Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Liefde & Relaties > Familie & Gezin

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 8 oktober 2007, 22:08   #1 (permalink)
Newbie

Rep kracht: 9
Raadje is on a distinguished road
Red face

Wie van jullie wordt thuis gepusht om zo snel mogelijk te trouwen? Of wie van jullie krijgt te horen, ja je kan alvast in het klein trouwen? Al dit soort dingen constant excuses verzinnen waarom je persee NU moet trouwen met je vriend/vriendin.
Raadje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 22:13   #2 (permalink)
Sangam Gold Member

Rep kracht: 11
Avii is on a distinguished road
Standaard

Ouders niet

Maar familie vraagt wel "Heb je nou al een vriendin"...tering...dat gaat ze niks aan :')
Avii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 22:16   #3 (permalink)
Newbie

Standaard

Ja dus dat. Ik heb dus al een tijdje een vriend. En ik hoor constant wanneer gaan jullie trouwen. Dan zeg ik als ik klaar ben met me studie dan kan trouwen, huisje kopen etc. Maar sommige mensen komen nog uit de middeleeuwen en hameren alleen op het trouwen, ze denken niet na dat je erna ook nog een huis moet hebben en jezelf moet kunnen verzorgen financieel gezien. Het maakt me gewoon boos :@
Oud 8 oktober 2007, 22:20   #4 (permalink)
Sangam Gold Member

Riaviano's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Rep kracht: 0
Riaviano is off the scale
Standaard

ik gelukkig niet, maar ik kan me wel indenken dat er sommige ouders zijn die hier extreem in zijn..
natuurlijk bedoelen ze het goed en hebben ze het beste met je voor, alleen moet jezelf bepalen wanneer die je stap zal gaan zetten...

je leeftijd heeft er gedeeltelijk ook iets mee te maken? iemand van 30 vindt minder snel een partner dan een 25 jarige...(daarom begrijp ik ze soms wel)

nix moet NU btw, de keuze is geheel aan jou....en niet aan je ouders.....

I MaY NoT Be YouR FiRsT, BuT To Be YouR LasT
WouLd Be PeRfecT
Riaviano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 22:23   #5 (permalink)
Newbie

Standaard

Citaat:
ik gelukkig niet, maar ik kan me wel indenken dat er sommige ouders zijn die hier extreem in zijn..
natuurlijk bedoelen ze het goed en hebben ze het beste met je voor, alleen moet jezelf bepalen wanneer die je stap zal gaan zetten...

je leeftijd heeft er gedeeltelijk ook iets mee te maken? iemand van 30 vindt minder snel een partner dan een 25 jarige...(daarom begrijp ik ze soms wel)

nix moet NU btw, de keuze is geheel aan jou....en niet aan je ouders.....
[/b]

Ja precies, alleen is vervelend om steeds te horen en dan iedere keer te moeten uitleggen waarom je het uitstelt. Ik bedoel het is niet dat ik nu niet wil trouwen ofzo, en hij idem dito. Het is alleen dat ik gewoon wil zorgen dat ik klaar ben met mijn studie, en ik ben ook niet oud haha ik ben pas 21 is nie alsof ik boeria mai aan het worden ben ...

Het is gewoon moeilijk constant die discussies voeren... :(
Oud 8 oktober 2007, 22:40   #6 (permalink)
Sangam Gold Member

Standaard

Citaat:
Ja precies, alleen is vervelend om steeds te horen en dan iedere keer te moeten uitleggen waarom je het uitstelt. Ik bedoel het is niet dat ik nu niet wil trouwen ofzo, en hij idem dito. Het is alleen dat ik gewoon wil zorgen dat ik klaar ben met mijn studie, en ik ben ook niet oud haha ik ben pas 21 is nie alsof ik boeria mai aan het worden ben ...

Het is gewoon moeilijk constant die discussies voeren... :(
[/b]
zeg het zo vaak als dat het nodig is, een x zal het juist wel doordringen bij ze...
en geef ook meteen aan dat jij en je vriend het rustig aan willen doen, alles op z'n tijd toch?
misschien drammen ze door omdat het niet netjes staat tegenover familie of sjo? dat zou ook nog eens kunnen..ik weet niet tot hoever je ouders hierover denken....

ga dus geen ook overhaastige dingen doen, wanneer de tijd rijp ervoor is dan kun je het doen...
hmmz 21 jaar nog? hmmmz waar maken ze zich druk om? als je 25 zou zijn en als ze het dan deden dan zou ik het nog begrijpen ja :P

btw, het is toch veel leuker wanneer je gaat trouwen met een diploma op zak en een (vaste) baan die je dan hebt... (a) (btw, misschien is er dan al een baby op komst :P )

nou? een betere wedding kun je je niet voorstellen toh? :P

WouLd Be PeRfecT
Oud 8 oktober 2007, 22:43   #7 (permalink)
Sangam Gold Member

Ghadha is off the scale
Standaard

Citaat:
Ja dus dat. Ik heb dus al een tijdje een vriend. En ik hoor constant wanneer gaan jullie trouwen. Dan zeg ik als ik klaar ben met me studie dan kan trouwen, huisje kopen etc. Maar sommige mensen komen nog uit de middeleeuwen en hameren alleen op het trouwen, ze denken niet na dat je erna ook nog een huis moet hebben en jezelf moet kunnen verzorgen financieel gezien. Het maakt me gewoon boos :@
[/b]
Dat heeft toch niets met middeleeuwen te maken?
Ik studeer nog, ben getrouwd, in tussentijd heel hard gewerkt en had ook niet gelijk een koopwoning boven mijn hoofd.
Het ligt persoonlijk aan wat je precies wenst voor en na je huwelijk te hebben.
Oud 8 oktober 2007, 22:52   #8 (permalink)
Newbie

Standaard

Citaat:
Dat heeft toch niets met middeleeuwen te maken?
Ik studeer nog, ben getrouwd, in tussentijd heel hard gewerkt en had ook niet gelijk een koopwoning boven mijn hoofd.
Het ligt persoonlijk aan wat je precies wenst voor en na je huwelijk te hebben.
[/b]
Nee sorry je hebt gelijk. Ik was beetje boos toen ik het tikte. Klopt iedereen heeft andere doelstellingen. Kijk t is niet dat ik persee een koopwoning moet ofzo, maar ik wil mijn eigen dak boven mijn hoofd. Ik vind het gewoon persoonlijk voor mezelf niet echt veel nut hebben om te trouwen en dan nog thuis te wonen(dat was mijn moeders argument, dan trouw je maar blijf je bij mij wonen). Ik vind dat als je trouwt dat je dan ook volledig op je eigen benen moet kunnen staan. Voor de een werkt het wel om getrouwd te zijn het huishouden te doen, daarnaast te werken en dan ook nog te studeren. Maar ik weet dat t mij niet zal lukken, puur om het feit dat ik me nu al, thuiswonend, voor 400% in moet zetten om mijn studie te halen..
Oud 8 oktober 2007, 22:56   #9 (permalink)
Newbie

Standaard

Citaat:
zeg het zo vaak als dat het nodig is, een x zal het juist wel doordringen bij ze...
en geef ook meteen aan dat jij en je vriend het rustig aan willen doen, alles op z'n tijd toch?
misschien drammen ze door omdat het niet netjes staat tegenover familie of sjo? dat zou ook nog eens kunnen..ik weet niet tot hoever je ouders hierover denken....

ga dus geen ook overhaastige dingen doen, wanneer de tijd rijp ervoor is dan kun je het doen...
hmmz 21 jaar nog? hmmmz waar maken ze zich druk om? als je 25 zou zijn en als ze het dan deden dan zou ik het nog begrijpen ja :P

btw, het is toch veel leuker wanneer je gaat trouwen met een diploma op zak en een (vaste) baan die je dan hebt... (a) (btw, misschien is er dan al een baby op komst :P )

nou? een betere wedding kun je je niet voorstellen toh? :P
[/b]
Hahah, nee een baby zal er denk niet op komst zijn hahah. Nee maar goed ik was heel boos toen ik deze topic opende had net die hele discussie achter de rug. Ik snap ook wel dat ze willen dat ik trouw, vooral omdat de familie erover doorhamert. Het is bij ons gewoon om op je 18e al te trouwen en dan met iemand die uitgekozen is door je fam. Ik doe alles tegenovergesteld...

Oud 8 oktober 2007, 23:12   #10 (permalink)
Sangam Gold Member

Standaard

Citaat:
Hahah, nee een baby zal er denk niet op komst zijn hahah. Nee maar goed ik was heel boos toen ik deze topic opende had net die hele discussie achter de rug. Ik snap ook wel dat ze willen dat ik trouw, vooral omdat de familie erover doorhamert. Het is bij ons gewoon om op je 18e al te trouwen en dan met iemand die uitgekozen is door je fam. Ik doe alles tegenovergesteld...
[/b]
jammer, want het zijn zulke lieve popkies mang..
hmmz ik snap ze niet hoor, je moet niet om je familie trouwen...maar om hem en jij? (je kill en jij dus)
dat is toh meestal waar het om gaat bij een trouwerij...jullie staan in het teken van belang....
en niet andersom.....

Citaat:
Het is bij ons gewoon om op je 18e al te trouwen en dan met iemand die uitgekozen is door je fam.[/b]
vind dit niet echt gewoontjes hoor..
een 18 jarige heeft nog een hele leven voor zich?
en het zal mij niet verbazen dat er meisjes zijn die jong getrouwd zijn en die daar nu spiijt van betuigen..

Citaat:
Ik doe alles tegenovergesteld[/b]
gelukkig ben jij een verstandige....

WouLd Be PeRfecT
Antwoord

Bookmarks

Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten