![]() |
| | #24 (permalink) |
| Sangam Silver Member Lid sinds: 7 mei 2004
Rep kracht: 0 ![]() |
Ik zeg gelijk maar dat ik niet kan aantonen waar het geschreven staat, maar als een vrouw haar menstruatieperiode heeft mag ze niet meedoen aan religieuze rituelen. ALs je menstrueert mag je niet eens een Mantra zeggen. Je mag helemaal geen Puja spullen aanraken. Het Prasad mag je pas aanraken als de Puja al voorbij is en het Prasad al geofferd is. Puja moet echt heel schoon gebeuren. Als je een Puja doet dan doe je dat voor Devi's en Devta's. Als jij dan ongesteld bent en je raakt spullen aan die tijdens de Puja wordt gebruikt dan accepteerd die Devi of Devta dat niet, want je hebt heel dat omgeving dan onrein gemaakt. En ook al is het niet leuk voor de vrouw het is de waarheid. Je kan gewoon Shraap krijgen hiervoor. Natuurlijk niet als je het onbewust doet. Bhagvan heeft de man en vrouw gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat hij alles " accepteerd ". Bhagvan heeft het lichaam zo gemaakt dat men het voedsel uitpoept. Is dat poep dan ook rein? Het is een vieze voorbeeld, maar denk er maar eens over na. En voor de meisjes die zeggen dat God alles heeft geschapen en ook de menstruatie voor de vrouw en dat ze daardoor wel Puja en allen mogen doen, wil ik zeggen dat ze daarmee moeten ophouden. Probeer er moeite voor te doen om aan een Pandit of een ander iemand die er verstand van heeft te vragen waarom het niet mag. In India gaan de vrouwen elke dag naar de Mandir. Of ze nou schoon zijn of niet, maar die vrouwen hebben daar dan ook veel tegenslag. Het komt allemaal door dit soort kleine dingen die de mens niet serieus neemt. Voor degenen die dit serieus nemen ben ik heel blij om en voor de genen die dit gezeik vindt heb ik medelijden mee. Vergeet niet dat God het goede heeft geschapen, maar ook het slechte. Het is niet dat Bhagvan de man een hogere plaats geeft dan de vrouw. Er is niks groter dan een moeder. Omdat de mens zich moet voorplanten heeft Bhagvan de lichaam van de vrouw zo geschapen. Een vrouw moet er trots op zijn dat ze een vrouw is. En ik las hiervoor ook dat mannen voor de Puja nog geslachtsgemeenschap hebben. Dat mag ook niet. Ik weet niet precies hoeveel dagen, maar zeker minimaal 1 week voor de Puja moet je huis helemaal schoon zijn. Geen vis, vlees en ei eten. Ook geen geslachtsgemeenschap hebben. Nou ik stop maar, want ik ga geen hele verhaal hier schrijven. Ga het maar door iemand laten uitzoeken, want dit is niet niks. Ik hoop dat dit een beetje tot jullie doordringt. (f) |
| | |
| | #26 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Ik vind het juist heel erg als ik dan ongesteld ben. Weetje hoeveel Punya je krijgt als je meedoet aan het voorbereiden van een Puja. Zoals de Puja spullen kopen of Prasad maken. ALs je Prasad maakt krijg je echt heel veel Punya, daarom zijn er veel mensen die nooit willen dat andere familieleden of kennissen meehelpen met Prasad maken. Als ik weet dat er een Puja is en ik weet dat ik rond die tijd wordt, dan neem ik gewoon Primolut N in. Zo'n kans laat ik echt niet voorbij gaan. :) | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 30 januari 2003
Rep kracht: 0 ![]() | Dat een vrouw in haar periode als "onrein" wordt bestempeld is puur maatschappelijk. Het wordt slechts afgeraden om Godsdienstige handelingen te verrichten, omdat de vrouw in een onaangename periode zit. (Buikkrampen, humeurigheid etc.) Dit kan een belemmering zijn voor de concentratie.
__________________ Namah shivaaya |
| | |
| | #28 (permalink) | |
Dit is helemaal niet maatschappelijk. Dan mag een persoon die honger heeft of slaap of verdriet ook nooit Godsdienstige handelingen verrichten, want de conecntratie is niet goed. Of iemand die geestelijk gehandicapt is ook niet, want hij is niet met zijn volle 100% bewust van wat hij doet. Of je het nou leuk vindt of niet, HET MAG NIET! | |
| | |
| | #29 (permalink) | ||
| Sangam Silver Member Lid sinds: 23 juli 2003 Locatie: Heavennnn.. Leeftijd: 22
Citaat:
| ||
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 30 januari 2003
Haha.. please wie ben JIJ om te zeggen wat wel en niet mag? Laat dat gewoon aan GOD over. Wat jij zegt klopt gewoon niet. Het hindoeïsme staat bekend als een levenswijze, zonder verplichtingen.. en dan kom jij zeggen dat iets niet mag? Verder zet je wel een heel verhaal neer dat God het niet accepteert (hoe kan jij in hemelsnaam voor God beslissen?) maar je verteld er niet bij waarom een vrouw als onrein wordt beschouwd. Waarom mag een vrouw geen mantra opzeggen? Iemand die verstandelijk gehandicapt is leeft nog altijd in zijn eigen bewustzijn wereld, waarin hij God op zijn eigen manier kan beleven. En petje af voor iemand dat honger/slaap/verdriet heeft of ongesteld is en toch nog de concentratie erbij probeert te houden.
__________________ Namah shivaaya | |
| | |