![]() |
| |||||||
| Registreer | Gallery | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Markeer forums als gelezen |
| Body, Beauty & Health Verschillende onderwerpen en tips op het gebied van uiterlijke verzorging, mode trends en gezondheid. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Advanced Member |
HPV-vaccin Vaccinatie met het Humaan Papilloma Virus-vaccin is sinds kort van start gegaan. Er zijn 2 vaccins, het ene beschermt tegen de subtypes, welke voor baarmoederhalstumoren kan zorgen. Het andere beschermt hiernaast ook nog tegen 2 andere subtypes van het virus, waardoor de kans op de SOA (in de top 5 van SOA's in Nederland) condylomata acuminata, oftewel 'genitale wratten' verkleind wordt. Eerstgenoemde wordt vergoed (3 injecties van in totaal 300 euro), de tweede niet. Het aantal incidenten (=aantal nieuwe ziektegevallen (bijv. per jaar)) van baarmoederhalskanker is laag (7 per 100.000 inwoners), de sterfte als gevolg van baarmoederhalskanker is eveneens laag (I = 2 per 100.000 inwoners). Wat vinden jullie van het opnemen van dit vaccin in het Rijksprogramma? Goed/Fout? zelf betalen/vergoeden? zorgt het voor meer onveilige seks (samen met goede hulp bij SOA's/AIDS)? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Gast
|
Ik heb begrepen dat het nog niet 100% medisch bewezen is dat dit vaccin baarmoederhalskanker uitsluit. Dus ik heb idee dat ze wat te hard van stapel lopen. Indien het wel medisch aantoonbaar is, vind ik dat het verplicht gesteld moet worden en moet worden opgenomen in rijksprogramma. Ik vind dat het dan, net zoals bijv. de griepprik, volledig vergoed moet worden door de ziektekosten verzekeraar. Nee dit heeft niets met safe sex te maken. Of je baarmoederhalskanker krijgt heeft niets met je sexleven te maken. |
|
| | #3 (permalink) | |
| Sangam Lover Lid sinds: 16 december 2008
Rep kracht: 0 ![]() | Citaat:
Met name punt twee.... Dus wel te maken met sex.... Prima als kinderen worden gevaccineerd, als het vaccin uitgetest is en bewezen is dat het beschermt tegen het virus. Alleen was er dus een tijd geleden een reportage op tv, hoe het vaccin gepushed werd door de "makers" en artsen " omgekocht" werden om mensen ervan te overtuigen voor dit type vaccin te kiezen, terwijl het niet 100% zeker was dat het vaccin werkzaam zou zijn zoals het claimde te zijn... ergens op et internet zal het wel te vinden zijn... .. maar ben lui om het te zoeken... sorry... morgen misshcien ok :D | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Advanced Member | Citaat:
Bovendien is het aantal doden aan baarmoederhalskanker (door het virus) 'berekend' dmv. een model (schatting) en zijn het dus geen harde cijfers. Verder is het zo dat virussen snel muteren/DNA verandert... Dus het is maar de vraag hoe lang het vaccin werkzaam is/blijft... Ook schijnen er mensen dood (VS) zijn gegaan na injectie van het vaccin, wat hier van waar is (dus dat het vaccin de doodsoorzaak is) is nog niet geheel duidelijk. | |
| | |