Sangam Online  

Ga terug   Sangam Online > Geloof en Spiritualiteit > De Islam

Registreer Gallery FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Markeer forums als gelezen

De Islam Ben je geinteresseerd in de Islam als geloofsovertuiging of ben je gewoon nieuwsgierig ? Plaats je vragen of reacties in dit forum. Elke zinnige vraag of reactie wordt gevolgd door een nog zinniger antwoord.
'SANGAM is de plaats waar tolerantie troef is'.

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 1 april 2009, 14:03   #31 (permalink)
Advanced Member

Ironman's schermafbeelding

Rep kracht: 0
Ironman is an unknown quantity at this point
Stuur een bericht via MSN naar Ironman
Cool Re: Aanbidden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fong-fong Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironman Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fong-fong Bekijk bericht
En het maakt niet uit of je nu hindoe, moslim of christen bent. Moord blijft moord.
Ik snap gewoon niet dat mensen het onder religie wegstoppen.
Wat ik ook vreemd vindt is dat hoofdstuk 2 uit de Koran De Koe heet. Maar in alle sura's erna kom je totaal nix over de koe tegen. Waarom specifiek dat dier aanhalen dan?
En ik ben ervan op de hoogte dat moslims 'toestemming' hebben om al1 vegetarische dieren te eten. Blijft moord.
zo zou je 'oogsten' van een krop sla ook onder de noemer 'moord' kunnen plaatsen. Misschien is het zelfs beter om de hele mensheid en alle andere grote dieren uit te roeien, want hoe zwaarder/groter je bent, hoe groter de kans is dat je bacterien en andere microorganismen 'vermoordt'...

Alle levende wezens hebben immers een 'ziel'.. dus tja...
Roofdieren komen in de natuur voor, ze zijn gemaakt om te doden (God, Bhagwan, Allah) heeft ze zo laten doen evolueren... Mensen hebben hoektanden, een maagdarmkanaal, welke niet overeenkomt met die van een herbivoor of carnivoor... Ons lichaam neemt haemijzer beter op dan plantaardig ijzer.

Wat is gekker? Een dier vermoorden om z'n vlees, of een koe laten kalven en vervolgens de melk stelen?

Waarom is het doden van een dier erger dan dat van een plant? omdat je het dier ziet spartelen? Omdat je eerder een band met een dier kan hebben dan een plant dat niet terugpraat? Beiden ontneem je toch van het leven, beiden hebben toch, volgens een bepaalde religie, een ziel, welke evenveel waard is?

De ene religie keurt het vermoorden van planten goed, de andere, planten en dieren... Laatstgenoemde komt ook in de natuur voor.
Ik kan in de herhaling vallen, maar iemand die vlees eet, zal nooit helemaal kunnen ervaren wat 1 vegetarier ervaart.
Misschien beetje hard om te zeggen: Maar als je 1 dierbare kwijtraakt, komt dat misschien. Let vooral op het woord 'dierbare'......
een omnivoor zou nooit een periode in zijn/haar leven vegetarisch kunnen leven?
de assumptie dat ik al mijn dierbaren nog heb, beargumenteert (wat)?
(zou 'dierbare' niet het gevolg zijn van conditionering?)

Zelf denk ik niet dat het 'vermoorden' van dieren voor voedsel een zonde is. Ook in sommige gevallen voor kleding (bij de inuit bijv.) zou het gerechtvaardigd zijn... Wel zou het doden zo pijnloos mogelijk moeten gebeuren (eten van dieren die aan een natuurlijke dood overleden zijn, zou nog beter zijn, alleen is dit soms niet gezond) en zouden de dieren niet opgesloten dienen te worden, zoals dat nu gebeurt, maar dat is een andere discussie.

hoe absurd ook iets lijkt, wie zegt dat God dat zo niet gewild heeft :) (like that argument )
Maar idd. verder naar aanbidden..

Laatst gewijzigd door Ironman : 1 april 2009 om 14:22
Ironman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 17:25   #32 (permalink)
Sangam Silver Member

HINDUSTAN is an unknown quantity at this point
Standaard Re: Aanbidden

Over dit subject (vlees eten) heb ik met Fong Fong elders al wat gedachten gewisseld.
HINDUSTAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 13:23   #33 (permalink)
Newbie

Basboterbloem is an unknown quantity at this point

Hoi Eric, misschien heb je hier wat aan. Kweet niet.
Ik kwam deze website tegen waar je onsterfelijk kunt worden. Wel gaaf!! Je kunt er ook een bedevaartoord voor iemand anders maken en een dagboek bijhouden en je eigen forum plaatsen. grote steun aan Myrit.nl
Basboterbloem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 00:18   #34 (permalink)
Newbie

Nadeem's schermafbeelding

Leeftijd: 27
Nadeem is on a distinguished road

Voordat we een dier Ritueel slachten zeggen we een vers op, waarin we allah toestemming vragen om het dier te mogen doden om te eten en de ziel van het dier tot allah wilt nemen.

Zoiets is het...

Het is ook hypocriet als je ziet hoeveel hindu's vlees eten terwijl ze vergetariër 'moeten' zijn....
Antwoord

Bookmarks

Tags
aanbidden

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten