![]() |
| | #3 (permalink) |
| Sangam Golden Die Hard Lid sinds: 27 maart 2006 Leeftijd: 30
Rep kracht: 0 ![]() |
geen flauw idee..nooit meegemaakt volgens mij gebeurt er iets van een puja.. of ben ik in de war met tilak...
| | #4 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 16 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Bij de chikaai gebeurt er eigenlijk niet veel bijzonders op het gebied van rituelen. Er wordt besproken dat er een huwelijk plaats gaat vinden, welke datum er zal worden gekozen voor het huwelijk (meestal controleren ze het vooraf bij een pandit wat de beste tijd is) en krijgt het meisje een sieraad als teken van acceptatie door de familie van de jongen. Het is meestal de eerste keer dat et meisje gezien wordt door de moeder van de jongen en het is bij velen traditie dat die moeder het meisje, haar aanstaande patoh, iets van goud geeft als teken van goedkeuring van haar zoons keuze... That's it volgens mij.. | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Sangam Golden Die Hard Lid sinds: 27 maart 2006 Leeftijd: 30
volgens mij klopt het niet helemaal.. je zegt dat ze dan het meisje voor het eerst zien.. naar mijn wetende gaan alleen mannen naar de chikai... maar idd,...kort gezegd komt het neer op werderzijdse acceptatie.. en niet alleen vrouw krijgt een sieraad ook de man.. van zijn schoonvader een ring (namens meisje) dat hij is goedkeurd...
| | #8 (permalink) | |||
| Sangam Lover Lid sinds: 16 december 2008
Maar Chikaai dat gebeurT met beide ouders.. omdat het huwelijk besproken wordt.. dat er dus een huwelijk komt.. maar als het in andere families anders gebeurt.. dan is het zo, toch :) | |||
| | |