![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #21 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 8 juli 2003
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
De manier waarop ik het zeg is voornamelijk dat de ouderen 8 van de 10 keer niet serieus met je om de tafel gaan zitten om het hierover te hebben. Vragen komen meestal tot stand als de familie bij elkaar zit en je komt binnen lopen. En wat betreft de toekomst van hun kinderen, daar heb je gelijk in, maar dat wilt niet zeggen dat ze je zo af en toe pesten. | |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 17 november 2002 Leeftijd: 28
en om hier telkens mee geconfronteerd te worden is niet echt bepaald leuk te noemen, in welke vorm dan ook.... dus ik kan de topic-opener wel begrijpen....
__________________ ![]() I MaY NoT Be YouR FiRsT, BuT To Be YouR LasT WouLd Be PeRfecT | |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 22 januari 2003 Locatie: Den Haag
__________________ ![]() No matter what we go through You step up, I will step up too It does not matter what others say As long as you are my boo No matter how hard it gets This love will have no regrets As long as we will be Stepping on the dance floor It is me and you | |
| | |
| | #24 (permalink) | |
Het is toch normaal dat ouders geinteresseerd zijn, dingen gaan nou eenmaal niet meer zoals zij dat gewend zijn. Ze hebben steeds minder te zeggen over de partnerkeuze van hun kinderen. Ipv geirriteerd te raken, kun je blij zijn dat ze het vragen. En als je af en toe zelf informatie vrij geeft, dan zullen zij niet steeds degene zijn die iets vraagt. | |
| | |
| | #25 (permalink) | ||
en geef toe? 6 keren van de 9 is het gewoon raak?...en dan realiseer je je gewoon dat dit een veel voorkomende issue is.. als het niet de ouders zijn, dan zijn het wel de overige familieleden, of nabestaanden.... tuurlijk mag je interesse tonen, maar het houdt een keer op...grenzen moet je wel er in kunnen leggen.. dat dingens niet gaan zoals zij het gewend zijn, dat kan ik me voorstellen... maar we leven niet hoe het er toen aan ging...en de tijdperk waarin we nu verkeren ligt er ook heel anders naar uit dan toen ter tijd... Citaat:
__________________ ![]() I MaY NoT Be YouR FiRsT, BuT To Be YouR LasT WouLd Be PeRfecT | ||
| | |
| | #26 (permalink) | |
Iets vragen is heel iets anders als elke keer dezelfde vraag horen. Interesse tonen kan op verschillende manieren. Je kunt vragen hoe het met de partner van je zoon of dochter gaat etc. Elke keer vragen wanneer je gaat trouwen is niet stimulerend om zelf informatie vrij te geven. Als je aangeeft dat je eerst wilt sparen alvorens te trouwen dan zal dit antwoord niet gauw veranderen. Tevens komt de druk niet alleen van je ouders, maar ook van je familie. Ik begrijp jouw standpunt, maar begrijp je die van mij ook?
__________________ ![]() No matter what we go through You step up, I will step up too It does not matter what others say As long as you are my boo No matter how hard it gets This love will have no regrets As long as we will be Stepping on the dance floor It is me and you | |
| | |
| | #27 (permalink) |
Rep kracht: 0 ![]() |
@ Riaviano & Zij weten het niet beter. Wat communicatie betreft zitten de huidige generatie en vorige generatie niet op een niveau. Daar mee wil ik niet zeggen dat de ene groep dommer is dan de ander, integendeel. Ik merk dat men het bij dit soort vragen sneller negatief gaat denken, dan bij vragen als; ben je al afstudeerd etc, etc. @ Lady*V (bovestaande gedeelte + onderstaande gedeelte) Ik begrijp je standpunt dat sommige vragen soms vervelend worden, maar bij elke vraag heb je een passend antwoord om te geven. :mrgreen: |
| | |
| | #28 (permalink) | |
een ouder iemand zal eerder over de lekkere "Bara" beginnen met vragen stellen dan een jonger iemand... bij wijze van spreken...de visie van de ouderen is gewoon te anders.. en btw? de vraag ben je al afgestudeerd past ook in het rijtje....(bij de meest voorkomende vragen :P) of het nou positief is of negatief...
__________________ ![]() I MaY NoT Be YouR FiRsT, BuT To Be YouR LasT WouLd Be PeRfecT | |
| | |
| | #29 (permalink) | |
Ik wilde even terug komen op iets. Je hebt het over 'druk', op welke manier voel je druk? | |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| | |