Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Liefde & Relaties > Familie & Gezin

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 11 mei 2006, 13:37   #1 (permalink)
AUM
Sangam Silver Member

Rep kracht: 7
AUM is on a distinguished road
Standaard

Dit mailtje heb ik gekregen...

Volgens de dewibhaagwat is ieder vrouwelijk persoonlijkheid(vrouw,meisje, dame) een vorm of een manifestatie van bhawani maa. De pandits lezen dit elke keer in de doerga paath, deze mantra komt voor in de saptashati -chandi paath van de dewibhaagwat mahaapuraan en de maarkandey puraan. Jammer dat ze de sanskrit taal niet beheersen. Ik neem het hun niet kwalijk.

Iedere vrouw is een vorm van durga. Durga heeft drie vormen nl:mahalakshmi of vaishnavi shakti (kracht van vishnu), mahaakali of roudri shakti (kracht van shiva) en mahaasaraswati (kracht van prajaapati brahmaa). Een vrouw heeft al deze manifestaties in haar. Zij is saraswati als zij als onderwijzer voor haar gezin goede adviezen geeft,zij is de griha-lakshmi,d e huishouding en welvaart, welzijn van een gezin is in haar handen en zij is durgatiharini-wegnemer van alle pijn en leed van haar gezin. Haar mamtaa en waatsalye (moederliefde) neemt alle zorgen weg uit huis. Zo een hoge plaats heeft iedere vrouw in onze sanatan dharm.

Zonder shakti is shaktimaan. Vandaar dat in de tantra shaastre staat dat iedere vorm van god aanbeden moet worden met de vrouwelijke aspect . Radha met krishna, niet krishna alleen. Sita met raam, Laksmi met Narayan, Doerga met Shankar etc .

Hoe hoog is de plaats van de vrouw. De sanatan dharma is gebaseerd op de vedas en de vedas heet vedmata en geen vedpita. Gayetri is de hoogste shakti en hoogste mantra van de vedas en die heet ook Gayetri mata en geen Gayetri pita. Maar jammer genoeg dankzij de zelfzucht van onze pandiets mag een vrouw heel weinig doen of helemaal niets doen. De vrouw is onrein omdat ze menstrueert, maar diezelfde onreinheid brengt een pandiet ter wereld. Als een moeder van een pandiet niet zal menstrueren, hoe zal ovulatie plaatsvinden en hoe zal hij in staat zijn geboren te worden. Free me jab dakshina miltaa ho to koun parhaai kare , koun dimag khapaane jaay.

Als die onreine vrouw de behoefte van een pandiet bevredigd dan is ze wel goed. Als de vrouw zijn kleding wast is ze goed, als de vrouw eten klaarmaakt, to thaali chaat kar ke panditji bhojan karlegaa, maar als ze haar rechten vraagt dan wordt dat aan haar niet gegeven, want zij is dan onrein. Als de onreine vrouw de dakshina of daan aan pandit zal geven dan neemt hij dat wel en is zij niet onrein. Kyaa kahaa jaay, als je aan deze pandiets luistert kom je nergens terecht. Geen twijfel dat ze tegen sanyasies zijn, want sanyasies zijn sprekers van de waarheid.

Doe heel gewoon je poojas . JA neem elke ochtend een reine bad tijdens je menstruatie en na gebaad te hebben zit in je pooja kamer en maak een ghee ke diya aan voor de foto of beeld van mata durga bhawani ji (of andere devta of devi) en aanbid met alle liefde. Maa durga is een moeder. Zij is in u en in alle moeders op de wereld. Wij zijn kinderen van haar. Een kind die vies is en die soms gesmeerd is met uitwerpselen wordt altijd schoongemaakt door de moeder. Als een baby in de schoot van de vader is en de baby plast, dan geeft de vader het kind aan de moeder voor schoonmaak. En de moeder doet dat met alle liefde. Zonder haat , want het is haar kind. Denk je dat durga maa een andere soort van moeder is? Neen ! Zij is de kosmische moeder die tal van kinderen heeft . Als wij kinderen bij haar niet gaan voor schoonmaak, wie anders zal onze onreinheid wegnemen ?

Wees Alert ! Het menselijke lichaam geeft elke moment onreinheid af en alles wordt uitgestoten naar buiten. Ja als iets binnen het lichaam is, wordt dat niet als onrein geaccepteerd. Let wel het is een acceptatie , niet de realiteit. In realiteit is het een onreinheid, maar wij accepteren of zien het niet aan als een onreinheid.
Bijvoorbeeld je neemt of slikt in elke minuut spieuw /speeksel binnen. Maar dezelfde speeksel als je het uit het lichaam haalt, wegspuwt is dat onrein en je kan dat niet weer likken. Zo ook als je naar toilet gaat, komt er allerlei vuil uit je darmen, dat is altijd elke minuut daar, maar wanneer is dat onrein, als je het uit je lichaam haalt. Maar als je naarhet toilet bent geweest wil dat niet zeggeen dat je niets meer in je darmen over hebt, want elke moment wordt dat daar gemaakt.

Dus als je menstrueert, is dat ongetwijfelt ook onrein, maar tot wanneer tot je niet baadt of jezelf afwast van top tot teen. Na gebaad te zijn ben je rein tot enkele uren en in die uur mag je je pooja doen en paath doen. Ja, voor een onzekere vloei van bloed is het raadzaam dat je niet op een durga paath of langere pooja gaat zitten, want er is dan kans op onreinheid. Net als iemand die diarree heeft nooit de kans neemt op een langdurige pooja te zitten, zo moet een (ongestelde) vrouw die kans nooit nemen. Maar be aware! Doe je daagelijkse pooja gewoon, je mag dat zelfs tweemaal daags doen, maar neem een bad. Jou bhakti is de hoogste requirement, niet jou lichaam. Geen mens op aarde is rein. Geen pandiet, geen swami, geen guru. Het lichaam maakt elk moment vuil aan, hoe kun je zeggen dat je rein bent ? Let wel ! Maa is karunaamayi, aanandmayi. Zij kijkt naar de liefde van het kind, de bhakti en de pawietre bhaawna van het kind en niet naar je lichaam. Want geen lichaam op aarde is rein, al de lichamen heben bloed , pus , vuil,urine etc etc .
Dus ongetwijfeld doe je pooja en laat geen pandiet je afdwalen van het pad van bhakti en sadhna .
AUM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:47   #2 (permalink)
Raay
Gast

Standaard

QUOTE (Z_Singh @ May 11 2006, 14:37) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Dus ongetwijfeld doe je pooja en laat geen pandiet je afdwalen van het pad van bhakti en sadhna .[/b]

is tijd dat vrouwen niet klakkeloos iets overnemen.... uit de traditie...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:49   #3 (permalink)
AUM
Sangam Silver Member

Standaard

QUOTE (Raay @ May 11 2006, 14:47) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:

is tijd dat vrouwen niet klakkeloos iets overnemen.... uit de traditie...[/b]
Dat vind ik nou ook....heb dit mailtje gehad van Swami Raghvanand, vind wel goed van hem dat hij mensen zo bewust maakt
Oud 11 mei 2006, 13:54   #4 (permalink)
Raay
Gast

Standaard

QUOTE (Z_Singh @ May 11 2006, 14:49) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Dat vind ik nou ook....heb dit mailtje gehad van Swami Raghvanand, vind wel goed van hem dat hij mensen zo bewust maakt [/b]
tja...idd...

maar mensen moeten toch zelf ook willen nadenken...

soms heb je van die vrouwen die dan geen prasaad willen aanraken, of mogen aanraken...

damnnn dat vind ik nou zo een onzin....

btw

i am interested in SWAMI'S..wheheheh..... ................
  Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:56   #5 (permalink)
Sangam Diamond Member

Rep kracht: 0
Aashiq is off the scale
Standaard

btw

i am interested in SWAMI'S..wheheheh..... ................
[/quote]

Lots of people want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down.

Aashiq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:57   #6 (permalink)
AUM
Sangam Silver Member

Standaard

QUOTE (Raay @ May 11 2006, 14:52) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
tja...idd...

maar mensen moeten toch zelf ook willen nadenken...

soms heb je van die vrouwen die dan geen prasaad willen aanraken, of mogen aanraken...

damnnn dat vind ik nou zo een onzin....[/b]
Jah ik snap dat ook nie helemaal... Wij vrouwen kunnen mogen ook pandieta worden, alleen een periode gaat het dan wat moeilijker...maar die andere 3 weken kan dat prima gaan . Een vrouw die veel ouder is, heeft die maandelijkse problemen niet en kan dan ook fulltime als pandieta werken...
Oud 11 mei 2006, 14:01   #7 (permalink)
Raay
Gast

Standaard

QUOTE (Z_Singh @ May 11 2006, 14:57) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Jah ik snap dat ook nie helemaal... Wij vrouwen kunnen mogen ook pandieta worden, alleen een periode gaat het dan wat moeilijker...maar die andere 3 weken kan dat prima gaan . Een vrouw die veel ouder is, heeft die maandelijkse problemen niet en kan dan ook fulltime als pandieta werken... [/b]
wil ooit nog eens pandita worden....
  Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:06   #8 (permalink)
Sangam Silver Member

Leeftijd: 31
Hindoe-boy is off the scale
Stuur een bericht via MSN naar Hindoe-boy
Standaard

QUOTE (Z_Singh @ May 11 2006, 14:49) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Dat vind ik nou ook....heb dit mailtje gehad van Swami Raghvanand, vind wel goed van hem dat hij mensen zo bewust maakt [/b]
eerlijk gezegd heb ik nooit gehoord.

Jai Shri Ram

Fear leads to anger,
Anger leads to hate,
Hate leads to suffering

The Kshatriya are members of the Hindu military order. As administrators and rulers, Kshatriya are assigned with protecting the Hindu Dharma, and serving humanity.
Hindoe-boy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:10   #9 (permalink)
AUM
Sangam Silver Member

Standaard

QUOTE (Hindoe-boy @ May 11 2006, 15:06) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
eerlijk gezegd heb ik nooit gehoord. [/b]
Waarvan heb je nog nooit gehoord?
Oud 11 mei 2006, 14:21   #10 (permalink)
Sangam Silver Member

~Zaaraa~ is off the scale
Standaard

Heel goed stuk. Ik had er toevallig gister met mijn moeder over en ik ben het er ook volledig mee eens.

Ik moest meteen denken aan zoiets van een film die ik had gezien waarin; ''Yashoda Maa tegen Krishna zei van: ''Ga je wassen en dan met je vrienden spelen, waarop Krishna zei: Lieve moeder dit is slechts het lichaam dat vuil is,maar mijn ziel blijft voor eeuwig schoon.

Bookmarks

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten