![]() |
| | #1 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 2 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() |
ben je er voor of tegen.. en in hoeverre mogen de dokters bepalen of ze je 'een spuitje' geven of niet.. beargumenteer.. (poll lukte niet :S) Laatst gewijzigd door Bisoenkumar : 22 december 2008 om 10:51 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Sangam Silver Die Hard Lid sinds: 29 augustus 2002 Leeftijd: 28
Rep kracht: 17 ![]() |
Ervoor. De reden waarom ik ervoor ben, is omdat iedere volwassene voor zichzelf moet kunnen beslissen of het zinvol is om door te blijven leven wanneer je leven alleen maar bestaat uit fysieke, ondraaglijke pijn. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 25 februari 2003
Hmmm. Moeilijk.. Kan niet zeggen dat ik er tegen ben maar ook niet dat ik er voor ben. Eens mens heeft recht om zijn eigen leven te beeindigen, ander kant.. misschien heeft zo iemand gewoon hulp nodig. Zoals ik al zei.. het een moeilijke discussie. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 16 februari 2004 Leeftijd: 36
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Als je psychologische hulp bedoelt, iemand kan alleen om euthanasie vragen of toestemming krijgen als hij/zij nog wilsbekwaam is. Wat veel patienten wel doen is nog in het begin of voor hun behandeling wanneer ze nog volledig wilsbekwaam zijn laten vastleggen dat er op een bepaald punt in de behandeling (verslechtering oid) ze er maar een eind aan maken. Ik ben voor btw. Iedereen die tegen is moet echt ff goed nadenken en proberen om in zo iemands schoenen te gaan staan. Terminale patienten hebben vaak de ene (ZWARE) behandeling na de andere, liggen tijden in het ziekenhuis, op zulke momenten heb je gewoon geen reden om te leven. Als zo iemand dan besluit om voor de dood te kiezen als verlichting, fuck jouw mening dan. Die is helemaal niet van belang.
__________________ Oderint dum metuant. Fide, sed qui, vide. Laatst gewijzigd door --KinG-- : 22 december 2008 om 13:50 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Advanced Member Lid sinds: 1 december 2008 Locatie: Tussen al die andere niggas in Zuid Oost
Ik ben voor euthanasie maar alleen als ik het op bedrijfsmatige schaal als service kan aanbieden tegen een behoorlijke vergoeding. Een soort euthanasie supermarkt dus. We kunnen dan ook euthanasie marketen als sociaal geaccepterd fenomeen, bijv op myspace voor emo/goth clans als ze hun "groups-suicides" willen doen. Groepskorting enzo. Los van bovenstaande ben ik voor.
__________________ Neddeland, de land met de outkering - Zimbabwe's Finest |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Sangam Lover Lid sinds: 25 februari 2003
Ik wens dat jij binnenkort in keuken je vinger snijt zodat je naar eerste hulp moet. dan kom ik persoonlijk slagengif in je aorta spuiten. so mote it be. | ||
| | |
| | #7 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 22 juli 2005 Locatie: In the past
Rep kracht: 8 ![]() |
Voor. Je weet dat er geen kans meer is op genezing, en je ziet hoe zo iemand lijdt. Dan is het een beetje egoïstisch als je er tegen bent ‘omdat het ethisch niet verantwoord is’ |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 8 november 2005 Leeftijd: 25
Eigenlijk wel een goed plan. Groepskorting zou ik wel schrappen als ik jou was. Bepaalde bevolkingsgroepen zouden we bijvoorbeeld een flinke korting van 75% moeten geven. (Denk aan KFC liefhebbers) Die kosten moeten we dekken. Mensen buiten die bevolkingsgroepen zouden dus extra moeten betalen. We kunnen deze dienst dan zelfs gratis bieden aan mensen met bijvoorbeeld moderator banners in hun handtekening. Ik denk dat we ook wel support kunnen krijgen van politici. Mensen als Wilders bijvoorbeeld. Het is kwestie van die gast een beetje omlullen zodat hij zijn visie hier en daar aanpast maar ook verbreedt -> Dus richten op meerdere culturen. Verder kunnen we ook deals sluiten met banken denk ik. Denk aan clienten die ergens een dikke spaarrekening hebben staan. Als je hier van 't weekend bent kunnen we misschien wat dingen op papier zetten, dus denk erover na.
__________________ Als je vragen hebt, stel ze gerust! | |
| | |