b]
Als je het echt wilt weten ga je zelf lezen ipv dat men het je hier op forum moet komen vertellen.

Echt betrouwbare info hier
Oud 18 mei 2006, 11:16   #8 (permalink)
Sangam Lover

Leeftijd: 28
Shreeya is off the scale
Standaard

QUOTE (Z_Singh @ May 17 2006, 17:19) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Ik heb een antwoord:

Subhadra is de echte zus van Krishna, haar ouders zijn Devaki en Vasudeva. (http://www.vedabase.net/sb/10/86/9/en1) Ze wordt beschouwd als Maya (Durga mata). Arjun is een neef van Krishna, want moeder Kunti is Krishna's tante.

Het verschil is dat Arjun niet geboren is uit Kuntidevi, hij is geboren door Kuntidevi's mantra's (begin van Mahabharata). Dit maakt Arjuna een nominale neef, en niet een bloedeigen neef van Krsna. Een specifiek verschil, maar het betekent wel dat in grote lijnen ze familie waren van elkaar.[/b]
Goed man! Thanks voor de info

@ Blackakoelie: doe geen moeite om mij te komen vertellen wat ik moet doen oke,
gelukkig komen er niet alleen van die misselijke gasten als jij op dit forum
Oud 18 mei 2006, 11:58   #9 (permalink)
Sangam Lover

Lady*V is off the scale
Standaard

Ik had dan ook nog een vraagje.

Als Devaki en Vasudev in de gevangenis zitten & Krishna geboren wordt, vertrekt Vasudev naar Gokul, naar z'n vriend. Diezelfde avond is Yashoda bevallen van een meisje. De kinderen worden omgewisseld en Vasudev gaat weer terug met het meisje naar de gevangenis. Kans komt erachter dat Devaki is bevallen en haast zich naar hun toe. Wanneer hij haar ook wil vermoorden net zoals al die anderen dan spreekt 'akashwani' en neemt het meisje met zich mee.

Mijn vraag is dus..wat gebeurt er met haar? Is zij Subadhra of spreken we hier over heel iemand anders?

Als mijn informatie niet duidelijk is dan hoor ik 't wel.
As long as you are my boo
No matter how hard it gets
This love will have no regrets
As long as we will be
Stepping on the dance floor
It is me and you
Lady*V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 12:46   #10 (permalink)
Sangam Gold Member

Leeftijd: 5
Mr. Pipo is off the scale
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Pipo
Standaard

QUOTE (Lady*V @ May 18 2006, 12:5 <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Ik had dan ook nog een vraagje.

Als Devaki en Vasudev in de gevangenis zitten & Krishna geboren wordt, vertrekt Vasudev naar Gokul, naar z'n vriend. Diezelfde avond is Yashoda bevallen van een meisje. De kinderen worden omgewisseld en Vasudev gaat weer terug met het meisje naar de gevangenis. Kans komt erachter dat Devaki is bevallen en haast zich naar hun toe. Wanneer hij haar ook wil vermoorden net zoals al die anderen dan spreekt 'akashwani' en neemt het meisje met zich mee.

Mijn vraag is dus..wat gebeurt er met haar? Is zij Subadhra of spreken we hier over heel iemand anders?

Als mijn informatie niet duidelijk is dan hoor ik 't wel.
[/b]
dit stond bij die topic over krishna

Het eerste verhaaltje gaat over de geboorte van Shri Krishna. Zijn oom (moeders broer), die een wrede koning was, had gehoord dat zijn zusters kind hem zou straffen voor zijn slechte daden. Om dat te voorkomen doodde de wrede koning alle pas geboren baby’s van zijn zus. Ook werd Devaki (de moeder van Krishna) en Vasudeva (vader van Krishna) gevangen genomen.

Op een nacht horen Devaki en Vasudeva van Krishna, die verschijnt in de gevangenis: ‘als ik geboren ben, moet mijn vader me naar jullie vrienden aan de overkant van de rivier brengen. Zij hebben net een meisje gekregen. Jullie moeten ons omruilen. Ik kom pas terug als ik Kamsa gedood heb.’

Die nacht wordt Krishna geboren. De kettingen waarmee de vader van Krishna is vastgebonden vallen plotseling los. Snel legt hij Krishna in een mandje en sluipt de gevangenis uit. Iedereen slaapt. Niemand heeft iets in de gaten. Buiten is alles stil. Geen hond blaft als hij het paleis uit loopt. Buiten wijst een stalend licht hem de weg naar het huis van zijn vrienden. Vasudeva loopt door de Jamuna rivier, het water gaat aan de kant zodat Vasudeva en Krishna erdoor heen kunnen. In het huis van de vrienden wisselen ze de kinderen om. Krishna blijft in het huis en het kleine meisje gaat mee naar de gevangenis. Terug in de gevangenis geeft de vader het meisje aan Devaki.

Dan laten de goden de aarde trillen onder het bed van de koning Kamsa.
Weer hoort hij de vreemde stem. ‘Uw vijand is geboren.’
Kamsa rent naar de gevangenis en pakt het kind. Als hij ziet dat het een meisje is begint hij te lachen. Een meisje kan hem toch geen kwaad doen? Voor een meisje hoeft hij niet bang te zijn. Hij geeft de baby terug aan zijn zus en laat ze vrij uit de gevangenis. Opgelucht haalt Kamsa weer adem.

of zij Subadhra is durf ik eigenlijk niet te zeggen
is voor mij ook een raadsel

Bookmarks

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten