![]() |
| | #1 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 23 juli 2003 Locatie: Heavennnn.. Leeftijd: 22
Rep kracht: 0 ![]() | mogen vrouwen die ongesteld zijn.. ook rituelen of handelingen verrichten tijdens een pooja.. of niet?? hoe gaat dat bij jullie thuis?? en wat vind je er zelf van? ^_^ staat het ergens geschreven, dat wij geen handelingen mogen verrichten als we ongesteld zijn.? graag serieus antw0ord.. :) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Heaven Leeftijd: 21
Rep kracht: 0 ![]() |
Bij ons als we poodja hebben of als het divali is en ik ben ongesteld.. dan mag ik niks aanraken.... mag met niks mee doen... en ja ik vindt het best irritant.... enigste wat je nog mag doen is in een hoekje zitten en meekijken <_< en of het ergens geschreven staat zou ik eigenlijk niet weten...... ben zelf ook heel benieuwd naar het antwoord.. ^_^
__________________ When The Night Comes, Look At The Sky... If You See A Falling Star, Don't Wonder Why, Just Make A Wish... Trust Me, It Will Come True, Because I Did It.. And I Found You... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 22 mei 2003 Leeftijd: 28
Vrouwen die ongesteld zijn mogen niet meedoen aan de rituelen en mogen ook niks aanraken wat tijdens de pooja gebruikt zal worden, voordat deze is afgelopen. Als er pooja is bij ons thuis en iemand is ongesteld dan mag zij gewoon niks doen, behalve eten maken wat na de pooja gegeten zal worden en extra opruimen/schoonmaken :grhihi:
__________________ ![]() ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 20 juli 2003
Rep kracht: 13 ![]() | Citaat:
ik weet nog dat ik een keer met divali ongesteld was, en ik mocht nieteens een dia aansteken <_< | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Sangam Lover | Citaat:
__________________ §á¥ Thát Ú LóVé MÉ.. Ðóñ't MákÉ Mé ©®¥.. Áñ¥th*ñG..ßút Ðóñ't §á¥ GóÓРߥé.. G®ééT$ MͧZ GÚ©©i | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Advanced Member Lid sinds: 11 december 2004
man made rules.. gemaakt door mensen.. tsja.. is ook onzin..
__________________ Het account van Viestie Kill heeft 2 nieuwe gebruikers. Dit account is een bitch-account geworden. Gelieve geen persoonlijke liefdesbetuigingen ed naar VK pb-en, deze worden per direct op het forum geplaats. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Sangam Lover | Citaat:
een vrouw is tog niet helemaal schoon tijdens haar menstruatie periode.
__________________ §á¥ Thát Ú LóVé MÉ.. Ðóñ't MákÉ Mé ©®¥.. Áñ¥th*ñG..ßút Ðóñ't §á¥ GóÓРߥé.. G®ééT$ MͧZ GÚ©©i | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 31 juli 2005 Locatie: The Hague Leeftijd: 25
Rep kracht: 9 ![]() | Citaat:
Hoezo ben je niet rein? Ik heb een keer een "discussie" met een pandit gehad. Hij zei dat het niet mag, omdat bloed je lichaam verlaat en dat mag niet (Waarom kon hij me niet vertellen). Ook zei hij dat je ook geen rituelen mag uitvoeren enz. als je een snee hebt die nog open is. Ik snap echt niet wat de achterliggende gedachte zou MOETEN zijn om zoiets te geloven ![]() Ik doe lekker mijn dingen, ongesteld of niet. Als familie een pooja hebben ofzo en ik weet dat ze geloven dat ongestelde dames onrein zijn, blijf ik ook netjes van alles af :) | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 14 november 2006
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Dat is zo krom he. Als een man lekker seks heeft gehad en vervolgens puja gaat verrichten tja.. dan is het wel lekker rein. Of mensen die dagen lang niet gedoucht hebben. Zo zie je maar weer... hoe die vuile banditen toentertijd hun vuile regeltjes hebben gemaakt.
__________________ | |
| | |