![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| De Islam Ben je geinteresseerd in de Islam als geloofsovertuiging of ben je gewoon nieuwsgierig ? Plaats je vragen of reacties in dit forum. Elke zinnige vraag of reactie wordt gevolgd door een nog zinniger antwoord.
'SANGAM is de plaats waar tolerantie troef is'. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Banned Advanced Member Lid sinds: 13 september 2007 Leeftijd: 46
Rep kracht: 0 ![]() |
namaskar allahtonen, waarde medelanders, Als Hindoe tolereer ik alle religien en hoop dat andersgelovigen ook wat leren van de wijsheid uit de Sanathan Dharm en de Vedische leer. Ik open hier een discussie topic over mijn boek waarin ik een Hindoe visie geef op de islam en met oplossingen kom. Geert Wilders is nu actueel en hij is nu net niet iemand die zinnige informatie verspreid over de islam. Ook hier kunnen jullie over discussieren in deze topic. Mijn manuscript over de islam ben ik nu aan het vertalen en updaten naar engels voor internationale publicatie. MOcht je suggesties of ideeen hebben dan kan je die persoonlijk naar mij mailen. ok, Hou de discussie netjes en op niveau. Lees mijn boek op het Kritisch Podium Dewanand eerst en kom met zinnige argumenten. succes met de discussie dewanand WEBpublication BOOK WART0213 / EPAGE 1 of 125 Koran: verbieden of Herschrijven? De gids voor geweldloze deïslamisering 0.0. Inhoudsopgave Klik op de foto om het helemaal te zien Offeraar Dewanand Offercode WART0213 Offerdatum 16 juni 2006 Go to next Epage... # Go to Inhoudsopgave: 'Koran: verbieden of Herschrijven?' Dit boek is geschreven door de Nederlandse Hindoeschrijver en onderzoeker, genaamd Dewanand, als een volmaakt offer van zuivere kennis aan Altecrea. De omvang van dit online boek bestaat uit: Aantal digitale A4 pagina's: 360 Aantal woorden: 130.751 Aantal online Epages: 125 # Go to Inhoudsopgave: 'Koran: verbieden of Herschrijven?' # 0.1. Colofon # 0.2. Opgedragen aan mijn overleden moeder, als laatste eerbetoon. # 0.3. (Gedicht) "Altecrea, mijn oneindige tijd" # 0.4. Voorwoord # 0.5. Waarom schrijf ik dit boek over de koran? # 0.6. Inleiding # 1. Classificatiemodel soorten moslims # 1.1. Nulwaarde op de PV-moslimschaal # 1.2. Positieve waarden op de PV-moslimschaal. Moslim (10) tot Moslim (400) # 1.3. Positieve waarden op de PV-moslimschaal. Moslim (500) tot Moslim (1001) # 1.4. Negatieve waarden op de PV-moslimschaal. Moslim (-100) tot moslim (- 1001) # 2. Is islam een vorm van neonazisme? # 3. Psychologie haat indoctrinatie koran # 4. Juridische analyse # 5. Ontwikkelingsplan Europese moslims # 6. Moslimhaat lost niets op # 7. Investeren is beter dan marginalisatie en fundamentalisme # 8. Nationaal islamitisch studiefonds # 9. Islamitisch kinderfonds # 10. Voordelen islamisering van Nederland # 11. Cultivatie door de hoofddoek # 12. Seksuele noodzaak vrouwenbesnijdenis # 13. Studieplichtwet moslims in gevangenissen # 14. Koranische modelstaat in Den Haag # 15. Deportatie Haagse Hindoes # 16. Verbod koran, high tech en internet # 17. Wat wil Al Qaida? # 18. Een heilig boek? # 19. Herschrijven koran # 20. "Mohammed is 83 maal erger dan Hitler" # 21 Derde Wereldoorlog: Invriezen radicale moslims # 22. Is islam hetzelfde als terrorisme? # 23. Gandhiaanse deïslamisering # 24. Renaissance van de islam # 25. Mediteren voor deïslamisering # 26. Een goede moslim is ... # 27. Verplicht bekeren kinderen met islamitische achtergrond # 28. Oplossing Palestijns/Joodse conflict # 29. Onderwerping vrouwen # 30. Duizend wegen naar een nieuw geloof # 31. Algemeen integratie model # 32. Levensloop van een religie # 33. De beperkte openbaring # 34. Schepping en de grenzen ervan # 35. Micro-schepping door Altecrea # 36. Complementaire rassentheorie # 37. Reïncarnatie of het paradijs uit de koran? # 38. Moslims kruipen uit hun ei # 39. Partiële moslims # 40. Preventie tegen terrorisme # 41. Hoe word je een goede terrorist? # 42. Welkom in Eurabia # 43. Bouw Europese islamitische universiteit in Nederland # 44. Breedband moskee netwerk # 45. Theorie van de vergassing # 45.1. Sociale vergassing # 45.2. Psychologische vergassing # 45.3. Diplomatieke vergassing # 45.4. Politieke vergassing # 45.5. Religieuze vergassing # 45.6. Genetische vergassing # 45.7. Gecombineerde vergassing # 45.8. Noten bij koude vergassing # 45.9. Noot 6. Definitie Hindoe fundamentalisme # 45.10. Noot 7. Definitie Dewanisme ('Dewanism') # 45.11. Noot 8. Definitie Hindoe KERNBOM # 46. Abstract classificatiemodel rechts-extremisme (PV-RE-schaal) # 46.1. Nulwaarde op de PV-RE-schaal # 46.2. Positieve waarden op de PV-RE-schaal. RE (50) tot RE (500) # 46.3. Positieve waarden op de PV-RE-schaal. RE (550) tot RE (1001) # 46.4. Negatieve waarden op de PV-RE-schaal. RE (- 100) tot RE (-1001) # 46.5. RE-analyse diverse partijen en personen # 46.6. RE-analyse rechts-extremistische allochtonenpartijen # 47. Is de mens materieel perfect? # 48. Optimalisatie theorie van de multikul # 49. Adolf Hitler is misbruikt als zondebok # 50. Email van Allah # 51. Allah maakt geen fouten # 52. De Hindoestaanse doksa economie # 53. Het is de schuld van de moslims, dat # 54. TNO: hoofddoek houdt vagina jong en gezond # 55. (proza) Mini terreurplannen Al Qaida Nederland # 56. Nawoord # 57. Literatuur # 58. Verklarende woordenlijst # 59. Appendix A - K # A1. Appendix A. Offeren aan Altecrea # B1. Appendix B . Juridische pro en contra koran wetsteksten # B2. Appendix B. Inleiding # B3. Pro-koran wetsteksten # B4. Contra-koran wetsteksten # B5. Overige van belang zijnde wetsteksten. # C1. Appendix C. Overzicht anti-islam boeken en websites # D1. Appendix D. Classificatie model van de vrouw (origineel art116, 199 ![]() # D2. De randvoorwaarden voor het model van de vrouw # D3. Tabel 1 : classificatiemodel van de vrouw met 31 eigenschappen. # E1. Appendix E. Classificatiemodel samenlevingen en volkeren (origineel art120, 199 ![]() # E2. Tabel 2: classificatiemodel samenleving en volkeren # E3. Tabel 3: Specificatie kenmerken volk en samenleving. # F0. Appendix F. Tangentiële analyse van de invloed van de vrouw (origineel art166, 199 ![]() # F1. Het monogame heterohuwelijk. # F2. De seksuele functie van de vrouw. Genotsobjecten. # F3. Het bevruchtingssyndroom van de man # F4. Psychologische invloed van de vrouw. # F5. De psychologie van de erectie. # F6. Moederschap van de vrouw # F7. De E(min oneindig) samenleving. # F8. Het mannelijk verlangen naar een maagd of een vruchtbaar vrouwtje # F9. De rol van verliefdheid en de paarfractal # F10. Scheppingskracht man en vrouw, planning Altecrea # F11. Emancipatie van man en vrouw en de rol van het feminisme. # F12. Oorlog om de baarmoeder # F13. Vrouwelijk darwinisme # F14. Conclusies # G1. Appendix G. Bekering (concept) tot hindoeïsme # H1. Appendix H. Eerbetoon aan mijn moeder # I1. Appendix I. Honoring the victims of wars and genocides # I2. Tabel 4. 1900: A century of genocides By Piero Scaruffi # I3. Statistical analyses genocides based upon race and religion. # I4. Literature and sources of the genocides list # J1. Appendix J. Islamisering in tien fasen # K1. Appendix K. Foto's van islam # Backcover text # Reacties van lezers # Lijst van tabellen: D3. Tabel 1 : classificatiemodel van de vrouw met 31 eigenschappen. # E2. Tabel 2: classificatiemodel samenleving en volkeren # E3. Tabel 3: Specificatie kenmerken volk en samenleving. # I2. Tabel 4. 1900: A century of genocides By Piero Scaruffi Go to next Epage... # Go to Inhoudsopgave: 'Koran: verbieden of Herschrijven?' WEBpublication BOOK WART0213 / EPAGE 1 of 125 |
| | |
| | #2 (permalink) |
nou, toch gek, heeft niemand een mening over mijn boek? Kom op, schrijf wat en vertel hoe je mijn boek vind over koran. of mail mij persoonlijk. dewanand |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Sangam Lover Lid sinds: 3 februari 2009
Je moet het noch verbieden noch herschrijven. Een boek verbieden is onzin. Juridisch gezien is dat - voor dit geval - onmogelijk. Daarnaast is het onuitvoerbaar, want niet te handhaven. Het is bovendien een belachelijk idee in een moderne westerse samenleving waarin het maatschappelijk debat als de manier van het creeren van cohesie in de samenleving wordt gezien. Ook heeft het geen zin om het boek, voor het in dit geval beoogde doel, te gaan herschrijven. De 'oude' versie blijft nog steeds bestaan. De herschrijving van een boek zal (vaak) slechts een interpretatie zijn van de oude versie door de herschrijver. Mocht je daarin meegaan dan geloof je in een bepaalde interpretatie van iets. En zie aldaar een nieuwe stroming binnen de Islam geboren worden naast de vele die er al bestaan. @ Dewanand: Je denkt toch niet serieus dat iemand hier je boek gaat lezen? Mensen willen hapklare brokken in een discussie op internet. Schrijf kort op wat je meest dragende argumenten zijn en dan kan er daar op worden gereageerd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
nou rajamufffin, dankzij de koran zijn ruim 500 miljoen mensen uitgemoord en verkracht. koran is recordhouder in het opleiden en trainen van seriemoordenaars en verkrachters. Dit is de harde waarheid. Zo een boek is een gevaar voor de mensheid en moet verboden worden. Is erger dan roken en drinken. snap je nu waarom ik dit boek schreef? snap je er wel wat uit? dewanand |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 3 februari 2009
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Zie je niet in hoe belachelijk jou standpunt is? Dat verband bestaat namelijk helemaal niet. Het zou hetzelfde zijn als ik jou morgen door je kop schiet en jij de Gita daarvan de schuld geeft. Jij noemt jezelf Hindoe en zou dus vanuit de Hindoefilosofie moeten weten dat iedereen voor zijn eigen daden verantwoordelijk is. Door de Koran te zien als een oorzaak van moorden en verkrachten, ontken je die eigen verantwoordelijkheid. Het is dan immers niet alleen de schuld van die individu, nee het boek is (deels) verantwoordelijk. En dat is gewoon een bekrompen gedachtegang die niet past binnen de Hindoefilosofie. Dus geloof je nu in zaken die tegen basisprinciepes van het Hindoeisme ingaan? Ben je eigenlijk wel Hindoe zoals jezelf beweerd? Om antwoord te geven op je laatste vraag. Je boek gaat - opmakende uit je reactie - er van uit dat het verband bestaat. Die aanname is fout en daarom zal je boek nooit de waarheid kunnen omschrijven en daarmee zou het lezen van je boek tijdverspiling zijn voor mij. Ik heb het dus niet gelezen en snap om bovenstaande reden ook niet waarom je het schreef. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
jij kent de koran teksten niet, is allemaal haat moord verkrachten. koran is een van de gevaarlijkste boeken op aarde. men moet het overal verbieden. nu ben ik al bijna klaar met de vertaling van mijn koran boek. gaat volgend jaar zeker gepubliceerd worden internationaal. islam is een gevaar voor de hele mensheid. dewanand |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 13 december 2009
he dewa moet je wel complimenteren hoor heb geen behoefte om jou boek te lezen want jou taalgebruik en respectloze manieren maar vind het toch goed dat je de moeite hebt genomen om je boekteksten van internet te kopieeren en te plakken en het jou eigen te noemen hahahahahhahaha de koran verbieden of herschrijven hahaha een gek als jij kan er zeker noch laten verbieden als herschrijven dus bespaar je moeite en ga werk zoeken. hahhahahhahah wat dacht je van entertainer De vacaturesite met vacatures, banen, werk en CV's - NationaleVacaturebank.nl en werk.nl enz enz. als je zo slim was dan zou je meer je eigen geloof promoten dan een ander geloof neer te halen maar goed ik neem het je niet kwalijk onwetende dwaas ik vind het verspilde moeite van mensen die jou wijzen op dingen die je fout zegt |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Newbie Lid sinds: 13 december 2009
en jij bent een gevaar voor de mensheid | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 18 april 2012
Tja, ik ben het met je eens dat de Koran vreselijke passages bevat. Ook de hele structuur is problematisch: korte zinnen en veel herhaling (specifiek bedoeld om het te kunnen reciteren en te onthouden). Christenen, Joden en alle ongelovigen en zeker vrouwen worden stelselmatig gediscrimineerd en er wordt opgeroepen tot geweld en moord op de eerste drie. Hindoes komen er niet in voor, want ten tijde van Mohammed wisten de Arabieren nog niet dat deze bestonden. Ach, hoe alwetend die Alla in dit boek toch is, niet? In Nederland is Mein Kampf verboden, dus het kan wel! Op zich ben ik niet voor het verbieden van boeken, maar ik maak een uitzondering wanneer er expliciet wordt opgeroepen tot moord, geweld en discriminatie. Het feit dat dit niet verboden wordt is, omdat het ...ahum...een religie is. Ten tweede omdat het zeker weten voor problemen gaat zorgen. That''s it. Vreemd eigenlijk: Links Nederland wringt zich in allerlei bochten om haatzaaien tegen te gaan, maar ze weigeren iets aan het meest haatvolle boek ooit te doen. Daarnaast hoor je veel moslims (of wellicht islamisten) moord en brand schreeuwen als hun religie c.q. politieke ideologie wordt beledigd (dat heet feitelijk: bekritiseerd), maar je hoort ze nooit over de honderden haatvolle passages in de KOran om maar te zwijgen over de Christen-, Joden- en Hindoevervolging in de Islamitische wereld. Laat staan de mishandeling van vrouwen en alles wat niet moslim is. Schei toch uit! Een betrokken atheist. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 25 februari 2003
correction !!! Kabah was ten tijde van prof. Mohammed een bedevaartsoord voor ''hindoes'' .. Binnenin stonden zo'n 350 beelden van goden.. en op topic..Dewanand.. go F... ur self.. Idiot.. | |
| | |
![]() |
| Bookmarks |
| Tags |
| boekbespreking, herschrijven, koran, verbieden |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |