![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 1 april 2003 Locatie: In nederland Leeftijd: 32
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Hindi/hindoestaans bestaat het woord niet. Ik heb het weleens gevraagd aan een paar pandiets maar die wisten het ook niet. Volgens hun bestaat het ook niet.
__________________ Je ligt soms drie jaar lang wakker van een tegenslag, en later begrijp je dat hij voor jou een zegen was... | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Sangam Gold Member | k heb het ook vaak genoeg gevraagd maar idd niemand kan me er antwoord op geven is het dan gewoon zo dat je niet kan scheiden als je op zn hindoestaans getrouwd bent? je zet sindhoor voor je man....en wnnr je gaat scheiden en je zou weer trouwen...kan je dan bijv nog sindhoor zetten voor je nieuwe man?
__________________ Kuch Kuch Hota Hai ![]() ...::One Meaning::... |
| | |
| | #4 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Als je gescheiden bent mag je ook nog gewoon sindoor zetten, want je hebt geen ritueel gedaan om zeg maar te scheiden, ik denk dat je volgens het hindoeisme dan nog getrouwd bent. Wanneer je man/ex man overleden is mag je dat ook niet meer. dus ja officieel mag het niet. Maar het gebeurd wel. Alleen zijn er weining pandiets die hier aan mee werken. Als ze weten dat je getrouwd bent geweest, willen ze je niet voor de tweede keer laten trouwen op z'n hindoestaans.
__________________ Je ligt soms drie jaar lang wakker van een tegenslag, en later begrijp je dat hij voor jou een zegen was... | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Sangam Gold Member | en dat is toch bizar hindoeisme dat je laat geloven op je eigen manier enzo en dat zo streng wat betreft t huwelijk?! ja k weet ken ook pandiets die t niet doen
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 30 september 2003 Locatie: Den Haag!!!
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat: in het hindoeisme heb ik echt geen idee...
__________________ ![]() Poes!!!! | |
| | |
| | #9 (permalink) |
Rep kracht: 0 ![]() |
Ja het is wel raar, maar vroeger bestond het niet. Scheiden is nu normaal. Maar het hindoeisme is al best oud. Ik denk ook niet dat pandiets weten hoe ze mensen moeten laten scheiden. Maar lees hier Scheiding hindoe huwelijk? - IF Forum - Bollywood, India, Indiase Cultuur & Suriname een hele discussie erover.
__________________ Je ligt soms drie jaar lang wakker van een tegenslag, en later begrijp je dat hij voor jou een zegen was... |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Sangam Gold Member | wat vinden jullie er persoonlijk van..los van wat er gezegd wordt..en de boeken schrijven? symbolisch gezien is het een mooi gebaar en een natuurlijke betekenis...sindhoor zetten till death..want er na ben je weduwe en zet je nix meer en kleur je jezelf niet in joy...
| | |