![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| De Islam Ben je geinteresseerd in de Islam als geloofsovertuiging of ben je gewoon nieuwsgierig ? Plaats je vragen of reacties in dit forum. Elke zinnige vraag of reactie wordt gevolgd door een nog zinniger antwoord.
'SANGAM is de plaats waar tolerantie troef is'. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #21 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 2 september 2008 Locatie: Ben vondeling gelegd.
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Hoe durf ik te spreken namens alle hindoes ? Ik kan je sterk vertellen dat een meerderheid het met mij eens is over het islam & de bijbehorende moslims daarvan. Je kan jezelf voor geen meter logisch onderbouwen. Het enige wat je doet is verwijten en dat bevestigd mijn reactie ( over het feit dat moslims agressief geaard zijn van nature ). 2de punt. Ik ben het op bepaalde punten eens en oneens met dewanands reactie. 3de punt. Ik zie mezelf al als een individu en of ik nou dood ga later of blijf leven. Moslims blijven gematigd en hebben een achterstand in hun geloof, denkwijze en levenswijze. Dat is al generatie's lang zo. Zelfs in 2012 vind uithuwelijken plaats - vervolgens worden mensen ontvoerd en achtergelaten in een midden-oosten land. En zo kan ik nog tal van voorbeelden opnoemen wat het bewijs levert dat moslims in het algemeen kortzichtig en achterlijk zijn in hun doen en laten. 4de punt. Je hoeft me niet te leren wat ik al weet. Er is 1 god. 5de punt. Kom maar terug als je je logisch kan onderbouwen met gegronde argumenten. Anders hou liever je mond dicht of bespaar je typwerk. | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Sangam Gold Member Lid sinds: 8 juli 2003
Rep kracht: 0 ![]() |
@ Majinstar Allereerst, ik heb niet alles gelezen. Met punt 3 ben ik het niet eens. Wat heeft uithuwelijken en de drama erom heen, met de Islam te maken? Is het niet zo dat men, deze daden verricht onder het noemer geloof? Om op deze wijze een goedkeuring eraan te geven. Het is eerder een belachelijke traditie dan geloof. Zelf ben ik tegen uithuwelijken. Er zullen velen zijn, die zeggen dat een vrouw altijd een keus heeft. Dit is natuurlijk absolute onzin. Als je ouders in dreigende taal spreken over het huwelijk, dan heb je als kind geen keus. Maar dat heeft niks met het geloof te maken! |
| | |
| | #24 (permalink) | |
Als het een traditie zou zijn ( uithuwelijken etc.. ) dan zouden alle moslims op aarde dit toepassen ? 80% van Indonesië is moslim, daar zie je amper mensen uitgehuwelijkt worden ( voordat er weer verwijten komen. Hoe kan ik dit weten ? Ik heb vrienden in Indonesië en ben zelf een maand op vakantie daar geweest en ben het ook niet tegengekomen ). Op na de uitzonderingen. Het islam is een onderdrukkende religie dat vanaf kleinsaf wordt meegegeven aan moslims. Kortom moslims weten niet beter en durven uit angst, druk en hun omgeving niet af te wijken van hun levensopvattingen. Vanzelfsprekend dat alle rituelen en handelingen van moslims achterhaald zijn & blijven en tot op de dag van vandaag worden toegepast. Een opsomming: - Eerwraak - Uithuwelijken ( waaronder minderjarigen ) - Incest - Mishandelen / Verminken - Kledingdracht ( Boerka / Nikaab ) - Doodstraf - Onderontwikkeling ( scholing ) Het zijn punten gericht op een moslima, wat anno 2012 van toepassing is. | |
| | |
| | #25 (permalink) | ||
De opsomming die je geeft, komt niet bij iedereen voor. Een surinaamse moslim is in vergelijking met een pakistaanse molsim heel anders. Dan kom je weer uit bij de vraag, wat heeft het met religie te maken? Anderzijds ben ik het met je eens, EEN DEEL van de moslima anno 2012 bevindt zich grotendeels nog steeds in de oertijd. Het lijkt alsof ze genoegen nemen met de rol die vaak door anderen worden opgelegd. Maar dan kom je weer uit bij de vraag, wat heeft het met regligie te maken? | ||
| | |
| | #26 (permalink) | |
Alles wordt uit naam van Allah gedaan. De meeste punten van de opsomming staan letterlijk geschreven in de koran. Ervan uitgaande dat moslims de koran als het meest heilige geschrift zien van hun religie en waar zijn hun levensstijl dan ook op aanpassen. Vanzelfsprekend zijn er aftakkingen binnen elke religie en interpretatie's. Neemt niet weg dat de meeste moslims zich strikt houden aan deze leefregels. Wat eigenlijk de vooroordeel bevestigd. Moslims doen alles op naam van religie ipv traditionele of culturele wegen. | |
| | |
| | #27 (permalink) |
Rep kracht: 0 ![]() |
Dat is bij elk geloof zo. Alles wordt uit de naam van.... gedaan. Maar is dat een reden om aan religie te twijfelen, omdat er in grote getallen diebelen aanwezig zijn die denken dat ze alles kunnen maken? Ik weet niet of jij de koran hebt gelezen. Maar ik heb het niet, dus kan ik er ook niet oordelen over wat er wel en niet in staat. Probeer vanuit mijn eigen denkwijze erover na te denken. |
| | |
| | #28 (permalink) | |
Los van dit bovenstaande. Ik heb de koran ook niet gelezen, maar van moslim vrienden en derde personen hoor je vaker gelijkwaardige opvattingen die de koran wel hebben gelezen, dus ga ik er vanuit dat de meerderheid niet kan liegen over dit feit. Ik snap je standpunt, alleen vind ik dat je niet om de feiten heen moet praten of draaien. Je maakt je dan een ongeloofwaardige discussie partner. Traditie getrouwe handelingen vinden op aarde plaats in alle vormen. Moslims van Azië of van het Midden-Oosten hebben andere rituelen en culturen. Neemt niet weg dat wanneer je een religie tot je aanneemt dat dat overal gelijk zou moeten zijn in woord en daad ( op na de aftakkingen zoals in het hindoeïsme waar je een duidelijke scheiding hebt tussen minder gelovigen de Ariërs en de gelovigen de Senaten ). Zelfde geldt voor Katholieken en Protestanten enz. | |
| | |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| kinderachtig, moslims, zijn |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |