Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Liefde & Relaties > Familie & Gezin

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 11 juli 2007, 08:57   #51 (permalink)
Niet Actief
Sangam Diamond Member

Leeftijd: 30
Rep kracht: 0
Music Pro is an unknown quantity at this point
Standaard

Citaat:
arya samadj
[/b]
Dan ben je m'n vijand bij deze....
Music Pro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 09:16   #52 (permalink)
Sangam Silver Die Hard

Leeftijd: 29
Rep kracht: 17
Morgana is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Dan ben je m'n vijand bij deze....
[/b]
oke......
Morgana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 09:17   #53 (permalink)
Niet Actief
Sangam Diamond Member

Leeftijd: 30
Music Pro is an unknown quantity at this point
Standaard

Citaat:
oke......
[/b]
Ik ga je laten bekeren tot het sanatan dharm richting... -_-
Music Pro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 18:04   #54 (permalink)
Sangam Diamond Member

$H@KTI's schermafbeelding

Leeftijd: 28
$H@KTI is an unknown quantity at this point
Standaard

Citaat:
oke......
[/b]
Ben jij even blij :aaaa: :rollach:

The gate is closed!!!
Access denied!!!Please try aggain!!!
ॐ ♫
$H@KTI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 08:15   #55 (permalink)
Sangam Silver Die Hard

Leeftijd: 29
Rep kracht: 17
Morgana is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ben jij even blij :aaaa: :rollach:
[/b]

ach ja...^_^...wat moet ik anders zeggen tegen die kneus...

maar...ik zie dat jij wel veel weet van het geloof, misschien kan je mij duidelijk maken wat nou eigenlijk het verschil is tussen Sanatan Dharm en Arya Samadj......
Morgana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 20:33   #56 (permalink)
Sangam Diamond Member

Standaard

Citaat:
ach ja...^_^...wat moet ik anders zeggen tegen die kneus...
maar...ik zie dat jij wel veel weet van het geloof, misschien kan je mij duidelijk maken wat nou eigenlijk het verschil is tussen Sanatan Dharm en Arya Samadj......
[/b]
Dat wil ik best wel doen :)
Er is niet zoveel verschil tussen de beide vormen van het Hindoeisme,ik zal je een paar voorbeelden geven.

Sanatans doen bijv. Katha en vieren zo,n beetje alle Hindoestaanse feestdagen en eren hun Bhagwaan doormiddel van een beeld,ze willen iets voor zich zien wat ze aanbidden.

Arya Samaaj doen bijv. Hawan(dat is de wat kortere versie van Katha,waarbij alleen de bassis wordt toegepast)en vieren niet alle feestdagen die Sanatans weer wel vieren zoals Ramnavmie,Hanuman-Djayanti,Krishna Janam Astmi,Sarasvati Puja Ganga Nahan,ect.ect. en Arya,s eeren Bhagwaan als alles om hun heen,ze zien het als De Ultieme Kracht beter gezegd AUM ze hebben geen afbeelding of beeld nodig om het te eeren omdat ze bidden vanuit hun hart en het overal kunnen doen,ze hebben niks voor het oog nodig om te zien dat hij er is!!!omdat ze zijn aanwezigheid wel aanvoelen in de vorm van bijv. de wind of regen.ect. :)

The gate is closed!!!
ॐ ♫
Oud 1 augustus 2007, 21:21   #57 (permalink)
Sangam Lover

imported_Amar is off the scale
Standaard

De moment dat een arya of sanatan zegt: jullie (wederpartij) doet iets verkeerd en heeft niet de juiste dharm enz. dan kan je alle purans, gita's, ramayana's, veda's gelezen hebben, maar heb je er weinig tot niets van begrepen. Zelfs pandits onderling van beide kampen (als ik het zo mag noemen) doen dit. Komt door hun onvrede dat andere mensen dingen anders doen. Dingen die zij ook doen en op elkaar lijken, maar toch anders en dat stoort ze in hun ego en in hun zekerheid.

ik moet erbij vermelden dat ik zelf ook sanatan dharmiek ben en arya samaj zie als een politieke ontwikkeling waar Swami Dayanand mensen erop wees dat je een murti niet enkel als bhagwan moet zien maar ook alles om je heen. Daat jaat en varna niet goed is. Daar had hij allemaal gelijk in, maar dat betekent niet dat wat toen gold nu in stand gehouden hoeft te worden en zijn politieke vernieuwing een geloof is geworden. Daarom zijn beide arya's en sanatans gewoon keihard hindoes, enkel hebben ze een stribbeling over hoe en wat in den beginne van ons geloof is bedoeld met filosofie, handelingen (pujas) en overige denkbeelden.

ik vind dat we dat achterwege moeten laten en kijken naar wat tegenwoordig werkt.

het is een discussie dat echt nergens over gaat en enkel in suriname en nederland wordt gevoerd door o.a de omvang van arya samaji's in Nederland en Suriname. Dat is nu eenmaal een grotere kamp dan elders in de wereld.

Arya samaji's hebben soms hele heldere en goede standpunten, ik hoop dat ze die behouden en dat beide partijen elkaar niet expres gaan prikkelen en de controversiele punten opzoeken om daarover gal te spugen, want dan mis je echt het grotere punt. Dan kan je wel braaf naar de mandir gaan, maar je hebt er dan echt nix van begrepen. Al die parvachans, al die geschriften al die puja's kathas gaan allemaal in het teniet omdat je een andere partij letterlijk wilt PELE!! voor wat?? nix!!

Maak niet de fout die moslims(shija vs suni) en christenen(katholiek vs protestant) onderling maken. en dan nog eens joden moslims en christenen onderling terwijl ze 1 root kenne.

imported_Amar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 21:40   #58 (permalink)
Sangam Diamond Member

Standaard

Citaat:
De moment dat een arya of sanatan zegt: jullie (wederpartij) doet iets verkeerd en heeft niet de juiste dharm enz. dan kan je alle purans, gita's, ramayana's, veda's gelezen hebben, maar heb je er weinig tot niets van begrepen. Zelfs pandits onderling van beide kampen (als ik het zo mag noemen) doen dit. Komt door hun onvrede dat andere mensen dingen anders doen. Dingen die zij ook doen en op elkaar lijken, maar toch anders en dat stoort ze in hun ego en in hun zekerheid.

ik moet erbij vermelden dat ik zelf ook sanatan dharmiek ben en arya samaj zie als een politieke ontwikkeling waar Swami Dayanand mensen erop wees dat je een murti niet enkel als bhagwan moet zien maar ook alles om je heen. Daat jaat en varna niet goed is. Daar had hij allemaal gelijk in, maar dat betekent niet dat wat toen gold nu in stand gehouden hoeft te worden en zijn politieke vernieuwing een geloof is geworden. Daarom zijn beide arya's en sanatans gewoon keihard hindoes, enkel hebben ze een stribbeling over hoe en wat in den beginne van ons geloof is bedoeld met filosofie, handelingen (pujas) en overige denkbeelden.

ik vind dat we dat achterwege moeten laten en kijken naar wat tegenwoordig werkt.

het is een discussie dat echt nergens over gaat en enkel in suriname en nederland wordt gevoerd door o.a de omvang van arya samaji's in Nederland en Suriname. Dat is nu eenmaal een grotere kamp dan elders in de wereld.

Arya samaji's hebben soms hele heldere en goede standpunten, ik hoop dat ze die behouden en dat beide partijen elkaar niet expres gaan prikkelen en de controversiele punten opzoeken om daarover gal te spugen, want dan mis je echt het grotere punt. Dan kan je wel braaf naar de mandir gaan, maar je hebt er dan echt nix van begrepen. Al die parvachans, al die geschriften al die puja's kathas gaan allemaal in het teniet omdat je een andere partij letterlijk wilt PELE!! voor wat?? nix!!
Maak niet de fout die moslims(shija vs suni) en christenen(katholiek vs protestant) onderling maken. en dan nog eens joden moslims en christenen onderling terwijl ze 1 root kenne.
[/b]
Kijk eindelijk een man met dezelfde vissie :aaaa: :thumbsmile:

The gate is closed!!!
ॐ ♫
Oud 3 augustus 2007, 10:47   #59 (permalink)
Sangam Silver Member

Caprese is off the scale
Standaard

Dat gezeik mbt het geloof zal nooit ophouden. Altijd iets met hindoestanen...
Caprese is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmarks

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten