![]() |
| | #21 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 28 november 2002
Rep kracht: 10 ![]() |
Vele religieuze teksten zijn vrij cryptisch geschreven en daardoor moeilijk te begrijpen, zelfs als ze naar een Westerse taal vertaald zijn. een van de grote pluspunten van de Gita is dat ze in vrij eenvoudige taal geschreven is. Ik heb zelf de versie gelezen die becommentarieerd is door Swami Prabhupada. Ik heb aanvankelijk het commentaar niet gelezen om eerst zelf m'n gedachten erover te vormen. Later heb ik het commentaar ook gelezen. De Gita heeft me wel verder gebracht in het ontwikkelen van mijn eigen visie. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Banned Sangam Lover Lid sinds: 21 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() |
Ik denk niet dat ik 't inhoudelijk ooit zal doorgronden. Heb er ooit een hele uitgebreide bhashan over bijgewoond. Ongeevenaarde wijsheden in waarden, normen en het handelen. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Advanced Member Lid sinds: 2 mei 2002
Rep kracht: 10 ![]() |
Die ohm uitzending van Mansukh Patel was heel mooi van een aantal jaar geleden. Hoe hj het vertelde vond ik prachtig. Alleen jammer dat ik de Bhagvat Gita die door hem is geschreven nergens meer kan krijgen zelfs niet tweedehands. Al wil ik liever een nieuw exemplaar.
|
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Gast
| Citaat:
welke stad woon je? | |
|
| | #27 (permalink) |
| Sangam Member Lid sinds: 11 augustus 2007
Rep kracht: 0 ![]() | Voor de geïnteresseerden: Kom naar de Ram mandir (Den haag) voor Gita lessen en de lessen staan ook nog eens op hyves: Shrimadbhagavad gita les - Hyves.nl wel even lid worden. |
| | |
| | #29 (permalink) | ||
| Advanced Member Lid sinds: 2 mei 2002
Rep kracht: 10 ![]() | Citaat:
| ||
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Banned Sangam Lover Lid sinds: 21 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Als het aan aan hem ligt, wordt ieder1 straatarm. Wie krijgt dan alle rijkdom en middelen? HIJ!!! Die indiers zijn allemaal oplichters. Ik spreek uit eigen ervaring. | |
| | |