![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #21 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 30 januari 2003
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Kanya daan betekent het overdragen van je dochter aan de bruidegom. Er bestaan verschillende definities rondom het woord kanya. Ik vind het jammer, maar vooral onlogisch dat er teveel gekeken wordt naar het woord 'kanya'. We zouden juist moeten kijken naar de betekenis van het ritueel; Kanyadaan. Een ander benaming hiervoor is pani graham. De weduwe heeft haar man verloren, maar haar ouders/broer misschien nog niet. Dus.. ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom dit ritueel niet uitgevoerd mag worden. Men vergeet de essentie doordat men teveel zijn aandacht op de kleine aspecten richt.
__________________ Namah shivaaya | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 2 juni 2004 Locatie: Lelydorp Leeftijd: 30
Rep kracht: 0 ![]() |
Een nicht van me is hertrouwd nadat ze gescheiden was van dr eerste man en ze heeft alle rituelen gedaan... Maar ik heb mensen horen zeggen dat er geen kanyadaan plaats moest vinden omdat ze eigenlijk geen kanya meer is. Heb ik toen gevraagd naar definitie van kanya: en kreeg ik als antwoord een maagd meisje... Maar het kan toch ook zo zijn dat je voor je eerste huwelijk al ontmaagd ben wat dan?? En ja toen heb ik me mousi haar mond gesnoerd...
__________________ MAHATMA GANDHI: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 7 mei 2004
Rep kracht: 0 ![]() |
Volgens het hinduïsme kan je maar 1 keer trouwen. Als een weduwe of een gescheiden vrouw opnieuw gaat trouwen, dan mag ze dat niet in een marho doen. Als een man en een vrouw samen een kind hebben en ze nog niet zijn getrouwd, dan hoort het kind niet bij de Kul. Het is breed omschreven een bastaard zeg maar. Het klinkt heel wreed, maar zodra een vrouw getrouwd is verlaat zij de Kul van haar vader en gaat ze in de kul van haar man. Als er al een kind is geboren en de vrouw dan gaat trouwen, dan gaat zij de Kul van haar man in, maar hun kind niet meer. Het kind heeft er eigenlijk geen recht op. Als er later problemen ontstaan waardoor iemand in de Kul bepaalde dingen moet verrichten en die ene kind datgene doet, dan heeft dat geen effect. Je kan het heel stom vinden, maar het is gewoon zo. Ik vind het ook heel erg. Moet je maar aan je Pandit vragen. Met Kanyadaan geven de ouders hun dochter die maagd is aan hun schoonzoon weg. Zo hoort het. Helaas zijn er veel meisjes die erg chodasal zijn. Maar dat terzijde. Iedereen moet het zelf maar weten. Niet iedereen hecht er veel waarde aan. Het huwelijk heeft niet 1 maar vele betekenissen. Het is best wel moeilijkj te begrijpen. Maar men moet niet vergeten dat we nu in de Kalyug leven. Er wordt niet meer geleefd zoals in de Satyug, Tretayug of Dvapuryug. In die tijden is de Ved geschreven. Men hield zich er toen ook aan. Nu in de Kalyug niet. Je kan niet van mensen verwachten dat ze nog steeds zo leven. Een ieder moet gewoon voor zichzelf proberen om er het beste van te maken. Een ieder bouwt zijn eigen Karm op. Ik wil nog wel meer zeggen, maar ik weet dat velen dat niet op prijs stellen. Dit is wel genoeg (a) |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 14 november 2006
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Jij en je verhaal sporen gewoon niet.. gekkerd!
__________________ | |
| | |