![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| De Islam Ben je geinteresseerd in de Islam als geloofsovertuiging of ben je gewoon nieuwsgierig ? Plaats je vragen of reacties in dit forum. Elke zinnige vraag of reactie wordt gevolgd door een nog zinniger antwoord.
'SANGAM is de plaats waar tolerantie troef is'. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Banned Sangam Lover Lid sinds: 21 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() |
Moslims mogen g1 beelden of foto's aanbidden. Toch lopen ze in Mekka om de Ka'bah heen. Dat is toch ook 1 vorm van verering van 1 beeltenis? En nog het feit dat ze rechts beginnen en links eindigen. Zie je ook als ze handen schudden of iets uitdelen: Ze werken tegen de klok in. G1 enkel ander geloof hanteert deze wijze. Wat is de origine van Allah? Of is hij 1 stem in het hoofd van de profeet? Wat ik ook niet begrijp is dat het Christendom en de Islam toestaan dat er dieren afgeslacht worden om te consumeren door de mens. Volgens mij staat er in diezelfde 2 schriften dat het streng verboden is te moorden. Al met al best tegenstrijdig. Kan iemand dit uitleggen? Laatst gewijzigd door fong-fong : 10 maart 2009 om 10:59 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Newbie Lid sinds: 27 oktober 2008 Locatie: Europa Leeftijd: 20
De Ka'aba vereren we niet. Het is de Qibla (richting) waarnaartoe wij bidden. Dit is een gemeenschappelijke richting dat geldt voor elke Moslim. Aangezien Allah bestaat zonder plaats (wij kennen hem geen plaats toe) is dit onze richting om te bidden. Er is geen oorsprong van Allah, Allah is de oorsprong van alles. Dit is ons geloof. Als je komt met vragen als "hoe ontstond Allah" dan zit je duidelijk fout. Allah is de oorsprong. En zowel het Christendom en de Islam staan het toe dat je dieren mag slachten (dat is op een bepaalde wijze in de Islam) om te consumeren (oftewel eten). Dat heeft niks te maken met moorden. Denk je dat wel, dan moet je de definitie opzoeken van moorden. I rest my case. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
En Allah moet wel degelijk 1 oorsprong hebben. Iets kan niet uit niets ontstaan. Aangezien hij ookalle andere wezens geschaoen zou hebben, zal hij daar toch materiaal voor nodig moeten hebben lijkt mij..... | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Gast
| Citaat:
uit de vandale: moord de; m en v -en 1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander vh leven beroven en nu? volgens mij heeft het dus wel te maken met moorden.. staat er overigens ook wat je wel of niet mag moorden? anders is t eind zoek | |
|
| | #6 (permalink) |
En het maakt niet uit of je nu hindoe, moslim of christen bent. Moord blijft moord. Ik snap gewoon niet dat mensen het onder religie wegstoppen. Wat ik ook vreemd vindt is dat hoofdstuk 2 uit de Koran De Koe heet. Maar in alle sura's erna kom je totaal nix over de koe tegen. Waarom specifiek dat dier aanhalen dan? En ik ben ervan op de hoogte dat moslims 'toestemming' hebben om al1 vegetarische dieren te eten. Blijft moord. |
| | |