Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Liefde & Relaties > Familie & Gezin

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 22 september 2008, 22:07   #151 (permalink)
Sangam Gold Member

Riaviano's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Rep kracht: 0
Riaviano is off the scale
Standaard

QUOTE (dil-ki-awaaz @ Sep 22 2008, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
nee weet je waar ik pas een hekel aan heb:
als ik het uitnodigings kaartje een enveloppe staat!!!! :thumbdown:
dat is pas ondankbaar...ik ga dan altijd express een kadotje kopen[/b]
gewoon doorlopen, en zeggen dat je van de band leden bent? (tijdens de receptie natuurlijk )

QUOTE (Aish aka Aishdush @ Sep 22 2008, 20:35) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Ik vond het ook altijd zo stom en soortig van "gierig" staan. Maar als je er over gaat nadenken.
Is het toch veel beter om geld te geven dan iets waarvan je niet eens weet of ze het wel leuk zullen vinden of dat iemand anders het al niet geven zal. En geld zouden ze denk ik wel beter kennen gebruiken.

Of je moet een giftlist krijgen en daaruit gaan kiezen, en dan moet het ook nog wel in je budget passen.

Een envelop zal dan wel niet op mijn uitnodiging komen te staan in de hoop dat ze het zelf door zullen hebben :P
[/b]
niet iedereen is zo doordenkend.....

I MaY NoT Be YouR FiRsT, BuT To Be YouR LasT
WouLd Be PeRfecT
Riaviano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 09:21   #152 (permalink)
Sangam Golden Die Hard

dil-ki-awaaz's schermafbeelding

Leeftijd: 30
dil-ki-awaaz is off the scale
Standaard

QUOTE (Riaviano @ Sep 22 2008, 23:07) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
gewoon doorlopen, en zeggen dat je van de band leden bent? (tijdens de receptie natuurlijk )[/b]
logica :scratch:
Oud 23 september 2008, 09:26   #153 (permalink)
Sangam Golden Die Hard

dil-ki-awaaz's schermafbeelding

Leeftijd: 30
dil-ki-awaaz is off the scale
Standaard

QUOTE (Aish aka Aishdush @ Sep 22 2008, 20:35) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Ik vond het ook altijd zo stom en soortig van "gierig" staan. Maar als je er over gaat nadenken.
Is het toch veel beter om geld te geven dan iets waarvan je niet eens weet of ze het wel leuk zullen vinden of dat iemand anders het al niet geven zal. En geld zouden ze denk ik wel beter kennen gebruiken.

Of je moet een giftlist krijgen en daaruit gaan kiezen, en dan moet het ook nog wel in je budget passen.

Een envelop zal dan wel niet op mijn uitnodiging komen te staan in de hoop dat ze het zelf door zullen hebben :P
[/b]

Ja op het 1e gezicht komt het bij mij echt over als “gierig” en “ondankbaar”
Maar wat je zegt, als je erover nadenkt is geld krijgen/geven beter… zo zit je niet met cadeautjes waar je niet op zat te wachten..
Een gift list vind ik helemaal not done! Dan maar een enveloppe.

@ morrie: wat ik dan zoal koop? Het hangt er eingelijk vanaf wie het is hoor. als het iemand is die ik heel goed ken dan koop ik iets waarvan ik weet dat die persoon het leuk zal vinden.
Ken ik je niet goed, dan geef ik toch wel geld.

Oud 23 september 2008, 11:42   #154 (permalink)
Sangam Silver Member

Churail is off the scale
Standaard

QUOTE (Shivangini @ Sep 22 2008, 16:02) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
DKA, wij hadden twee CM's en het was een succes. Band begon op tijd, taart werd op tijd aangesneden, catering ging goed, zelfs de schaafijsman begon op tijd met schaven... :lekker:[/b]
Bij ons in de familie zijn het er meestal ook twee, van beide kanten eentje.. de ceremoniemeester heeft toch ook als taak de gasten te verwelkomen, als je 1 CM hebt dan kent die meer dan de helft van de gasten niet... hoeft geen ramp te zijn natuurlijk, maar t is wel leuker als je van beide kanten iemand hebt vind ik persoonlijk... :)

QUOTE (Samiera @ Sep 22 2008, 16:35) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Inderdaad.. onder het mom van; dan kunnen we het in het gastenboekje schrijven en weet het bruidspaar precies van wie het afkomt. Zowiezo een hekel aan die tafels, staan meestal van die chamak chalo's die zich meer bezig houden met de mannelijke gasten die binnen komen, dan bedankjes uit te delen[/b]
Ik heb dat 1x meegemaakt.. we hadden er toen een opmerking over gemaakt, en er werd ons toen verteld dat dat "hoort" op hindoebruiloften (ben zelf moslim)... maar dat is dus niet zo?

QUOTE (dil-ki-awaaz @ Sep 22 2008, 17:14) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
heeft niks met ondankbaar te maken.
er moet bijgehouden worden wie hoeveel geeft.
en eindstand moet het bedrag wel kloppen.
vandaar die controle.... straks zegt iemand wel er zit 50 in. terwijl achteraf blijkt dat er maar 20 inzat...
tja, degene die dan daanschrijft is dan mooi het haasje... :gek2:[/b]
Ja maar dan nog, je hoeft die envelop toch niet open te maken waar iedereen die in de rij staat bij is? En als er niet in zit wat men zegt dat erin zit, ga je ze dan meervragen? Nee toch?
Dus die enveloppen kunnen net zo goed ergens achterin open gemaakt worden, als je gewoon de namen van de gasten erop schrijft...

QUOTE (dil-ki-awaaz @ Sep 22 2008, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
nee weet je waar ik pas een hekel aan heb:
als ik het uitnodigings kaartje een enveloppe staat!!!! :thumbdown:
dat is pas ondankbaar...ik ga dan altijd express een kadotje kopen[/b]
Dan blijf je aan de gang.. tegenwoordig staat het op bijna alle kaarten :P
Maar in ieder geval niet op de mijne (mocht ik ooit trouwen) -_-
Churail is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 11:47   #155 (permalink)
Sangam Silver Die Hard

Leeftijd: 29
Rep kracht: 17
Morgana is on a distinguished road
Standaard

QUOTE (Churail @ Sep 23 2008, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
Ja maar dan nog, je hoeft die envelop toch niet open te maken waar iedereen die in de rij staat bij is? En als er niet in zit wat men zegt dat erin zit, ga je ze dan meervragen? Nee toch?
Dus die enveloppen kunnen net zo goed ergens achterin open gemaakt worden, als je gewoon de namen van de gasten erop schrijft...[/b]
Daarom. Als je de naam erop schrijft, dan weet je ook van wie het afkomt. Soms wordt aan mij gevraagd om aan zo een tafel te zitten () maar ik vertik het om enveloppen open te gaan maken.
Morgana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 12:24   #156 (permalink)
Sangam Gold Member

Samiera is an unknown quantity at this point
Standaard

Trouwen om cadeautjes, zal dat een trend zijn geweest
Samiera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 10:12   #157 (permalink)
Sangam Gold Member

Riaviano's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Riaviano is off the scale
Standaard

QUOTE (dil-ki-awaaz @ Sep 23 2008, 10:21) <{POST_SNAPBACK}>
Citaat:
logica :scratch:[/b]
dat je geen geld en of cadeautjes hoeft weg te geven.....

(die hindoestanen vragen toch bijna nooit door)

I MaY NoT Be YouR FiRsT, BuT To Be YouR LasT
WouLd Be PeRfecT
Riaviano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmarks

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten