![]() |
| | #1 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 3 november 2007
Rep kracht: 0 ![]() |
Beste mensen, Ik heb een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie SERIEUS antwoord kunnen geven. Dus niet alleen kijken en niets zeggen :irritated: Ik ben een hindoe (arya) meisje en heb al 3,5 jaar verkering met een moslim jongen (soenniet). We denken er over om te gaan trouwen, maar dan op zijn manier (nikaah). Voordat ik de beslissing neem om met hem te gaan trouwen, wil ik eerst een aantal dingen weten en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Nu zijn dit echter mijn 2 belangrijkste vragen: 1. Kan hij als moslim zijnde Sindur op mn voorhoofd smeren, zonder rituelen of iets? Hoe gaat dat te werk en waar kan hij de Sindur 'halen'? 2. Kan hij ook een Mangalsutra om mn nek binden, zonder rituelen of iets? Hoe gaat dat te werk? Ik neem aan dat Sindur zetten en Mangalsutra dragen voor ieder vrouw is, ongeacht de geloofsovertuiging, toch? Ik hoop nogmaals dat jullie mij SERIEUZE antwoorden kunnen geven. Groetjes en alvast hartelijk dank... |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 23 januari 2008 Locatie: heaven Leeftijd: 28
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (miss-goldie @ Oct 16 2008, 17:29) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Je zegt hier dat je op nikaah wilt trouwen?? Dan moet jij je toch bekeren Of wil jij je eigen geloof houden??Of je vriend zomaar sindoor kan zetten zonder rituelen en een magalsutra weet ik niet??
__________________ Liefde Liefde is een mooi woord, liefde is een lekker gevoel. Liefde is houden van, als je weet wat ik bedoel. Liefde heeft voor mij een belangrijke betekenis. Voor iedereen is liefde een leuke belevenis, Liefde voor mij, dat ben jij !!! | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 3 november 2007
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Ishana22 @ Oct 16 2008, 17:37) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
het is dat ik nog niet weet of ik nikaah met hem wil doen. Die keuze moet ik nu maken. Maar stel dat ik nikaah met hem ga doen, dan moet ik mijn geloof als het ware achterlaten en met die van hem verder. Voordat ik de beslissing neem om met hem te trouwen, wil ik antwoorden hebben op mijn vragen zodat ik een goede keuze kan maken. Ik weet het is ingewikkeld, maar ik wil alleen antwoorden hebben en de mensen die ik ken die kunnen me niet helpen. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
Rep kracht: 0 ![]() |
Heey dit heb ik net gevonden op de website: De mangalsutra,thaali of maangalyam , hoe je het wil noemen, is een goudenketting.Deze is puur voor de sier zoals eerder al is verteld. Het design verschilt per regio, en per kaste. In het begin droeg de vrouw na het huwelijk eigenlijk alleen maar een geel koort met een stuk turmaric eraan. ( arme vrouwen doen dit nog steeds) Om te laten zien dat ze getrouwd zijn. Doordat tijden zijn veranderd hebben velen deze ingewisseld voor een gouden ketting. Of zoals ik , dragen ze beide. Wat in Tamil Nadu, India veel gedaan wordt. De guru waar ik in india naar toe ben gegaan, heeft mij verteld dat het goude sieraad niet van oudsher gebruikt werd, en dus ook maar ''pas'' gebruikt wordt. Maar voor veel vrouwen in india, is de emotionele waarde hiervan niet veranderd. Het is in india, wanneer je volgens hindoeceremonie trouwd, niet geaccepteerd het gele koort af te nemen . Mits de vrouw weduwe wordt, of sterft. Hetzelfde geld voor de silveren teen ringen, die de vrouw krijgt. Het goude sieraad daar en tegen mag men wel afnemen, bijv. om te laten herstellen maar is buiten dat niet wenselijk om af te nemen. Ik werd na en tijdens mij huwelijk er op gewezen, dat ik toch zeker niet de mangelsutra, het gele koort en de teenringen af mocht doen! Dat was uit den boze.. Dit werd vooral door oudere dames uit de familie gezegt. Het is een stukje traditie, en geloof. Maar uiteindelijk moet je doen, waar je je zelf goed bij voelt! En wat praktisch is!
__________________ Liefde Liefde is een mooi woord, liefde is een lekker gevoel. Liefde is houden van, als je weet wat ik bedoel. Liefde heeft voor mij een belangrijke betekenis. Voor iedereen is liefde een leuke belevenis, Liefde voor mij, dat ben jij !!! |
| | |
| | #5 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (miss-goldie @ Oct 16 2008, 17:41) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
? Wat wil jouw vriend dan??Perse nikaah trouwen?? Je hebt toch ook online pandiets of guru's aan wie jij je vraag kan stellen??
__________________ Liefde Liefde is een mooi woord, liefde is een lekker gevoel. Liefde is houden van, als je weet wat ik bedoel. Liefde heeft voor mij een belangrijke betekenis. Voor iedereen is liefde een leuke belevenis, Liefde voor mij, dat ben jij !!! | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 8 juli 2003
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (miss-goldie @ Oct 16 2008, 17:29) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Heel mooi dat je zowel de hindoe en moslim kanten wilt terug brengen in jullie relatie. Vraag wel jezelf af wat voor waard het heeft voor jullie beide. Hij kan wel mooi je maang bhare, maar als het daar ook blijft dan heeft het geen zin. Zelfde geld ook voor jou, je kunt wel qabool zeggen, maar als je de reden er niet achter weet heeft het geen zin of het daarbij laat. Het moet niet zo zijn, van ik doe iets voor jou en jij doet iets voor mij. Het moet iets van jullie beide worden Je hebt het over trouwen, heb je wel aan het leven daarna gedacht? Hoe staan jullie tegen over het geloof? Vertel daar wat meer over als je wilt. Hoe staan jullie ouders er tegen over? Ga jij je bekeren of is daar geen sprake van? Door een beetje van alles te doen, wat je mooi lijkt, bereik je niks als het om geloof gaat. In zijn volledigheid of niet. Persoonlijk vind ik niet dat je een bepaald ritueel hoeft te doen om een mangal sutre om te doen. Als hij dat om je nek doet, dan is het opzich al een ritueel. Maar dat is persoonlijk. | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 8 juli 2003
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (miss-goldie @ Oct 16 2008, 17:41) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Het gaat hard klinken wat ik nu ga zeggen, maar ergens zul je beseffen dat het redelijk is. Waarom ben je in hemelsnaam een relatie met hem begonnen, als je nu met zoveel vragen zit. Ik zeg niet dat je vragen ongewoon zijn, maar hebben jullie het hier niet samen over gehad. Wat wil jij? Hoe sta jij tegen over de Islam? Hoe staat jou vriend tegen over het Hindoeisme? Hoe staan jullie ouders hier tegen over? Hebben de beiden families hier over gehad? | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Samiera @ Oct 16 2008, 17:44) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Ik heb daarstraks een beetje gegoogeld maar kan nergens vinden dat er een speciaal ritueel bijhoort! Dus volgens mij kan je het gewoon ook zo om doen.
| | |
| | #10 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 21 maart 2003
Rep kracht: 10 ![]() |
Wat ik tot nu toe allemaal heb gelezen en gehoord, is het huwelijk niet compleet zonder de 7 phere en de andere rituelen die essentieel zijn voor een Hindu wedding, ik hoop dat onderstaand artikel helpt; The Hindu Marriage Act, 1955 is applicable for marriages between two Hindus according to Hindu form. The definition of Hindu includes Sikh, Jains & Buddhist but does not include Muslims, Christians, and Jews & Parsis. Section 7 of the Act provides: - Ceremonies for a Hindu marriage.-(1) A Hindu marriage may be solemnized in accordance with the customary rites and ceremonies of either party thereto. The Act has clearly pointed out that in order to be legally binding marriage the customary rites and ceremonies of either party thereto have to be performed & further it says rites and ceremonies include the saptapadi (that is, the taking of seven steps by the bridegroom and the bride jointly before the sacred fire), the marriage becomes complete and binding when the seventh step is taken. Most of the Hindu ceremonies Specially in north Indians both Arya Samaj & Sanathan Dharam form of Hindu Marriages the Satapadi is essential marriage ceremony without performing of which the Hindu Marriage will not be Complete. No doubt this ceremony may not be prevalent in some parts of India but even in those parts the essential Hindu Marriage ceremonies according to customary rites have to be completely performed. Mere putting of manglasutra in the neck & applying Sindor (Red powder) on her forehead is not the complete marriage ceremonies for Hindus, although no doubt these two customary rites are part of the complete ceremonies in most of the parts in India for Hindus. Unless the complete ceremonies according to customary rites are performed no Hindu Marriage will be considered legally valid. Apart from Hindus, the putting of Manglasutra in the neck of the bride & applying the Sindor (red powder) on her forehead is a part of customary ceremonies in people belonging to religions other then Hindus as found in many south Indian Christians this marriage ceremony is carried out but usually after the taking of essential vows by both the Bride & Bridegroom before the Pastor/Priest & in presence of Congregation assembled in the Church. Putting of Manglasutra etc comes only after the essential vows are taken & the Pastor declares them Man & Wife. |
| | |