![]() |
| | #1 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 17 juni 2009
Rep kracht: 0 ![]() |
Soms zijn ze geweldig en soms waardeloos, vaders... De mijne valt in de laatste categorie. Mijn moeder heeft voor zover ik me kan herinneren altijd voor mij gezorgd. Ik kwam niks te kort, ook al had ze het altijd erg zwaar als alleenstaande ouder. Ik zag mijn vader zeer sporadisch en bouwde wel een band op met hem maar een van zeer nonchalante aard. Als ik hem een jaar niet zag of sprak vond ik dat eigenlijk wel prima ik miste hem niet. Vreemd niet waar? Gezien er miljoenen kinderen op de wereld zijn, en ook in mijn directe kring, die geen dag zonder hun vader kunnen. Naarmate ik ouder werd, werd die band met hem er niet sterker of beter op. Pogingen heb ik wel gedaan maar het was leuk voor zolang ik hem bezocht of hij bij mij op bezoek kwam. Zodra we weer ieder naar ons eigen land vertrokken, in mijn geval Nederland en in zijn geval Engeland, was er geen gevoel van gemis. Vandaag kreeg ik om 02.19am een smsje met als tekst: Hi, I will not be attending your wedding. Sorry, Dad. Wat moet je in godsnaam met zo een smsje. Ik werd eerst erg kwaad, en terrecht welke waardeloze vader stuurt zijn dochter zo een smsje om 2 uur ’s nachts ![]() ?? Toen moest ik huilen uit boosheid! Maar nu denk ik dan niet! Weetje als je het huwelijk van je dochter zo onbelangrijk vind dat je per sms mee moet delen dat je niet aanwezig zult zijn, dan ben je een WAARDELOZE vader!!!Moest het even kwijt.... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: The Netherlands
Maar toch is er een band. Die band is broos, maar hij is er wel. Aan beide zijden is er een mate van voorzichtigheid naar elkaar toe inbebouwd vanwege de afstand die er ergens ook tussen jullie heerst, maar als je vader niet aan je dacht, had hij je ook helemaal geen SMS gestuurd. Ik denk dat hij een type is wat gewoon heel slecht zijn genegenheid kan tonen, zoals wel meer mannen. Niet zoals die mietjes van nu die voor je gaan huilen op commando omdat ze in de Cosmo gelezen hebben dat vrouwen daar dol op zijn, maar echte mannen van vroeger die een heel aparte manier hebben om je te tonen dat ze je mogen... Je zegt dat je hem niet mist of gemist hebt, maar nogmaals: er is een band. En dat zie je ook aan je reactie bij zijn SMS. Je was dolblij geweest als hij toch was gekomen..right? En ik weet zeker dat hij een goede reden heeft om niet te komen. Je zegt 'wat voor vader'....maar Desi Rani..er kan zoveel gebeurd zijn wat jij nog niet weet. Dingen die zo zwaar wegen dat het voor je vader beter is om in Engeland te blijven i.p.v. te komen op de bruiloft van zijn dochter....(dat moet wel verdomd zwaar zijn dan, dat wel...maar ik kan wel wat dingen verzinnen hoor).. Ik denk, dat dat sturen van dat SMSje voor je vader even moeilijk is geweest, dan het ontvangen ervan voor jou. Ik denk, dat geen enkele actie van je vader goed geweest zou zijn: of hij het nou wel of geen SMS had gestuurd, of hij je nou wel of geen brief of email had gestuurd, of hij je nou wel of niet gebeld had.. Maar ik denk/vermoedt.... dat hij dit toch uiteindelijk doet omdat het uiteindelijk het beste voor je is. Hoe moeilijk dat ook is voor jou om je dat voor te stellen. Maar je moet je ergens aan vastklampen...dan liever aan een positievere gedachte dan aan wat anders... In elk geval zit je wel in zijn hart. Bedenk, dat er ook ouders zijn die hun kind gewoon totaal uit hun systeem weren als niet-bestaand he. Hij stuurt je een SMS...en al is het omdat hij op de bruiloft van zijn eigen dochter niet kan komen, hij denkt aan je. Dus mijn suggestie is, om met die gedachte je bruiloftstijd in te gaan. Sterkte, en Happy Wedding |
| | |
| | #3 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Advanced Member | Citaat:
![]() Je moet niet op anderen bouwen, je weet wie je bent en wat je waard bent. | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
De tijd op mn telefoon staat voor, hahah zo erg.. Na ja het was dan omstreeks 2.00h hahah. Thnx, je hebt gelijk inderdaad niet op andere bouwen... | ||
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: The Netherlands
Af en toe dingen van je afschrijven kan heel opluchtend zijn. In dit geval ook erg begrijpelijk. Graag gedaan. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 14 februari 2010
Maak je niet druk joh, hij gaat er later zeker spijt van hebben, belangrijkste is dat je huwelijk voorspeodig gaat. Met of zonder hem. je bent alleen gekomen en je gaat alleen. je hebt jou plicht gedaan en die doe je nog steeds, jou valt niets te verwijten, kan hij in de spiegel kijken? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 2 september 2008 Locatie: Ben vondeling gelegd.
Tja misschien zat hij aangeschoten in een engelse pub en dacht hij aan jou. Ondanks het tijdverschil van 1 uur heeft hij toch wel de moeite genomen om je geen valse hoop te geven of zogenaamd te verrassen ? Het gaat erom dat jij gelukkig bent en een mooi huwelijk krijgt met alle toeters en bellen erop. Als hij dan niet komt zo zij het. Besteed er niet teveel aandacht aan. Een hele familie steunt je hier wel. Wees daar trots op. Als je mij een nauta geeft wil ik wel je vader rol op me nemen ? |
| | |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| waardeloos |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |