![]() |
| | #1 (permalink) |
| Sangam Member Lid sinds: 16 juni 2006
Rep kracht: 0 ![]() |
Hallo, We kennen allemaal wel verhalen, regels, gebruiken uit onze religies. Maar in hoe verre geloof jij dat een traditie of feestdag uit jouw religie daadwerkelijk op die manier word gevierd als jouw god het gewild heeft. Dus, denk jij echt dat jouw god bijv. een maand heeft bedacht waarin je moet vasten en dan je aan die en die en die regels moet houden? Of dat je negen dagen een bepaalde gedaante moet vereren met een aantal regels/richtlijnen? (om het ff actueel te houden). Ik doel dus meer op het feit dat de wereldgodsdiensten al redelijk oud zijn, en alles is niet meer te controleren. Er is dus een grote kans dat je gewoon iets doet wat een paar eeuwen/millenia geleden door een groepje mensen is bedacht omdat het ze wel leuk leek. Ik stel deze vraag omdat hoe meer ik mij in religies verdiep des te onlogischer en menselijker mij alles lijkt. Er komt echt nergens iets goddelijks naar voren, maar alleen menselijke gedachtes/doelen/verzinsels. |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 5 mei 2003
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Tjah_Das_Baluh @ Oct 1 2008, 00:31) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
LOL Alles wordt toch vanuit menselijke percepties bekeken? Het is simpel, wij zijn mensen dus bekijken alles vanuit menselijk opzicht, anders kunnen we niet/ Het concept, van Bhagwan, AUM, Ishwar, GOD, Allah, Jaweh zijn allemaal door de mens omschreven zaken. Als ze niet vertaald waren naar menselijke standaarden konden we het niet begrijpen en bevatten. Daarom heb ik een hekel aan mensen die soms onder het mom van spiritualiteit zweverig beginnen te praten wat nergens over gaat, maar ze intelligent op religieus/filosofisch gebied over willen komen, maar het EIGENLIJK niet snappen of op een rijtje hebben. Naudurga Mata heeft echt niet gezegd dat nu de tijd is om Navraatri te doen. Onze geleerden hebben op basis van een aantal gegevens deze periode gekozen, Dus om antwoord te geven op je vraag, mensen vertalen en beperken alles naar het menselijke denken. Daar is niets mis mee. Een menselijke verzinsel hoeft niet slecht te zijn kan altijd goed zijn. Ik verzin ook dat ik tot tien moet tellen als iemand me echt wreed ergert, het helpt wel. Mensen zijn goed in zelftherapie. Als ik mediteer word ik spiritueel stabieler, kom ik dichter tot Bhagwaan. Zelf verzonnen, niets mis mee toch? Als het werkt...
__________________ | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Gast
| QUOTE (Amar @ Oct 1 2008, 00:4 <{POST_SNAPBACK}>Citaat:
great!! | |
|
| | #4 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 25 februari 2003
Rep kracht: 0 ![]() |
vertaling GOD G (general) 0 (organised) D (director) Religies zijn gekomen en zijn gegaan. machtige goden van egyptenaren hebben uiteindelijk volk niet kunnen beschermen. hele beschaving uitgeroeid, zo ook met Maya's, Inca's, sumerianen. allemaal weg. Oude maakt ruimte voor nieuwe. zo zal het ook gaan en zo zal het ook eindigen. I think i've made my point. Black Angel. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Gast
| QUOTE (Black Angel @ Oct 1 2008, 10:16) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
| |
|
| | #6 (permalink) | ||
| Niet Actief Sangam Silver Member Lid sinds: 28 mei 2008
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Amar @ Oct 1 2008, 00:4 <{POST_SNAPBACK}>Citaat:
QUOTE (Black Angel @ Oct 1 2008, 10:16) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
G enerator O perator D estructor Maar om terug te komen op het verhaal van de topicopener: Natuurlijk is dat wat we nu kennen van de religie dat wat de mens begrepen heeft. Natuurlijk is dat wat we nu kennen de tradities, de dogma's en alles wat mensen ons ooit verteld hebben en mondeling is overgebracht. Er zijn er maar een paar die de God in de kosmische gedaante kunnen bevatten.. de rest van ons moet het doen met o.a. de personificaties van God en alle richtlijnen die door onze hoge priesters aan ons zijn verteld. Om de mens te leiden van het zwarte pad naar het licht. Omdat het nodig was in de tijd waarin we leefden en nu nog in leven. Daar is inderdaad niets mis mee... want mensen die zich niets laten vertellen, gaan zelf opzoek... en ontdekken GOD op hun eigen manier.. DIE vrijheid heb je :D | ||
| | |
| | #7 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Black Angel @ Oct 1 2008, 10:16) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Die is ouder dan Maya's enz.
__________________ | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (R3sh @ Oct 1 2008, 10:31) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Ja JOU SNAP IK IIG NIET.
__________________ | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Niet Actief Sangam Silver Member Lid sinds: 28 mei 2008
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (Amar @ Oct 1 2008, 11:26) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
Maar ook dat is het mooie van dit alles: ik wil jou niets bijbrengen.. | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | QUOTE (R3sh @ Oct 1 2008, 11:29) <{POST_SNAPBACK}> Citaat:
![]() Of is het om je eigen ego te strelen tov andere lezers??
__________________ | |
| | |